hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Åssen skal jeg klare det?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Åssen skal jeg klare det?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/05/2006 :  01:28:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen råd fra ei gammal "hestetante":
Ta deg godt av de 7 hestene du holder på med i dag. Hva med dem hvis du hadde fått en "egen"?
Få deg en hest på fòr, da får du erfare hva det vil si å ha ansvar for en hest - hva med en av hestene til din søster?
Økonomien er dessverre et stort hinder, som må tenkes over og løses. Har du råd til å kjøpe en hest (minimum 10.000,- kr), samt nødvendig utstyr (ca. kr. 5.000,-)? Stallplass (ca. kr. 3.000,- pr. mnd.) Forsikring, hovslager, veterinær, og alt det andre som folk har nevnt før.

Du må tjene ca. 5.000,- kr pr. mnd. for overhodet å tenke på å holde en hest (etter kjøp), og så må du være hos den minst et par timer pr. dag. Er stallen langt unna - og regner du med å bli kjørt - eller skal du sykle/gå, sommer som vinter, i all slags vær?

Vil jo ikke helle kaldt vann i blodet til en glødende heste-entusiast, men det er mye å tenke over, planlegge og ikke minst ha RÅD og TID til.

Akkurat nå kan det synes blodig urettferdig at du ikke har "din egen" hest, men tro meg når jeg sier at du bør vente minst et par år til før du kanskje bør tenke på det igjen. Imens kan du få erfaringer og kunnskap ved å holde på med de 7 andre hestene...

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  11:13:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Sier bare en ting jeg, slutt å mas.
Hvor lenge har du mast om å få hest? Jeg kjenner både pappa og mora di veldig godt, så jeg tror neppe det blir no hest på deg før du kan betale alt selv. Og som det har blitt skrevet her før så dekker ikke en avisjobb alt av utgifter du vil ha på hesten.

Jeg mener at du er veldig flink med hest, og du hadde ikke hatt noe problem med å eid en selv. Men du måtte såklart hatt enda mer erfarne folk til å hjelpe deg om noe skulle skje med tanke på skader og div.

Så mens du venter på å få kjøpt deg egen hest ta til takke med at du har en hau av andre hester å stelle(jeg har BARE fire av dem), det er ikke alle som har mulighet til å få stelle hester engang.
Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  12:42:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde hest når jeg var 13-14år og hadde sikklig dilla.... men plutslig var det jo mye mere morro med gutter og festing osv.... og vis jeg ikke hadde hatt vet nok til og selge hesten min så hadde den stått et år uten at jeg hadde tatt i den... Så det kan være en av grunnene til at din mor og far ikke vil at du skal ha hest.... Ta heller og stell hester en stund til
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 18/05/2006 :  13:08:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så du har syv hester du kan holde på med og en storesøster du kan lære masse av og du er under femten og ikke fornøyd? Nydelig....

Hadde selv foreldre med minus femti i hesteinteresse og fikk høre når jeg hadde med venninner som ikke drev m hest så bare "åååå, Stine er ei flott jente det! Ja, du skulle ikke ville prøve deg på håndball du og da? Hm? Ja?". Fikk ikke engan lov og prate om hestene når vi var sammen foreldrene våre. Heldigvis har jeg jo ei lillesøster som er like hesteinteressert så prata jo masse m ho.

Seinere endte vi opp med egne hester begge to og vi er begge veldig glade for at vi ikke fikk hester av foreldrene våre for vi har lært masse av og stelle ri forskjellige hester av ymse sort og jobbet hardt for å få muligheten til det.

Nei, ta den der jobben din så ber du foreldrene dine hjelpe deg og opprette en sparekonto der du setter alle pengene du tjener så skal du se at de pengene bruker lang tid på og bli din egen hest! Og imellomtiden har du lært en hel masse som du mest sannsynlig ikke ville lært dersom forelderne dine hadde gjort som altfor mange andre foreldre og kjøpt hest til deg uten og forlange en dritt.

Og som nevnt tidligere så syns jeg du skal tenle på de hestene du har nå og for de trenger faktisk netopp DEG!

Lykke til med sparingen!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.