hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - pris på "eldre" hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 pris på "eldre" hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

evae

Skrevet - 12/05/2006 :  13:07:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva ville dere satt slags pris på en DV vallak, 16 år, gått LA dressur, ukjent sprang, stått det siste året? med alt utstyr, bra sal. frisk.

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  15:02:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Gått LA dressur er så mangt.. Er den startet? Er den startet mye? Hva slags resultater har den å vise til da? Hvordan er gangartene? Er den lettridd eller vanskelig? Er den snill/enkel? Hvordan er den å håndtere ellers? Hvorfor har den stått det siste året? Kan den noe utover LA dressur? Går den f.eks. øvelser til MB?
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

evae

Skrevet - 20/05/2006 :  12:19:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
det vites ikke om den er startet, ikke i Norge, så pr tidspunkt har den ingen resultater å vise til. (ett år ca i Norge, tror jeg). den er lettridd, snill og rolig. ok gangarter. har stått siste år grunnet manglende tid.
får sendt video, men denne er fra tiden i Danmark.
Dette er hest jeg vurderer å kjøpe.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 20/05/2006 :  13:08:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
JEG hadde aldri kjøpt den pga alderen! Men om jeg måtte satt en pris, max 20.000,-? Nei forresten, tror ikke jeg hadde betalt dette engang! LA er ikke høyt, ukjent sprang, stått siste året, vallak osv, ingenting av dette trekker opp prisen. Og hvordan vet du at den er frisk? Er den røntget og bøyd opp nå sent, eller mens den gikk aktivt? Forkalkninger osv kommer ofte snikende i den alderen...
Gå til toppen av siden

evae

Skrevet - 20/05/2006 :  16:16:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
den ble bøyd opp i fjor uten annm. skal uansett ha grundig sjekk og røngtenbilder av den, om jeg velger den. (har brent meg før på heste-kjøp) jeg synes ikke alderen er noe problem, fordi jeg er nervøs rytter som trenger trygg hest, og denne har de rette egenskapene til dette. jeg rir ikke mer enn LA, øvelser på middels selv, så den burde da passe? eieren beskriver hesten bra, og i kveld skal jeg se video av den. (videoen er fra tiden i Danmark) hesten har aldri vært skadd i bena. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/05/2006 :  16:18:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor mye skal de ha for hesten da?? Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 20/05/2006 :  18:38:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Husk at du betaler for hesten slik den er i dag, ikke slik den var i fjor, for 5 år siden osv.
Selv om den har gått LA, er det ikke sikkert den går LA nå, fordi den etter å ha stått et år vil bl.a. mangle en del muskler.
Den er vallak, og har ingen avlsverdi, det kan du bruke for å prute, dersom du synes prisen er uforholdsmessig høy. Jeg synes også 15-20.000 høres som en grei pris, og selv om han ikke lenger er ung, er det ikke for seint å trene ham i f.eks MB-øvelser, selv om sjangsen for å delta i OL nok er forbi ;-)

Du burde nok få en grundig vet. sjekk, med ordentlig røngten av beina for å være sikker på at det ikke er noen skjulte skader eller skader på vei.

Dersom du trenger en rolig hest, synes jeg denne høres fin ut, jeg.
Lykke til!

Renate
Gå til toppen av siden

evae

Skrevet - 21/05/2006 :  23:54:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
forlangende pris er kr 50 000. inklusive alt utstyr. med passier sal, 4,5 år gammel. Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  00:23:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Åhh!!!!

Hvor mye kan du forvente å kunne bruke hesten om to år når den er 18 år?

Så mye utstyr finnes ikke at jeg ville betalt 50 laken for en 16 årig vallak som har stått et helt år...

Mvh Line.

Edit; realistisk sett har neppe prisen vært så høy som dette da den ble importert, og det er ikke umulig at selger prøver å få kompensert for kostnadene han/hun har hatt dette året.
I tillegg må du huske at om salen passet for ett år siden så har hesten forandret fasongen MYE siden da.

Redigert av - Cowgirlchris den 22/05/2006 00:44:58 Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  00:27:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
forlangende pris er kr 50 000. inklusive alt utstyr. med passier sal, 4,5 år gammel.

Opprinnelig postet av evae

Et ord; ALDRI I LIVET! Ble tre ord det da, men det var veldig dyrt for en så pass gammel hest som har stått synes jeg!

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  01:46:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Selv om hesten kanskje kan være den rette for deg, så syns jeg den var ALTFOR dyr, med tanke på alderen. Og du har jo heller ikke noe resultater å gå etter. Så selv om en hest går LA, betyr det ikke at det har hevdet seg. Men for all del; gjerne topp hest også som har gjort det bra, men når du ikke kan finne resultater o.l fra stevner, den er 16 år og stått det siste året.. Ned 20.000 vertfall..
Det er flere fisk i havet vet du, jeg kjøpte hoppa mi når hun var 16 år, og selv om 16 er ingen alder, så er hun 21 nå.. Og jeg angrer utrolig mye på at jeg ikke kjøpte en hest som var mye yngre, for nå må jeg hele tiden gå rundt og tenke på at det finnes begrensninger på hva vi kan utrette, mht alder..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  02:07:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Sånn litt på sidesporet, men likevel: Jeg blir ganske sjokkert over prisene på eldre islandshester. Her snakker vi 12 - 17 000 for 25 år gamle hester. Synes dette er helt.. tullerusk, men det er mulig det bare er meg? Joda, en islandshest på den alderen kan fint holde 10 år til - men den kan også segne om i morgen. Sikkert en fin og erfaren hest for unger, men 15 000? Aldri. Gå til toppen av siden

evae

Skrevet - 22/05/2006 :  10:42:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei, jeg er enig med dere. jeg er ikke dum, ønsker ikke å bli lurt, har blitt det før ved hestekjøp. Jeg vet at hesten er altfor dyr, jeg fikk sjokk da hun fortalte prisen. Jeg blir ikke å kjøpe denne, selv om den har det rette temperamanget. Ikke til denne prisen iallefall, og når hun har satt prisen så høyt, orker jeg ikke prøve å forhandle heller. Jeg får heller lete videre, jeg SKAL finne hest.
Jeg synes mye hester er rett og slett overpriset, men det er bare min mening.
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  11:14:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
du kan finne en flott læremester som kan MYE mer for 20-30 000.
50 000 for en slik hest?! den får hun ikke solgt!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  22:15:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av susanne

Nja... hester som går mye høyere enn LA selges ikke for 20-30.000!!! Men kanskje du kan finne en mye yngre, og som har mer kapasitet, til samme prisen, altså 50.000,-

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  22:52:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av susanne

Nja... hester som går mye høyere enn LA selges ikke for 20-30.000!!! Men kanskje du kan finne en mye yngre, og som har mer kapasitet, til samme prisen, altså 50.000,-

Opprinnelig postet av TORHILD

vil nå tro at hun kan finne en 16 år gammel hest som kan mer enn LA til 20-30 000..MYE var kanskje litt overdrivelse fra min side

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.