hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på bøyeprøve
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Pris på bøyeprøve
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

susanne

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  21:34:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
noen som vet hvor mye en bøyeprøve koster?
og sånn ca hvor mye en standard veterinærsjekk koster?
den type sjekk man har når man skal kjøpe hest osv..

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=)

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  22:14:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Husker ikke helt eksakt, men tror det var rundt 300 kr for bøyeprøve.
Helsjekk (med rønken osv), rundt 1500.

Hege Gå til toppen av siden

veronicaoxaas

Skrevet - 10/05/2006 :  22:45:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vist du vil ha en ordentlig test, hvertfall som jeg er veldig fornøyd med, bruk forsikrings pappirene du får tilsendt av forsikringselskapet vist hesten skal forsikres. Den har masse punkter som er fort å glemme, og samtidig slipper du å ta den på hesten om du skal ha forsikring. (siden du allerede har tatt den) Testen koster ikke mer en vanlig bøyeprøve, utenom røngten da.

Vær tilstede og følg med at alle punkter blir sjekket, jeg er meget fornøyd med resultatet hvertfall.
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 11/05/2006 :  09:17:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilke ledd pleier dyrlegen deres å bøye opp??

Har et inntrykk av at det er kun koder og knær som blir bøyd opp i standard bøyeprøver. Tror det er dette som er standard prosedyre med tanke på forsikring.

Når dyrlegen min bøyer opp hester tar han også for seg skulderledd, albueledd og gaffelbånd. Av erfaring kan det sitte mye ømt her.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Charl8_90

» VIP

Skrevet - 11/05/2006 :  10:37:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun som eier hesten jeg er stalljente for betaler ca 450 kroner for en bøyeprøve, trur det var på alle fire beina. Gå til toppen av siden

veronicaoxaas

Skrevet - 11/05/2006 :  11:09:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg spurte jeg, og da ble alle bein og ledd bøyd opp.
Men hadde og en massør til å sjekke, de sjekker dypere og har masse kjennskap til evnt knuter, og låsninger som dyrleger ikke vet så mye om... ikke alle, men noen. og det koster ikke serligt for den behandlingen, da får jeg og vite hvordan nyrer og tarmer liger ann, greit å vite det og vist en skal legge litt penger i den nye hesten
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 11/05/2006 :  11:32:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter å ha studert noen kvitteringer fra Bjerke dyrehospital så har jeg kommet til at halthetsundersøkelse/bøyeprøve koster 523 kr, men det er vel ettersom jeg skjønner uten moms,siden det står oppført tilslutt med en samlet sum.Men vi betaler ca.400 kr når en vanlig distriktsdyrlege gjør det,+ kjøring da..
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  12:41:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en helsekontroll før jeg kjøpte ponnihoppa mi inkl. bøyeprøve (hun var kun 1 år,men vi valgte å gjøre det. Dette betalte jeg 350 kr for,inkl. mva. Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  14:30:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
grunnen til at jeg spør er at jeg skal ha en av hestene til mormor her nede i sommer og muligens ha han utover høsten hvis alt går etter planen, men han var skadet for noen år siden og har ikke blitt trent eller bøyd opp etter det.
så jeg vil jo helst vite hvordan beina hans er før jeg begynner å trene han opp igjen.

har forresten et spørsmål til om hva jeg skal gjøre hvis han slår ut, ang kortison osv.
har man andre muligheter enn å bruke kortison? jeg vil jo helst unngå å sprøye, noen som kan fortelle litt mer om ulemper og fordeler ved kortison?

Takker for svar:)

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

veronicaoxaas

Skrevet - 11/05/2006 :  20:38:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da ville jeg mulig tatt røngten av beina. Så er du helt sikker.
Jeg har sprøyta hoppa mi en gang for koddeledd betenelse, jeg likte det ikke, men etter å ha prøvd masse alternative behandlinger følte jeg jeg måtte gi det en sjanse.
I tilegg var hoppa drektig, bare 3mnd på vei da og det gjorde at jeg var veldig skeptisk til det.

Mens etter kun 1 sprøyte ble hun helt fin igjen,(hadde en 3 utslag og en 2)
Nå springer både ho og føllet
Så tror det er masse delte meninger om sprøyting, men i mitt tilfelle var jeg glad jeg gjorde det.
Jeg brukte en sprøyte jeg ikke husker navnet på, men det var ikke kortison (sikkert litt kortison i den, men det vet jeg ikke)
Se skaden ann hør gjerne med fler dyrleger hva de mener er det beste, så ta avgjørelsen vist det skulle slå ut på noe som helst.

Betallte 450,- uten moms, for sjekken (på klinikken på travbanen, litt dyrere der)
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  11:52:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
blir også sannsynligvis til at jeg gjør det på klinikken på jarlsberg travbane, for det er bare 200m unna stallen så da kan jeg bare leie han ned..
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.