hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stigbøyleremmer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Stigbøyleremmer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Draupne

Skrevet - 20/05/2006 :  11:42:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte et par nye stigbøyleremmer for en stund siden, siden den ene gamle var halvveis slitt av. Jeg hadde ikke peiling på hvor dyre remmer egentlig var, de fleste i butikken kosta mellom 7-900 kroner. Så jeg tok en billigvare til 200, med tynnere lær enn de andre. Det har jo funka greit, og jeg har smurt dem hver uke. Men nå virker det som om de har 'strekt' seg etter bruk, til å begynne med brukte jeg hull nr 10, nå bruker jeg 12, det siste, og jeg kjenner at remmen er for lang nå. Må nok til å lage hull.
Men hva pleier dere å gjøre? Kjøper dere de dyre, og holder de seg bedre? Vil de strekke seg?

Lopke

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  11:53:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kvalitet og pris henger oftes sammen, selvom jeg synes det var dyrt med stigremmer til 900,- Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  12:21:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har et sett billigreimer på ene salen min, synes igrunn disse har holdt seg godt.. Har vel kanskje strekt seg litt, men så lenge de har strekt seg jevnt så er det jo igrunn greit..:)
Reimene er vel rundt to år nå..

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 20/05/2006 :  13:42:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Mulig du har smurt dem for mye og? Hvis du har så mye balsam/olje på at de blir inntrukket med det hver gang, blir jo læret ganske mykt
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  13:56:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Stigbøyleremmene mine strakk seg. Passa bare på å variere hvilken jeg hadde på høyre og venstre iom. at jeg gikk mest opp på venstre, og da får den større "belastning", og lett kan strekke seg mer. Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  17:24:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Som Lopke sier så henger ofte pris og kvalitet sammen. Jeg bruker Stübben sine stigbøyleremmer og syns ikke disse har strekt seg noe særlig. Nå smører ikke jeg inn mine remmer utenom et par ganger helt i starten, de blir fine og tilstekkelig myke etterhvert uansett.

Jeg har også noen syntetiske stigbøyleremmer fra Thorowgood, kjøpt på Hööks. Disse var relativt grei pris på syns jeg, de kostet drøye 300,- og har ikke strekt seg en millimeter enda.

Alt lær vil strekke seg noe etterhvert som det blir eldre og mye brukt. Om det er billig lær og/eller mye smurt/oljet vil det nok strekke seg temmelig mye med tid og stunder, hvilket resulterer at du må kjøpe nytt siden det bare blitt delt tynt og ekkelt.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  18:11:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Anbefaler stigbøylereimer med nylon. De strekker seg ikke :)
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 20/05/2006 :  19:02:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har noen fra prestige eller passier..:S kjøpt av fossum salmakeri. De kostet 600 og har holdt seg supert. Er strukket litt, men ikke såpass at jeg bruker noe hakk. Kun bitttelitt. Gå til toppen av siden

HampusGoldstar

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  21:59:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHampusGoldstar  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte noen billige stigbøyleremmer for litt over 200kr, å jeg er kjempefornøyd med dem! Jeg smører dem ofte, å de er myke og bøylige.
Så lenge hesten har det bra, har jeg det bra! Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  22:12:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
man kan oxo kjøpe med nylom på undersiden eller veldig dyre med bra lær sm ikke strekker seg.eller gjøre som meg å gå opp på annenverside hver dag.da blir de like:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Draupne

Skrevet - 20/05/2006 :  23:59:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for alle svar!!

Ja, jeg har nok smurt dem litt for mye. Men det har dannet seg ørsmå sprekker i det øverste laget enkelte steder, derfor tenkte jeg at jeg måtte smøre godt..
Men remmene strekker seg like mye på hver side, enda jeg kun går opp på en side. Burde vel uansett lære meg å gå opp på annenhver side. (c:

Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  11:27:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
jeg ante ikke at noen stigbøylereimer kan være så dyre..

har aldi kjøpt det. har hatt ett par på salen.

og for 2 eller 3 år siden kjøpte vi en stor pakke. der det var med: 1 sluffe, 1 spiss-slede, 1 trille(vogn med 4 hjul), 1 kareol, og en kjøresele.

hvis vi kjøpte alt kunne vi få det til 20.000.
det var greit, det gjorde vi.
på kjøpe fikk vi med noe "små ting"
det var:

1 allround sal, 1 damesal, 2 hinder (m/4 bommer),

en kasse stappa fullt med:

2/3 par stigbøylereimer,
1 par stigbøyler,
2 hodelag (ett som var så fint som nytt, det andre litt mer brukt),
2 skjekk,
2 bitt,
mange grimer og leietau (aner ikke hvor mange, tipper: ca. 8/9 grimer (to ødelagte lærgrimer, ett til føll (fikset jeg) det andre var så stivt og sprukknet at jag har ikke gjort noe med det), og kanskje 9 leietau.),
masse andre reimer,
1 ødelagt kjøresle (greit å ha ekstra deler)

det er det jeg kommer på nå i farta.

en ting er sikkert, alt dette er verdt langt over 20.000 egentlig

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 21/05/2006 :  12:17:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøper billige. For da får jeg heller bytte ut oftere! Lik så greit.

Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  12:50:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøper kun nylonforsterkede reimer,med neoprenbeskyttere for å bevare salen pen. Koster litt mer enn de rimeligste stigreimene i lær,men ikke mye.
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  23:12:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg kjøper kun nylonforsterkede reimer,med neoprenbeskyttere for å bevare salen pen. Koster litt mer enn de rimeligste stigreimene i lær,men ikke mye.

Opprinnelig postet av Kine og Tassen

Utdyp? Link?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  23:41:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjøpte dem på Hööks for mange år siden,"strømper" som jeg trer rundt den delen av reima som ligger nærmest salen. Genial,men enkel innretning som sparer salen,jeg var lei å få slitasje fra stigreimene.

Tror ikke de var lenge i sortimentet til Hööks,og jeg har ikke sett noen andre som bruker det. Greit å sy selv.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.