hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ekkel video....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 ekkel video....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 11/05/2006 :  15:48:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
kom over denne:

http://media.putfile.com/From-Auction-to-Slaughter

sinnsykt mye ekkelt, og ikke minst; stakkars hester! att noen kan la hestene sine se sånn ut.... fyyy.....

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  15:54:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Nei huffameg.... Jeg greide ikke se mer en halve filmen... Men det var mer enn nok for meg, da silrant tårene her..

Hvordan kan folk behandle hester på den måten??....

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 11/05/2006 :  15:59:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
lurte jeg på også... på slutten var det fra ett slakteri.. helt motbydelig!!! begynte å bli redd for at det skal være slike forhold her omkring også....
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  16:02:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja, så to bilder fra slakteriet... Finner ikke ord, er helt målløs jeg...

*Bente snufser og tørker tårer hun..*

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 11/05/2006 :  16:08:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
veit.. uff får mer å mer lyst til å stifte egen : "redd hesten fra mishandling" eller no sånt. Helt motbydelig å se hester som garantert hadde vært nydelige, ser ut som levende skjelletter.. At noe slikt kan skje.. folk som gjør slikt med dyrene sine, har garantert store problemer med seg selv.... uff
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  16:13:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
gråt jeg oxo/;
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  16:37:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff, glad at det ikke er slik her omkring, jeg. At hestene blir stuetsammen i 0,5m trange båser før de blir skutt. Dog er jo transportavluken noe sånt, men jeg vil båstå at hestene har det bedre der enn på slisser som er laget av betong
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

PonniTeam

Skrevet - 11/05/2006 :  16:39:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Hallo!!! Stakkars hester
Hva de folka tenker med, vet ikke jeg!!
Filmen var helt forferdelig..At folk greier dette her
Herregud! D skulle ikke vært lov og legge ut slike filmer..!
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  16:40:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så det ikke fordi det ikke var for folk under 18, men hadde ikke tørt uansett.. :-(
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/05/2006 :  16:48:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å hærregud.

GO VEG - I REALY DO......

Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  16:50:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Herregud, så fælt! Helt sykt hva enkelte gjør med hestene sine.. Skjønner ikke hvordan det går an å gjøre noe sånt med uskyldige dyr! Blir helt dårlig her
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  17:47:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg finner ikke ord...

Hvis noen ikke vil ha hestene sine så får de bare ringe til meg!!! Ikke gjør sånt mot dyr...

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  18:46:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt grusomt! De første bildene med levende hester altså.... jeg er ikke så fortvilet over slakten, det må ha vært godt for de fleste av disse hestene å få slippe mer. At folk derimot får seg til å vanskøte dyrene sine på det groveste slik at de havner i denne situasjonen og tilstanden der i mot FY F......
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  19:16:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
........
Seriøst, sprekker....
......

.....Pfff..

....
...

.......

KABOOM

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  19:29:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Jeg var fast bestemt på det når jeg fikk hest, at jeg skulle gjøre hva som helt bare hesten min hadde det bra og levde livet, ikke det at jeg skal syte, men nå bor jeg på svigerfar, jeg og kjæresten 0 jobb, ingen intekter, hadde sparekonto med penger jeg har arvfet for å ta lappen på bil, men nå ble heten min syk, og det ble brukt opp til hest, men hesten betyr mer enn alt for meg i verden, uten hesten og kjæresten eksisterer jeg ikke, så da driter jeg i hvordan jeg har det bare hesten min har det bra, kommer ALDRI til å sende Garsy til skalteren, når den dagen kommer at hun vil slippe skal det gjøres i omgivelsene hun føler seg hjemme å trygg, hesten min kommer 1 samme hva!

Ble et rotette inlegg, men tenk alle der ute som har vært villig til å ta seg av hestene? noen av hestene hadd det vel bedre død ettersom dom var stygt skadet men... Hester fortjener ikke et slikt liv, de gjør hva vi ber om til en hver tid, eneste vi må gjøre i gjengjeld er å behandle dyret godt.... Fy flate ass *griner*

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  23:04:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke så beveget som dere her.. og poenget med filmen var jo ikke kun hestemishandling..

De første bildene viser misshandlede hester. Hjertet mitt blør for disse, det er tragisk og gjør vondt å se. (har sett værre fra både norge og DK så det så..)

Men bildene fra slagteriet var ikke grusomt. Legg merke til at de første bildene er hestene dødstynne og på vei i graven. Fra slagteriene var hestene runde og muskuløse, ergo det er ikke de samme hestene vi snakker om her. Har selv jobba på slakteri og ja det SER sånn ut når man tar huden fra kjøttet, en hest MÅ heises opp i bena for å håndtere dem, det ER blod under slakt osv osv..

Husker for ikke så allverdens lenge siden det var en debatt her på MIX om hvem som spiste hestekjøtt.. jeg er ikke en av dem, men husker det var ganske så mange som ikke hadde noe problem med å spise kjøtt av hest. Jamen sånn ser det ut FØR det kommer på brødskiva, også mht gris og ku, så ingen tårer her, kjenner ikke bakgrunnen for slakten, men det kan være så mye og ikke nødvendivis alle får kremert hestene sine. De blir pølse..

Jeg får vel legge til at jeg ble sendt ut av slakteriet når det kom inn hester. Min stedfar hadde såpass innlevelse og de fleste forstod det ikke var så morsomt for meg å se på når kjæledyr (i mine øyne) ble brutalt skutt.

MEN!! få med dere poenget til slutt!! ikke driv å avle i bakgården, for som regel ER det slike hester som ender opp på de første bildene... ikke vær så naive å tro at alle hester som blir hjemmestrikket (av økonomiske, følelsesmessige og uvitende årsaker) blir tatt vare på helt til de dør av alderdom av de samme personer som avlet dem i første omgang..
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.