hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Svensk avl
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Svensk avl
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  23:21:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Tillater svenskene bruk av ukårede hingster? Satt å så igjennom hingstene på Hästnet, og så mange hingster som ikke var godkjente, f. eks den øverste på denne siden. Det finnes også flere slike tilfeller på den siden, blant annet disse:

Kopi av melding:

hingst
vi har en hingst som vi ska börja avla med, mer info mejla..
Pris: 3000
Kontaktperson: XXXXXXXX
Tel: 0000-0000000 Fax:
Epost: XXXX@hotmail.com

Kopi av melding:

skäck hingst
finns för naturlig betäckning. 155cm. halvblod/tinker. nedärver ett mycket gott lynne samt temprament till sina avkommor. hör av er för mer info
Pris: 2000
Kontaktperson: XXXXX
Tel: XXX Fax:

Kopi av melding:

Skäck hingst till Avel
Mkt trevlig hingst med många avkommor ca 157cm , mkt gott lynne ock sätt riden o engelskt,västern , körd för nästan alla slags vagnar ock i full stadstrafik !Ej godkänd endast till hobby avel där av priset 2000kr m allt vid intresse ring maila ej!!
Pris: 2000
Kontaktperson: XXXX
Tel: XXXXXX Fax:

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  23:38:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Nei. :-) Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  23:54:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Godt å høre. Fikk sjokk når jeg så alle de ukårede hingstene.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  00:37:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jepp. Det florerer av dem der også, kanskje mer åpenlyst enn i Norge, men jeg er ganske så sikker på at det er like strengt der som her. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 20/05/2006 :  13:17:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Eneste forskjellen er vel at hvis en hingst kåres i sverige er det fritt valg i hopper. Altså at den kan bedekke alle raser. Dette er jeg ikke 100% sikker på. men har forstått det sånn av å titte litt på svenske sider.
Det er vel EU som har gitt lov til det tror jeg.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 20/05/2006 :  13:23:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg tror det er tillatt i Sverige - men hingsten må være "avlsvärderad".

http://www.asvh.se/regist/stambok_reg.htm
Gå til toppen av siden

Spich

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  19:04:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Innenfor Quarter/Paint avl, kan det avles "fritt" nå. Dvs. de krever ikke lengre avelsvärdering av hingstene.
Ettersom jeg forsto, så har de opphevet kravet om avelsv. av alle raser i Sverige, og latt det være opp til hver enkelt raseorganisasjon hvorvidt de ville ha kåring/avelsv.
Eller tar jeg feil?
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.