hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er det mulig?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Er det mulig?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

magry

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  17:40:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemagry  Svar med kopi av melding
De hestene jeg har trent og eid,har altid hatt høy tilgjengeligt både inne og ute.Høres helt sykt ut.Men føler det er et stort skille blant ridestaller og travstaller eller vanlige staller.
ha en fin dag Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  20:00:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
ingen av hestene er har blitt syke av å få høyet ute..
forer selvsagt ikke ute når den værste gjørma står på, men nå er det jo tørt og fint ute, og da får de jaggu meg spise ute..
Syns heller ikke det blir så mye griseri jeg, hestene spiser da opp høyet de får..
og legger selvsagt ikek høyet oppå baisen dems..
måker ut av paddockene en gang i blant, da jeg ikke orker å ta alle hver dag..

skjønner deg godt opal ..jeg hadde flyttet..

Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  01:07:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Huff... Dette hørtes sykt ut!
Jeg kjenner til både stallen og området der du står, og har gjort det i mange år.. Kan si så mye som at hestevirksomheten der har vært noe merkelig i alle år.. Men dette sprenger jo alle grenser?! Og dette skal være et opplæringssted for ungdom.. Hjelpe og trøste!!!
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  11:28:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Skal heldigvis flytt hesten min jeg nå, er ikke noe galt med stallen egentlig, bare det at jeg ser vel ting som dom itte ser.... her om dagen kom jeg til stallen red hesten min i skritt (ettersom hun er /var skada) Garsy såg en vannbøtte på ridebanen og skulle selfølgelig oppi denne, etter rideøkta så spylte jeg alle beina hennes, hun sto å slupte i seg van gra betongen med masse stein, noe jeg ikke ga henne lov til, hentet bøtta og fylte denne med vann, drakk vel 3-4 slike bøtter, ville ikke la henne drikke sååå masse pga at hun nettop hadde spist høy, slapp henne ut og såg i drikkekaret, 0 vann, fylte opp og ringte stalleieren neste dag, da hadde kona hannes fyllt opp med vann kvelden før, så hadde ikke fått vann den dagen ettersom hun som jobbet der hadde glemt det...

1 dag uten vann tørt høy og sikker 20 grader++ Ble så irritert, hestene får høy ute da, men ikke kraftfor, men det viktigste for en hest er vann, og faste måltider....

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  12:05:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Forer de ute nesten hele tiden vi! Hvis det ikke er alt får sølete da
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  18:32:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Det blir vanligvis mye svinn av å fôre ute, men det er ikke værre enn å lage en krybbe eller bare sette ut en trekasse å legge høyet opp i. Der hesten min stod før var det fôring ca.kl.08:00, og kl.18:00, og ingenting i mellom der. Et av argumentene for å ikke fôre på dagtid var at hesten da ikke var sulten nok til å spise opp all maten sin om kvelden... Nå har vi flytta og han spiser så ofte han vil, og er både finere og mer harmonisk. Hestemager er ikke designet på samme måte som en hund som glefser i seg mat bare et par ganger daglig, men det er det desverre ikke alle som er klar over.
Håper du finner en løsning, er ikke morsomt å vite at hesten står der og er skrubbsulten store deler av døgnet
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  20:37:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjære vene,blir helt sjokkert jeg. Til syvende og sist er det hesteeieren som er ansvarlig for hvordan hesten har det. Vi eiere kan være misfornøyde,men det er hesten som lider under det daglig. Og vi ønsker jo at hesten skal ha det bra.

Opal: Det høres ut som utleier ikke kommer til å gjøre noe for å bedre situasjonen,uansett hva du gjør. Sier som Nancy; få flyttet henne. Trist at andre oppstallører finner seg i det,denne utleieren hadde jeg ikke brukt penger på.

Jeg har selv vært oppi situasjoner med staller som har kjørt et opplegg jeg ikke kunne være bekjent av,da hentet jeg hesten på dagen. Har fått litt bråk og problemer pga. det,men hesten min var viktigst. Hesten min skal ikke oppleve å ha lite flis,høy,utegang osv..
Sure,arrogante,tverre og baksnakkende utleiere kjøper jeg heller ikke tjenester av,utleie av stallplass er jo en tjeneste.

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 17/05/2006 :  23:17:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får holde ut til jeg finner noe annet..hvilket bør skje ganske kjapt før jeg får magesår... . Har gitt beskjed om at hun skal inn til lunch for mat skal hun ha! I dag "ville hun ikke inn" og sto følgelig uten mat fra 09 til 17. (..og dette er en hest som omtrent kommer løpende bort til meg uansett når på døgnet jeg kommer og uansett hvilke hensikter jeg har. Har ALDRI brukt en kalori på å "fange" henne noensinne)

Dersom noen har tips om staller i nærområdet mottas dette med takk!
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  00:56:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk du tak i han på nummeret du fikk?
Ellers har vel også hun plass,ja..Selvfølgelig! At jeg ikke tenkte på det. TykkihodetNina...
La meg fort sjekke at jeg har nummeret og sende deg en PM!!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  01:01:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du har PM...

Om du vil ha hesten din på Tjøme vet jeg og muligens om aktuell plass...men si ifra. Er jo litt mer..gokk.(Sorry,Ragnhild...)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  02:37:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
*flire* Er helt enig i at Tjøme er ganske så i gokk jeg da, bor jo tross alt så sentralt som på Eik! ;) Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 18/05/2006 :  03:00:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det finnes jo en del mindre staller i Stokke, hvis det er et alternativ. Blant annet har Heidi Gabrielli en liten stall i kort rideavstand til Skauen, eller så er det jo sikkert mulighet til å stå på Skauen også. Og det finnes jo staller i Tønsberg og Sandefjord, jeg vet ikke hva som er nærmest, og hvor lang tid du vil bruke til og fra stallen :-)
Har hørt mye positivt om Stall Roberg ved Slagendalen i Tønsberg. De har ridehus også..

Renate
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  11:50:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Bytt stall du Opal ;-)

Der jeg står nå så får hestene kraftfôret inne før de slippes ut i syv tiden, og får høyet ute. De står ute til rundt fire, uansett vær, også står de inne resten av dagen. Nå som det har vært så fint vær synes faktisk jeg at hestene kan stå ute lengre, så jeg pleier å ta de ut igjen etter middagsfôringen også står de ute til syv/åtte.

Stallen jeg skal flytte til i begynnelsen av juni er mye større, med en god del hester. Man kan velge om hesten skal stå på utegang, uteboks eller inne i stall. Hestene som er oppstallet her er av ¨det dyre kaliberet¨, og 1/10 er turhester. Mange av dem kommer inn klokken ett, men man har også muligheten til å ha hestene ute til kl. seks. Jeg kommer til å benytte meg av det siste alternativet - uten tvil.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  12:12:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Roberg har også jeg hørt (og opplevd i den siste tiden) mye positivt med, bare å spørre om du lurer på noe så kan jeg svare så godt jeg kan :) Gjelder forsåvidt SVE også om du lurer på noe om det.. Gå til toppen av siden

tunia
» VIP

Skrevet - 18/05/2006 :  12:59:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
uff da!!

Synes virekelig synd på deg og føler med deg.. Har selv hatt hest på en stall med uetiske regler for å ha hesten der.. Sto ikke der så lenge nei!! Håper du får flyttet hesten din slik at du får sove godt om natten!! Er så sjokkert over oppstallører som ikke har peiling på hest, men tror de vet alt!!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.