hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Equilibra
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Equilibra
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  20:58:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Noen her som har erfaring med equilibra? Hvordan skal man gi det - som tilleggsfor til annet kraftfor, eller skal man kutte ut vanlig kraftfor? Hvordan fungerer hestene på dette?
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow."

TORHILD

» VIP

Skrevet - 20/05/2006 :  23:19:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
EQUILIBRA 500 - øker næringsopptaket med inntil 500%! Equilibra var tidligere betegnet som en fôrbalanserer, men produsenten Gro-Well Feeds Ltd måtte omdøpe Equilibra til et Funksjonsfôr. Dette fordi Equilibra er sammensatt på en slik måte at det ikke bare balanserer opp fôret til hesten, men støtter en rekke funksjoner i hestens kropp. Som en følge av enkelte bestandeler eller bestandeler i kombinasjon, gir Equilibra mange positive fysiske forbedringer. Equilibra gjenoppbygger og vedlikeholder fettlaget i mave og tarmveggene for å sørge for en en god transport og et optimalt næringsopptak, Equilibra optimaliserer næringsopptaket fra tarm til blodstrøm og bidrar til å stabilisere blodsukkeret og senker hestens topptenning. Equilibra øker viskositeten i tynntarmen slik at tarmen får bedre tid til å ta til seg de næringsstoffer som passerer her (vitaminer, mineraler, havre m.v.). Equilibra tilfører en spesiell gjærkultur til tykktarmen for å gjenoppbygge og vedlikeholde tarmfloraen, som ved dette gir en bedre nedbryting av og en bedre utnyttelser av grovfôret. Equilibra bidrar til å balansere PH-verdien i tarmen slik at microorgansimene skal ha optimale levevilkår. Equilibra styrker immunforsvaret, bidrar til en styrking av høvene, bedre pels, bedre tenner, bedre vekst hos unhester, bedre helse for drektige hopper og hopper med føll, bedre fertilitet hos avlshingster, bedre apetitt, forebygging av mavesår og kolikk. Øker hestens evne til å takle mycotoxiner. Equilibra bidrar til at løpshest kan senke kraftfôrinntaket med inntil 40% som en følge av et optimalt fungerende fordøyelsessystem. Vetrinærutgiftene begrenses som en følge av en bedret almentilstand og utgiftene til hovslager senkes fordi skoene sitter bedre på.

Langt innlegg her, men sakset det fra http://www.stallfrisk.no/

Selv har jeg brukt Equilibra i flere år, både til forge hest, og til den jeg har nå. Jeg gir ca 1/2 dl pr dag, i tillegg til annet kraftfor. Normalt kan du redusere kraftfor mengden, da equilibra inneholder det meste av vitaminer, mineraler osv. Alle hatt hest med mageproblemer av noe slag.

Tidligere hadde vi en hest på stallen som var veldig plaget av kolikk, hadde nesten kolikk hver uke. For mye ute? kolikk! For lite ute? kolikk! Forandring i høykvalitet? kolikk! silo? kolikk! osv osv. To ganger måtte de reise den lange veien fra Haugesund til Oslo for operasjon, og ingen viste om han ville overleve. Kostet flesk i dyrleger gjorde det også. Men tro det eller ei, etter de begynte med equilibra for et halvt år siden har den ikke hatt kolikk en eneste gang!!!!

Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  10:23:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
1/2 dl? På sekken står det vesentlig mere. Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  11:17:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ler høyt! 1/2 liter selvsagt! Hun skal ha 450 gram
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  07:48:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg vil anbefale at man følger nøye med på hesten når man gir dette til hesten. En hest jeg hadde tidligere fikk forstoppelse av dette og ble ganske syk... fikk da høre at en viss prosent andel ikke tåler dette foret..
Så prøv deg forsiktig fram...

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  10:17:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
? Det har jeg aldri hørt. Foret har stor omgangskrets her på stallen og i distriktet, men aldri hørt et negativt ord (utenom på prisen da av noen *smiler*)
Gå til toppen av siden

tunia
» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  11:42:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.. Har også sett at en hest som ikke fikk equilibra, spiste avføringen til hester som fikk equilibra. Dette var ikke tilfeldig da vi fulgte med og var oppmerksom på denne hesten. Hva den fikk å spise, hvilken hest som hadde gått i luftegården før den aktuelle hesten. Jeg har bare hatt posetive erfaringer med equilibra. Jobbet før på en stor stall i Bergen der de aller fleste som hadde privathester gav equilibra.. Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  21:32:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
er equilibra den grønne guffa?
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  22:00:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
bitte bitte små grønne pelletser
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  22:36:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
hm, vanlig å løse dem opp i vann?

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  22:39:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje du tenker på betfor? Det er mørkegrønne pellets som løses opp i vann
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  22:47:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har kun gode erfaringer om Equilibra. Hoppa mi har gått på det i flere år. Alltid fin i avføringen og tålte overganger til annet for vesentlig bedre enn mange andre hester. En må huske på at det ikke er et for, men et funksjonsfor som hjelper hesten å utnytte det andre foret den får bedre samt at ph balansen i tarmene stabiliseres. En kan ikke erstatte det hesten får fra før men etterhvert kan man minske mengder da foret hesten får fra før blir av større verdi for hesten. Hester som har man og hale kløe viser ofte tegn til bedring ved å få E over tid....
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  23:11:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar alle sammen! Har lyst å begynne å gi hesten min equilibra, ihvertfall om det er så bra som produsentene sier, og da er det flott å høre at folks erfaringer stemmer med det som sies om det
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  12:12:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kanskje du tenker på betfor? Det er mørkegrønne pellets som løses opp i vann

Opprinnelig postet av Harneshaug

nei det var ikke betför, det er jeg rimelig sikker på! de hadde en tønne med betför der også som jeg blanda til nabohesten, men det ligna ikke..
men når jeg tenker etter så mener jeg å ha sett en pose med mørkegrønne pellets så det er sannsynligvis equilibra..

oleo

» VIP

Skrevet - 24/05/2006 :  01:50:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tusen takk for svar alle sammen! Har lyst å begynne å gi hesten min equilibra, ihvertfall om det er så bra som produsentene sier, og da er det flott å høre at folks erfaringer stemmer med det som sies om det

Opprinnelig postet av Ozzy&Kristina

Vil du vite mer om Equilibra så ta kontakt med Bjørn Amundrød som sitter som ekspert på hest.no under transport av hest, det er han som er importør av Eq samt driver Godt for hesten som importerer mye annet bra..... Han er hyggelig og behjelpelig.

http://www.hest.no/ekspert/ekspert.html?eksperter_brukere.ebid=26&temasider.tid=17
http://www.godtforhesten.no/

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  14:33:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg har fôret med equilibra i over to år nå, og er veldig fornøyd med det
Kjøper det hos Bjørn Amundrød.
Det kan enten gies alene, eller sammen med annet kraftfôr, men da bør du redusere den andre kraftfôrmengden.

Det gir fin og blank pels, sunne høver, roer heite hester, og er bra for fordøyelsen.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.