hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor ofte og hvor mye gir du hesten din for?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 hvor ofte og hvor mye gir du hesten din for?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

-Surprise-

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  19:05:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Surprise-  Svar med kopi av melding
hvor ofte og mye gir du hesten din for?

Da jeg hadde en tinker på helfor fikk hun 3 L hesta mix og 10 kg høy for dagen, og ble fort 3 ganger for dagen. Kveldsen ble fort mellom 8 og 9.

Mvh Yvonne

HESTESONEN--> www.heste-sonen.moo.no

Flokus

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  19:12:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
2 ganger om dagen
1 L champion diett og 3,2 kg høy om kvelden
2,75 kg høy om morgenen

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/05/2006 :  20:15:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene får mat 3 ganger daglig, og hun får 10 kg høy og 4 liter med "kraftfor" (bygg, kraft og equilibra) Men nå slapp jeg henne ut på beite i dag, så da begrenser ting seg.
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  22:17:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
3 ganger om dagen, tilsammen 6 liter bygg, 1/2 liter kli og 8-9 kg høy.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  22:32:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
10 kg høy (3 måltider)
2l Energi bløtt med betfor
2l Havre
Eselen, biotin, hvitløk og Cortaflex

(kaldblods 170cm 600kg trener distanse lave klasser)

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  22:41:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
3 måltider.
7 kg høy, 1/2 fiskebollboks med musli, samt vitaminer og salt

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 08/05/2006 :  22:50:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg gir til sammen 1 liter energi, 1 liter havre og 7 kg høy fordelt på tre måltider.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 09/05/2006 :  00:17:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine to har fri tilgang til høy/silo/halm....
I tillegg får begge 8 dl med betfiber (før svelling) og havsalt
Oleo får 1 liter youngstock fra Spillers.
Avita får 1 liter slow realese - mix cubes fra Spillers.
Alt blir fordelt på to måtider med dagens frukter og grønnsaker - kokkens anbefalinger

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  00:51:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Liten,lettfôret 15 år gammel kaldblodsvallak,for tiden i lett bruk:
6 kg høy daglig,sein slått
0,6 kg Champion Diett
6 dl oppbløtt betfôr
Gulrøtter
Vitaminer og mineraler

Ved tyngre bruk får han mer energirikt kraftfôr, i litt større mengde.

Stor 3 år gammel shetlandshoppe,ikke begynt med noe særlig fysisk trening,stor egenaktivitet:
3-4 kg høy daglig,sein slått
0,3 kg Champion Oppdrett
3 dl oppbløtt betfôr
Gulrøtter
Vitaminer og mineraler

De blir fôret tre ganger daglig,og får gå på noe gress mens jeg venner de til beite. Da får de ikke høy til lunsj.
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  08:52:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Fòrer tre ganger til dagen, to ganger med kr.fòr.
Araberen min får tilsammen 1 liter St.Hippolyts Hestamix og 3 dl.mais.
Pensjonerte welshen min får 1/2 liter Hestamix + diverse ekstra tilskudd for og holde hoste og fyllinger borte.
Skal snart begynne med Hvitløksgranulat (venter det i posten).

Høy veier jeg ikke opp, der gir jeg så mye som jeg vet at de spiser opp. Men skal snart ut på sommerbeite :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  09:01:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fòrer tre ganger til dagen, to ganger med kr.fòr.
Araberen min får tilsammen 1 liter St.Hippolyts Hestamix og 3 dl.mais.
Pensjonerte welshen min får 1/2 liter Hestamix + diverse ekstra tilskudd for og holde hoste og fyllinger borte.
Opprinnelig postet av Bente71

Bente

Jeg har nettopp kjøpt hestamixen i DK.. nydelig for forresten..
Men jeg tenkte på hvor mye jeg burde gi Lopke av dette. Hun får idag 3l gull og 7-8 kg høy. Mulig hun får litt i overkanten nå, men hun var så fryktelig tynn da jeg fikk henne. Tenkte på om jeg skal gi tilsvarende hestamix eller gå ned til f.eks 2 liter pr dag hestamix? hun er i godt hold nå.

basert på oppstalling og ikke sommerbeite..
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  09:44:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Da jeg byttet over fra Champion Oppdrett til Hestamixen, stod Etanec på 2 liter oppdrett og 1 liter havre + 1/2 liter bygg.
For og holde ham i den kodisjon og form han da var i, gav jeg ham 7 dl. med Hestamix 2 ganger til dagen. Så jeg vil tro at 2 liter Hestamix skal være fint til Lopke :o) Spesielt etterom du ikke trenger og fòre henne opp nå, men at hun er i fint hold.

Jeg syntes han fungerte fint på bare Hestamixen, men etterhvert som jeg begynte og trene ham opp til distanserittene begynte jeg med litt havre i tillegg. Nå får han mais pga det med havren, men det trengst så utrolig lite av det syntes jeg :o)
Ser at Etanec og Lopke får ca. like mye i høy, så en skulle tro at selve fòringen kunne sammenliknes littegranne.
Så prøv 2 liter og se, jeg tror det vil holde Lopke i fin form :o)

Og ja, det er et herligt fòr :o) Og jeg kan sitte i stallen og snuse inn den lukten i evigheter... Hestene mine elsker det, og de fungerer fint på det. Gamlegutt hadde kronisk hoste før, og vet. fikk det ikke under kontroll. Han mente jeg burde slakte "stakkaren" som han sa.. Men etter 2 mnd på St.Hippolyt og hosten var borte, er det fremdeles *bank i bordet*

Edit - Skrev feil mengde på havren, det skulle være 1 liter havre, ikke 2...

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 09/05/2006 11:54:09 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  11:46:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk bente :) prøver det jeg.. Gå til toppen av siden

<3 <3 Mickro <3 <3

» VIP

Skrevet - 12/05/2006 :  21:15:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe!

Hos oss fòrer de 4 ganger om dagen
Morgen ca kl 07.00 (høy +kraft)
Lunsj (ute) ca kl 12.00 (høy)
Middag mellom 16.00 og 18.00 (høy + kraft)
Kvelds ca kl 22.00 (høy + kraft)

(Min får da 1 L gull, 1 L havre per måltid (de måltidene den får kraftfòr) og 2-3 kg høy per måltid, pluss salt, yea sacc, og div tilskudd til kvelds)

Veldig fornøyd med at det er såpass gode fòringsrutiner på stallen! Ikke for å "kritisere" noen eller noe, men synes 2 ganger om dagen er alt for få ganger... Hester er beitedyr og skal egentlig stå å spise 17/18 timer (om jeg ikke husker heeelt feil). Så det mest optimale for hester som vet hvor grensen går, er vel fri tilgang eller tilnærmet fri tilgang på grovfòr
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  21:26:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Holter har blitt litt for tykk i det siste, så jeg har kuttet ned på kraftformengden

Får kraftfor til morgen og kveld; tilsammen 1 l bygg og 1 l ch. energi, samt 0,5 l betfor + ch. pluss vitamintilskudd. Får fri tilgang på høysilage.

Lett til middels trening.

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  00:45:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
tre ganger om dagen
wantillo: morran: 1dl müsli, 1dl knust havre. nelly: 1dl müsli og 1/2 dl knust havre + høy
midt på dagen får de bare høy
kvelds: wantillo: 1dl multitilskudd, 1dl müsli og 1dl knust havre. nelly:1/2 dl multitilskudd, 1/2 dl havre og 1dl müsli + høy

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.