hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hinderfarge..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 hinderfarge..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  03:28:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
låter sikkert litt dumt,men hvordan går dere frem når dere skal lære hesten å bli trygg farlige farger på hinderet?(f.eks. brunt)

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  10:22:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trener på det? Har heller ikke noen erfaring med at mine hester har reagert på brunt - men hvitt derimot.. Hopper hinder med allslags fargekombinasjon på treninger (noe av det er latskap -> tar de bommene som ligger ytterst..hehe)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  11:43:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke hesten ser farger sånn som vi gjør.. Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  12:23:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det samme har også jeg hørt, samtidig som jeg hørte at helt hvite hinder ofte er det vanskeligeste nettopp pga at de ikke ser fargene som oss.. Var noe med refleksjon og avstandsbedømmelse..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  13:07:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
jeg tenker at farger vises mer.

f.eks. snø og hvite bommer vises ikke veldig godt.
eller: når det er mørkt, at det faktisk vises bedre med hvite hinder.

tror ikke det har veldig mye å si for hesten, men kanskje litt mer for deg..??!!!

jeg har hvite med blåe striper og hvite med røde striper, de vises..

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  14:46:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
da vi ble diskvalifisert fordi hesten min stoppa på et brunt hinder,så begynte jeg å lete litt rundt.
å da fant jeg ut at hvitt,blått og brunt er de fargene hesten reagerer mest på i følge eksperter\forskere...så det så:)

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  14:49:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Pleier hesten din å stoppe på disse fargene? For da må du vel bare trene på det La den titte på hinderet, og hopp over det noen ganger, så kan du se hvordan den reagerer
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  14:54:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
trene, tren, tren, hopp mange rare hinder og husk at hesten skal over hinderet, du får eventuelt sette d ned om d absolut ikke går... =) Er så heldig at ponnisen min ikke bryr seg så mye om fargen på hinder.... =p Ihvertfall ikke så lenge hun stoler på rytteren! Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  15:18:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
trene, tren, tren, hopp mange rare hinder og husk at hesten skal over hinderet, du får eventuelt sette d ned om d absolut ikke går... =) Er så heldig at ponnisen min ikke bryr seg så mye om fargen på hinder.... =p Ihvertfall ikke så lenge hun stoler på rytteren!

Opprinnelig postet av linndi&ida

var det et hint til at hesten min ikke stolte på meg?
er som sagt bare brunt min er redd..

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  17:24:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke så stor tro på at hesten stopper pga fargen, men de ser gjerne mønster osv, og så ser de gjerne spøkelser som ikke er der:)
Som oftes er det rytter som påvirker hesten på en eller annen måte som gjør at den stopper, men det finnes jo selvsagt hester som kikker, og da er det bare å øve øve øve!

Hege Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  18:48:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
trene, tren, tren, hopp mange rare hinder og husk at hesten skal over hinderet, du får eventuelt sette d ned om d absolut ikke går... =) Er så heldig at ponnisen min ikke bryr seg så mye om fargen på hinder.... =p Ihvertfall ikke så lenge hun stoler på rytteren!

Opprinnelig postet av linndi&ida

var det et hint til at hesten min ikke stolte på meg?
er som sagt bare brunt min er redd..

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Jeg tror nok hun mente at hun var heldig som har en hest som ikke stopper på hinder, men at den kunne stoppe med ryttere den ikke stolte på (rart formulert). Slik tolket ivertfall jeg det. Har samme type hest som deg, Ida. Da en annen skulle prøve henne, gikk det greit på enkelthinder til de kom til 1m. Da ville hun plutselig ikke hoppe mer (rytteren var ikke bestemt nok, men Mulan kan finne mye rart), men hun hoppet derimot med en gang jeg satte meg på ryggen hennes

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  22:27:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
støtter meg da fortsat til ekspertene jeg da...tror en øyeforsker vet litt mer enn oss liksom.
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  23:39:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
....så ser de gjerne spøkelser som ikke er der:)....
Opprinnelig postet av Hege J

Og de som faktisk er der *Overtroisk*

-
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  00:05:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hesten til søsteren min hopper ikke røde hindre. Vi satt opp to nøyaktig like hindre, men det ene var hvitt mens det andre var rødt. Han nektet å hoppe det røde.
Da vi byttet bommer byttet han også hindre å nekte på.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  00:57:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester ser kun svart og hvitt. Har vi hvite hindre vil ikke hesten se disse, derfor vi har farger slik at de kan se at det faktisk er noe der. Hester ser ikke rødt og blått på samme måte som oss. Så trur det må ligge en annen forklaring bak.
Dette jeg i allefall har fått vite:)
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  01:44:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Jeg også, men mange hester reagerer jo på sterke/lyde farger (har jeg også hørt) så må jo være noe mer.
-
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.