hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - halebskytter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 halebskytter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  22:12:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Fjellvåk skal transporteres him uten beinbeskyttere, bare halebeskytter. han står fint,rolig og bra på henger, kan dette vere Ok??? omtrent 2 timer.

Tillit og respekt er ikke det samme:)
Redigert av - Ida&Fjellvåk den 07/05/2006 22:13:21

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  22:16:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det burde gå veldig bra. Har han sko med brodder? Er han vant med transport?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  22:24:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det burde gå veldig bra. Har han sko med brodder? Er han vant med transport?

Opprinnelig postet av Mari^_^

Hei!
ja, sånn passe vant. en periode han ble kjørt endel. Nei, han har ikkje sko med brodder å eg vett.

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  16:52:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
selv om hesten ikke har sko,å bare skal ta en liten tur så ville jeg ha brukt beinbeskyttere.
da de ofte ødlegger seg ved på og avlessing.
tråkker utenfor og liknende.
selv om jeg ikke pleier å dette av,så bruker jeg hjelm oxo altså..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  16:58:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjører Lopke uten dekken, benbeskyttere og halebandager på korte turer. Det hgr helt fint. Nå har hun sko og skal kjøres over fjellet, da satser jeg nok på litt på ben.. (og hale så den ikke står opp i motsatt retning når jeg kommer frem:) Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 08/05/2006 :  20:47:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
Okay, tusen takk!!!

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  21:18:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Siden den ikke har brodder burde det gå bra uten beskyttere. Det er en ekstra sikkerhet, men ikke noe du MÅ ha.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/05/2006 :  21:34:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
yey, jeg har aldri brukt beskyttelse, ikke bein en gang, og har heller aldri hatt en halt hest!

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  21:58:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
yey, jeg har aldri brukt beskyttelse, ikke bein en gang, og har heller aldri hatt en halt hest!

Opprinnelig postet av X-tine

har vel ikke så mye med om det har gått galt,men om hva som kan gå galt..?
brent barn,skyr ilden....

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  21:58:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

har vel ikke så mye med om det har gått galt,men om hva som kan gå galt..?
brent barn,skyr ilden....

Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  14:20:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Hesten min bruker ingenting. Bare teppe. Det er ikke pga av beskyttelse, men jeg har tenkt litt. Det må tross alt være ganske kaldt der bak!! Så derfor bruker jeg teppe;)
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  15:49:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Bank i bordet! Husk det!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 24/05/2006 :  15:13:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjører gjerne en skoløs og rolig hest uten beinbeskyttere på småturer, men bruker alltid halebeskyttelse.
Halen kan ødelegges på "no time" på transporten, tro meg
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 24/05/2006 :  15:25:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg regner med dere har lest innleget min om hvor ille det kan gå. Heretter kommer jeg alltid til å bruke benbeskyttere under tyransport. Det kommer ikke alltid an på lengden på selve kjøreturen, men som i dette tilfellet - pålasting.

Stor benskade som må stelles i leng tid etterpå. Ikke ri, men bare leietur på meg de nærmeste dagene...

Om halen skulle komme i fare for å flise seg op er dette ingen ting i forhold til skade på bena.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 25/05/2006 :  01:29:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjører som oftest uten noe "påkledning" under transport.
MEN - de gangene jeg skulle på utstilling eller stevne, og hestene var nyvaskete og pene, har jeg surret på halebandasje og surret på bakbeina - av HELT egoistiske grunner, nemlig det å slippe å vaske hale og bakbein på nytt ved ankomst til utstillingen. ALLE vet jo at hester bæsjer omtrent med det samme de settes på en henger - "kjørebæsj"!

Når man da kommer til stevneplassen, og risikerer å lempe av en hest med brun-grønn hale og ditto bakbein, samt litt stress og dårlig med tid, så er det like greit å bare kunne surre av de gørmøkkete bandasjene, og hesten er like fin og ren "der bak".

På turen hjem har vi aldri brukt noe som helst - da kan hesten se ut som den vil når den kommer hjem - uansett hvor mange sløyfer som flagrer på hodelaget.....

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  17:48:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hesten min bruker beinbeskyttere når han blir transportert og dekken etter behov. Jeg bør kanskje vurdere å kjøpe en halebeskytter? JOda.

Kopi av melding:
selv om hesten ikke har sko,å bare skal ta en liten tur så ville jeg ha brukt beinbeskyttere.
da de ofte ødlegger seg ved på og avlessing.
tråkker utenfor og liknende.
selv om jeg ikke pleier å dette av,så bruker jeg hjelm oxo altså..

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Om hestene ofte ødelegger seg ved av- og pålessing ville jeg først og fremst trenet på dette. Det skal ikke være vanlig at hesten ødelegger seg under disse situasjonene.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.