hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Salt.. i foret:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Salt.. i foret:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

JeanetteMari

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  23:53:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJeanetteMari  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJeanetteMari  Svar med kopi av melding
Jeg tror å at de fleste hester slikker på saltsteinen om de føler for det, men tror ikke de merker om de har behov for det eller ikke. Noen hester spiser jo saltstein! dagen etter er den borte liksom.. Er mer tilhenger av å gi salt i foret jeg..
:)

*Jeanette & Siborino*
www.weeitsme.piczo.com

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 20/05/2006 :  00:00:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har gul slikkestein hos min, og så får han seltin i maten de dagene vi har trent hardt. Da han svetter mye:)
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

rohna

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  09:54:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesiderohna  Svar med kopi av melding
Jeg har en hest som absolutt ikke regulerer salt inntaket sitt selv med saltstein, altså dvs hun bruker den ALT for lite.
Så hun får salt i foret også.
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  13:46:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker best saltstein da hesten bestemmer selv hvor mye salt den skal ha og kan dekke behovet uten av vi skal gruble over hvor mye hesten skal få av salt i fôret.
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 20/05/2006 :  14:25:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg liker best saltstein da hesten bestemmer selv hvor mye salt den skal ha og kan dekke behovet uten av vi skal gruble over hvor mye hesten skal få av salt i fôret.

Opprinnelig postet av Ojdiis

Hesten kan ikke regulere dette selv. Noen hester liker salt, og vil spise mye, mens andre liker det ikke og slikker ikke i det hele tatt. Likevel kan de ha like stort behov, men det er bare den som slikker som får det dekt. Bedre om vi gir det i foret, så vet vi om de får det de skal ha og trenger ikke å gå ut i fra hva vi tror hesten får i seg.

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  21:50:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
problemet ligger nok ett annet sted om hesten spiser saltsteinen sin på en natt.ofte en melding om mangel på vitaminer av ett eller annet slag
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Martamor

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  17:57:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene på stallen hvor jeg rir har alle 'rød' mineral-slikkestein(inkl. salt), og selv om jeg ikke har fulgt med på dem alle så bruker i alle fall Embla den hyppig uten å overdrive. Har alltid hatt inntrykk av at hun slikker etter behov, da, selv om hun kanskje ikke gjør det? Men når hun likevel slikker jevnlig så må hun da hvertfall få i seg etter behov, siden hun ikke viser tegn til mangel på mineraler.
Som så mye annet er det vel individuelt. Men jeg holder en knapp på slikkesteinen, så lenge hesten ikke lide av mangel på mineraler -da ville jeg tilsatt det i fôret.
Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  18:57:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
Hvor mye salt skal hesten ha da?
viss jeg skal gi i foret hvor mye??
Hesten min har saltstein, bruker den litt, men ikke så veldig mye
Gå til toppen av siden

Catharina_

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  09:16:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCatharina_  Svar med kopi av melding
det jeg har hørt, er at man skal ha 1 ss salt i foret pr dag.. jeg gir det, + at han har saltstein, men den rører han nesten ikke.. men det kommer vell an på hvor stor hesten er, og hvor mye den blir brukt?.. Min er en varmblodsvallak på 150mkh.. snart 15 år, men i hard trening, noe han elsker=) han fungerer bra på den mengden med salt.. Spiser alltid alt opp=P
-Catharina,SuperBlitz&AsgrimSvarten-

Redigert av - Catharina_ den 22/05/2006 09:17:16 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  10:52:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Ojdiis

Hesten kan ikke regulere dette selv. Noen hester liker salt, og vil spise mye, mens andre liker det ikke og slikker ikke i det hele tatt. Likevel kan de ha like stort behov, men det er bare den som slikker som får det dekt. Bedre om vi gir det i foret, så vet vi om de får det de skal ha og trenger ikke å gå ut i fra hva vi tror hesten får i seg.

Opprinnelig postet av Anniken B.

Enig her, jeg kan ikke gi saltstein til min hest, da er den borte dagen etter, så jeg gir saltet i foret istedet (men det er visst ikke like godt).

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 22/05/2006 10:53:38 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.