hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - stamtavler...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 stamtavler...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2003 :  00:32:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ei dølahoppe på fôr, og synes det hadde vært litt interessant å vite lit om stammen hennes... først ringte jeg eieren hennes, og hun kunne fortelle meg at faren het Engtind (hun jeg har på fôr heter Florence og er tungdøl)... så begynte jeg å lete på nettet da, og der fant jeg alt av stamtavler til nordlandshest, fjording, traver og alt som er. men ikke noe om dølhesten... nå vender jeg meg altså til dere... skulle gjærne hatt hele stamtavlen hennes, for å finne ut litt om hvor lett hun er (du ser at hun har lettdøl blod i seg, og hun har travertrav. vil vite hvor mye det er). hun er registrert, og har hatt 3 flotte føll (så 2 av dem. 3 åringen var helt nydelig, 2 åringen er visst død og åringen... vel, det var en typisk åring hvor ingenting passet... tror han blir lik broren sin da, stor og flott...), men eieren hennes husker ikke reg. nummeret heller kan noen være så snille å si en side hvor jeg kan finne stamtavler til døl? hadde vært evig takknemlig...

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***

Redigert av mix1 den 08/10/2003 12:06:24

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2003 :  10:51:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Vet ingen side hvor du kan finne noe særlig, men du kan forsøke www.pedigreequery.com/allbreed.

Ellers har jeg en utgave av "Norsk riksstambok for dølehest". Finner følgende om Engtind;
Engtind 3516DH f. 1985. Brun, 3 pr.
e. Engelstadbron 2305DH 1 pr, u. Nilfrid 24490D 1 pr.

Engelstadbron er født 1980 og altså 1 premiert, han er også brun. Han er e. Skardølen 1980DH (født 1964, 1 pr., sort e. Skartind - Igelsrudsvarta) og u. Gullmøy 23406 (1 pr., e. Gulliver - Tone).

Vet ikke hva av dette som er "traverblod". Tror alt er dølehest på farsiden. Angående moren til Engtind så er Nilfrid e. Nilen. Nilen er i hvertfall kaldblodstraver.

Nå har jeg sjekket litt på pedigreequery, og stamtavle på Engelstadbron ligger der. Også stamtavlen til Nilen.

Lykke til! Stamtavler er morsomt...

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2003 :  11:20:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
tusen takk og synes også stamtavler er kjempe interessante, får liksom vite så mye mer om hvorfor hun er som hun er liksom... hoppen min er veldig stresset, og jeg regner med det kommer fra traverblodet...

bare kom med mer tips

mvh lille meg

Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2003 :  11:07:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Stamboka for Døl, Fjordhest og Norlandshest er lagt ut på nettet nå! Gå inn på Norsk Hestesenter sine sider så finner du den. Der finner du helt sikkert info om hesten din!

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2003 :  21:38:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har vært inn på der, men der stod det at hun ikke er registrert hun er registrert, det vet jeg. hun har hatt 3 føll med premiert hingst, og de er ganske strenge med at hvem de parer med... men jeg fant ut likevel at moren hennes er Svenntana da, så da kan jeg jo bare se på stamtavlene deres

takk for råd da

mvh lille meg

Gå til toppen av siden

Dora-Diovanni

Skrevet - 13/10/2003 :  15:03:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
HALLO....
EG LURTE PÅ OM NÅGEN VETT KOZ EG FÅR TAG I STAMTAVLÅR.
EG LEIDE ITTE MISS MACUBA SIN EIN 10 ÅRS GAMALE DANSK SPORTS PONNI.
VETT NÅGEN KOZ EG FÅR TAG I AN ELLÅR HAR AN SÅ HADDE EG SATT PRIS PÅ D...

STIKK INNOM VIPPEN MIN MISSI.....
Gå til toppen av siden

Lille Humpen=)

Skrevet - 27/10/2004 :  10:34:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg vil så gjerne finne stamtavlen til hesten jeg har på for, men aner ikke hvordan jeg gjør d!
Han heter Liten Emil og står i Valnesfjorden i Bodø..Kunne noen hjulpet meg?
Klem Solveig
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 27/10/2004 :  12:28:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vet ingen side hvor du kan finne noe særlig, men du kan forsøke www.pedigreequery.com/allbreed.

Ellers har jeg en utgave av "Norsk riksstambok for dølehest". Finner følgende om Engtind;
Engtind 3516DH f. 1985. Brun, 3 pr.
e. Engelstadbron 2305DH 1 pr, u. Nilfrid 24490D 1 pr.

Engelstadbron er født 1980 og altså 1 premiert, han er også brun. Han er e. Skardølen 1980DH (født 1964, 1 pr., sort e. Skartind - Igelsrudsvarta) og u. Gullmøy 23406 (1 pr., e. Gulliver - Tone).

Gå inn på Det norske travselskap/ søkeside hest, der fant i alle fall jeg faren til hesten din

Vet ikke hva av dette som er "traverblod". Tror alt er dølehest på farsiden. Angående moren til Engtind så er Nilfrid e. Nilen. Nilen er i hvertfall kaldblodstraver.

Nå har jeg sjekket litt på pedigreequery, og stamtavle på Engelstadbron ligger der. Også stamtavlen til Nilen.

Lykke til! Stamtavler er morsomt...

Opprinnelig postet av vixi

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.94 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.