hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ditt værste tryn fra hesten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Ditt værste tryn fra hesten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

rusket

Skrevet - 20/09/2006 :  12:17:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
ai, det har vært mange tryn og tilhørende skader. Men kun et fall som virkelig skadet meg - fysisk OG psykisk.

Var vel 16 år og skulle ri en fjording jeg ikke kjente på tur. Dette var sent på høsten, så bakken var veldig hard. På vei tilbake fra tur måtte vi ri over stor jorder, i ulent terreng. Rett før vi var ferdig med alle jordene, så snur fjordingen på en femøring og bukker som et helsike. Jeg mister totalt balansen og detter av; men blir hengende fast ordentlig i stigbøyla. Hesten løper ut med meg diltende etter og delvis under seg. Blir dratt avgårde på steinhard og ujevn bakke i full fart, med kroppen (særlig hodet) deisende i bakken hele veien, med hesteben trampende på meg

Lang historie kort; bæbubæbu til sykehuset, kraftig hjernerystelse, indre blødninger i mageregion, brekte ribbein, og i tillegg en milt som holdt på sprekke. For å ikke snakke om sjokk. Hurra for hjelm sier jeg bare, tør ikke tenke på hva som hadde skjedd uten. Hadde sikkert gjrot seg med sikkerhetsvest og sikkerthetsbøyler på den tida

Dette resulterte i mange års pause fra hest, og den dag i dag er jeg livredd for å ri fjordinger.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.