hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Balanse- og styrketrening for rytter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Balanse- og styrketrening for rytter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  00:24:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
heihei:)

har nettopp begynt å ri litt igjen, og det store problemet er at jeg totalt mangler balanse og styrke i riktige muskler... nedsitt i trav var vanskelig, å fatte galopp fikk meg helt ut av balanse osv.. (pleide å ha super balanse da jeg var liten:( )

spm. er hvordan jeg kan trene opp balansen og styrke i riktige muskler igjen? hvilke muskler er viktige når man rir (jeg har en viss ide etter hvor det gjør vondt da) og vet dere noen gode balanseøvelser? jeg har ikke anledning til å ri så ofte, men jeg har tilgang på treningstudio.

alle tips mottas med takk:D

/Nora

...:: ::..

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  07:53:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Styrke: De store muskelgruppene som rygg, mage, lår... Er de viktigste i starten. Når du først får igang dem, vil de automatisk aktivisere de mindre muskelgruppene. Så tren øvelser som knebøy, utfall, rygghev, markløft, situps... I tillegg til at du trener litt på f.eks. sykkel.

Balanse: Der er jeg usikker på øvelser. bruk fantasien, og tren på f.eks. en balansepute :)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 19/05/2006 :  22:41:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trente mye på denne måten da jeg var yngre for å trene opp balansen:

Bena ut av stigbøylene. Ta tak i bakvisselen på salen med armene og ta bena over nakken på hesten så bena dine møtes. Ti - tyve slike om dagen når du skritter ut er god trening både for balanse og muskler. (Mage, rumpe og lår).

Lykke til
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  00:38:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg og veninna mi trente litt balansetrening. da satte vi opp en krakk vi har i gymsalen, stellte oss oppå den. Vi stod på ett ben hver, tok hendene bak ryggen og skulle dytte hverandre ned..kjempegøy. styrke: sitt i en rett vinkel(90grader)= intill en vegg så lenge du klarer. trappeøvelser i en trapp eller finn en sten som er like høy som opp til knærne dine, gå opp og ned på den med annen hvert ben;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 20/05/2006 :  01:36:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hepp...
Er du virkelig interessert i å gå i dybden når det gjelder sits og balanse så vil den lureste innvesteringen du trolig gjør være å kjøpe boka til Mary Wanless ¨ride with your mind¨ eller Sally Swift sin Sentrert ridning.
Her vil du få haugevis med balanse og markøvelser for rytter, en illustrert og illusjonert, kanskje tung for noen, beskrivelse som er MEGET lærerik. Få det litt inn i blodet og hiv deg så på et kurs om mulig, da vil det gå opp et par stjerner og noen planeter for deg vil jeg tro

Sånn helt personlig synes jeg Mary sin bok er mere lettlest.....men begge bøkene er helt unike.... Har lagt ved link til begges sider på nett samt link til bokkilden hvor du kan bestille begge bøkene.

Lykke til.

http://www.mary-wanless.com/
http://www.centeredriding.org/
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/emneliste.do?emnekode=23.10.2

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 20/05/2006 01:45:58 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.