hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - muggent høy
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 muggent høy
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  19:55:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei...
jeg skulle fore som vanlig både i går og i dag, åpner stalldørene og kjenner med en gang at her var det mugg, det luktet bare æsj..
endevendte omtrent alt høyet for mugg, og fant litt friskt høy og til hesten..I den ene delen fant jeg muggstøvet, for jeg dro fra hverandre høyet, og poff hvitt støv, mens i den andre delen, så jeg ikke noe mugg, men bare luktet at det var noe galt..

Jeg luktet og luktet, men syns alt luktet likt, men fant til slutt noe som luktet godt,men føler meg så usikker på å fore fra det høyet, når jeg lukter at høyet er varmt og det lukter æsj..
Det høyet vi har oppe er helt fint, og lukter godt høy, mens det nede må ha blitt fuktig, og gått varmet og det er jo ideelt for muggen..

burde jeg hive hele bunten? eller demontere høyet og sniffe meg frem til det gode høyet? og det dårligluktende høyet var også brunt.
Jeg vil ikke gi hesten min brunt høy..

hvor mye mugg må til for at det virkelig er farlig for hesten?
jeg gir uansett ikke muggent for, men når jeg ikke ser muggen, men bare lukter den, da må jo gjøringsprossesen være i gang..

og litt mer mugg tema greie fra meg..
Ang rundballen nå som været begynner og bli godt, altså sola varmer og jeg blir solbrent

vil ikke faren for varmgang værre større da?
vi forer med både høy og silo, og denne siloen er bløt og tørr i samme bunt..de siste buntene har vært bløte, men har ikke kjent no mugg i noen av dem?

hva vil jeg med dette egentlig

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  22:35:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg kan ikke svare på alle spørsmålene dine, men ett!

Kopi av melding:
burde jeg hive hele bunten? eller demontere høyet og sniffe meg frem til det gode høyet? og det dårligluktende høyet var også brunt.
Jeg vil ikke gi hesten min brunt høy..

Ja, det burde du hive. Hvis det er mugg i noe er det stor sjanse for at det er mugg i resten også, dessuten skal ikke hester ha dårlig brunt høy, som du sier, jeg gir heller ikke hesten min det! Det var en periode her på stallen "min" som det ble gitt veeldig dårlig høy, men da alle privathesteierne begynte å legge eget høy utenfor boksene, ble de fort kvitt det dårlige, og skaffet bra i stedet

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.