hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forsstykke
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Forsstykke
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

nn

Afghanistan

Skrevet - 19/05/2006 :  15:01:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har da en varmblodstraver som er smal over brystet og en markert manke. Dette gjør at salen har en tendens til å gli bakover, selv om den passer utmerket.

Hva bruker dere andre av utstyr for å forhindre at salen sklir bakover? Jeg har sett på et vanlig forstykke på Horze i lær. (Bilde ligger ikke inne på nettsidene).
Er denne bra? -Noen?

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  15:10:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har forstykke fra www.salmarked.no
Veldig kjekt å ri med, fester i ring i salgjorden, frem mellom beina, deler seg og fester fremme i salen. Er med bærestykke i nakken...
Smalt fint lær, mer "elegant" enn western. Da har flere varianter, men vet ikke om det finnes med martingalfester om det trenges, jeg bruker det i alle fall ikke...
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 19/05/2006 :  15:25:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker denne typen nå, det er en jeg har lånt, men iom at den er i strikk sklir salen like fullt bakover. Derfor tenkte jeg å anskaffe kun selve forstykket i lær slik at den ikke blir like elastisk.

Da kan man event hekte på martingal i ringen på brystet, hun går til tider høyt med hodet og har en tendens til å kaste litt på seg også.
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  15:34:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Du har jo en type som dette som det kan festes martingal på, eller en brystreim slik som dette.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 19/05/2006 :  15:41:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du har jo en type som dette som det kan festes martingal på, eller en brystreim slik som dette.

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Den første er den jeg bruker i dag, jeg var mer ute etter en slik som den siste ja Noen som har slike de bruker?
Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  20:27:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Flere på stallen hvor jeg står har sånne, og det sies at de er de eneste fortøyene som virkelig hinder salen i å skli - at fortøy av den andre typen, den mer "vanlige" typen er oppskrytt. Det eneste som kan være litt negativt med det er at det kan virke noe begrensende på skulderbevegelsene. Men for all del, verdt et forsøk:)

Av andre ting så kan jeg anbefale en anti-skli pad. En tynn pad av en slags gummi som legges mellom hesteryggen og salunderlaget. Jeg red alltid med fortøy i sprang før, men nå kan jeg faktisk kutte ut fortøyet dersom jeg bruker antisklipad'en. Kan anbefales varmt Litt usikker på hvilke nettbutikker som selger de,kanskje noen andre har linker?

"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow."
Redigert av - Ozzy&Kristina den 19/05/2006 20:28:02 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 19/05/2006 :  22:12:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Flere på stallen hvor jeg står har sånne, og det sies at de er de eneste fortøyene som virkelig hinder salen i å skli - at fortøy av den andre typen, den mer "vanlige" typen er oppskrytt. Det eneste som kan være litt negativt med det er at det kan virke noe begrensende på skulderbevegelsene. Men for all del, verdt et forsøk:)

Av andre ting så kan jeg anbefale en anti-skli pad. En tynn pad av en slags gummi som legges mellom hesteryggen og salunderlaget. Jeg red alltid med fortøy i sprang før, men nå kan jeg faktisk kutte ut fortøyet dersom jeg bruker antisklipad'en. Kan anbefales varmt Litt usikker på hvilke nettbutikker som selger de,kanskje noen andre har linker?

Opprinnelig postet av Ozzy&Kristina

Hmm, det hørtes faktisk mer behagelig ut enn et forstykke. Jeg synes det ser ubehagelig ut, og jeg har også lurt på om pelsen vil slites bort på brystet? Bare en tanke jeg har gjort meg, jeg må undersøke litt om den paden du nevnte her. Tusen takk for tipset
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  22:43:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Har akkurat kjøpt meg et kort travbrøste til nettopp dette. Til våre værste klatreturer. Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  22:53:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Det vil kunne bli gnage-merker i pelsen på brystet, også på manken og skuldrene av disse forstykkene - men da spesielt i begynnelsen. De er jo gjerne litt stivere enn den andre typen forstykker, og trenger ofte litt tid for å mykne opp litt og tilpasse seg hesten. Når de først er myke vil de jo ikke gnage så mye.
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  22:55:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Hvorfor ikke bare kjøpe et vanlig nylon-travbryst?! :)
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 19/05/2006 :  23:33:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nylon hørtes ikke særlig behagelig ut. Da kjøper jeg en ordentlig en i skinn i så fall. Jeg kan jo selvfølgelig putte på et saueskinnsstykke i tillegg... Huff, jeg blir så i tvil, dette problemet har jeg aldri hatt før

I ettermiddag hadde jeg en utrivelig ridetur. Vi møtte på en traktor og Vickie gikk opp på to. Jeg ble så paff så jeg strammet tøylene for ikke å ramle av. Den var ordentlig steiling, rett opp! Hun er så var i munnen stakkar, så hun mistet balansen og datt bakover på baken sin. Salen skled jo omtrent av hesten... (Det var litt overdrevet, men den satt ikke der den skulle).

Så noe bedre enn martingalen jeg har med forstykke i strikk må bare byttes ut omgående. Det blir hestebutikken neste uke!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  01:54:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

I ettermiddag hadde jeg en utrivelig ridetur. Vi møtte på en traktor og Vickie gikk opp på to. Jeg ble så paff så jeg strammet tøylene for ikke å ramle av. Den var ordentlig steiling, rett opp! Hun er så var i munnen stakkar, så hun mistet balansen og datt bakover på baken sin. Salen skled jo omtrent av hesten... (Det var litt overdrevet, men den satt ikke der den skulle).

Opprinnelig postet av Birre

Gikk det bra meg deg da??
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  15:18:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Lene & Redlight Nylon-trav-bryst (y) er helt ok og lette og holde ren Kan vaskes i vaskemaskin sammen med schabrak/voilock!

Første bud for å unngå gnag er jo å stille det så det passer Har brukt nylon i mange år og har enda til gode å se gnag på hesten!!

Men smaken er vel som baken

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 22/05/2006 :  16:06:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Birre

Gikk det bra meg deg da??

Opprinnelig postet av Lopke

Jada, det gikk bra med meg. Har god balanse etter å ha ridd i mange måneder uten sal tidligere. Men det er klart man blir jo litt "oppjaget" når slike ting skjer. Takk for omtanken
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 23/05/2006 :  14:05:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ingen som lurer på hva jeg kjøpte???

Det ble et forstykke på Felleskjøpet til kr 385,-. Tykk og bred strikk med martingal og fester til salen i lær. Martingalen kan tas av om jeg ikke skal bruke den.

God kvalitet til en grei pris!

Nå er jeg veldig spent på å prøve ut.
Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2006 :  16:05:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Er strikken grønn? høres veldig ut som et jeg har fra felleskjøpet skjønner du;)
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.