hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kushit og fjøs...;)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 kushit og fjøs...;)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  11:09:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg så en debatt på adressa.no sine sider, og fant ut at jeg ville høre meningene til Mix-brukerne...

hva syns du om fraulukta som kommer av gjødslinga nå på våren?

for meg er det ikke vår uten å kjenne fraulukt...
når jeg kjørte hjem fra jobb for noen dager siden, kjente jeg en duft som gled inn i neseborene... jeg stoppet bila på en bussholdeplass, hoppet ut, dro lufta godt ned i lungene. danset en seiersdans rundt bila, mens jeg ropte "nå er det vår!!"
(hadde politiet kjørt forbi hadde de nok promilletesten meg...)

men jeg får ikke vårfølelsen uten at det lukter frau jeg...

hva med dere...?

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:)

nn

Afghanistan

Skrevet - 04/05/2006 :  11:18:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du er klar over at lukt er små partikler du trekker inn gjennom nesa og ned i lungene?

He, he, måtte bare fleipe litt

Jeg synes dette er en "odør" som er en smule stram i nesa, men jeg synes som deg at det gir en følelse av vår.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  11:33:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det gir en følelse av vår, men fy flate så irriterende når bondene finner ut at "mwahha - nå har nærmeste nabo til jordet hengt ut vasken, lå oss sprøyte!". Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  11:50:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et stort ÆSJ fra meg!
Synes lukta er avskyelig, og noe jeg klarer meg meget godt uten.
Heldigvis har vi ikke bønder så nært at det er et problem, uansett så er det bare sauebønder her.

Anette Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  12:08:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er vel ganske immun mot lukta etter å ha tråkka bak kuromper,og spredd en del kubikk tyntflytende dritt.
Men er enig i at det er tegn på vår! Og det er enda bedre når lukta forsvinner igjen..
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 04/05/2006 :  12:22:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bare MÅ fortelle en artig episode for noen år tilbake, iom at vi er inne på dette med kudritt. (Den var artig for meg som stod og så på, ikke for han det gikk galt for...)

For en del år siden passet jeg en fjording som stod på en bondegård. På denne gården hadde de også kyr, og allt som kommer ut av kuene blir samlet i møkkakjelleren under låven for å brukes til nettop å gjødsle åkrene på vårparten.

En dag jeg var ute på gjordet og red kommer eldste sønnen i huset kjørende med traktor og henger, hvorpå han rygger innunder låven for å tømme gjødsel i hengeren. Han klatrer ut av traktoren og opp i hengeren, Kåler og ordner noe voldsomt for å få tak i spaken som åpner luken til møkkaberget...

Ett eller annet går selvsagt fryktelig galt. Han får åpnet luka, men mister kontrollen og det bare VELTER ut kuetterlatenskaper over hele gutten, traktor og henger. Det er det værste jeg har sett noen sinne tror jeg. Han fikk jo ikke luken igjen stakkar, og tømte hele lageret for en hel vinter på 1 minutt.

"Han vart møkkat ja, guten!"
Det var kubæsj over alt!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  12:28:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja jeg kan jo ikke akkurat si jeg liker lukta.. er såpass bymenneske at den er litt kvalm til tider.. sånn skikkelig diarre lukter det iblandt. det er da vitterlig ikke godt!! kjente det hang litt i klærne og.. fy! men er enig i at med våren følger driten så helt deppa blir jeg jo ikke.. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  12:43:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jo den "hebdalukten" (som vi sier her borte) hører våren til
Men der finnes begrensninger!... I fjor var jeg ute og kjørte tur med gamlegutt og vognen hans da den ene bonden her kjørte ut møkk på jòrdene. Han vet at Kelly ikke er redd traktoren (han pleier ta hensyn når jeg kommer med araberen, for han hater når jeg flyyyr utover hans "hellige" jòrder på arabergutten min ).
Så han bare kjørte ivei, spredte møkk overalt og ganske så nærme oss også!!.. Og så plutselig.. der kunne jeg bare sitte i vognen og se på DEN skyen av møkkapartikler komme svevende imot oss...

Gjett hva vi duftet resten av den turen og helt til jeg hadde fått vasket både ponni og utstyr + meg selv og klær igjen da??!!!

Etter den turen der har jeg lært og vente mens han kjører ut møkka, og så kjøre forbi med vognen når skyen har lagt seg

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/05/2006 :  13:26:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Elsker det, helt til de begynner med kalkunskiten. DA stenger jeg meg inne.

Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  15:25:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Gjer meg ingen ting, så lenge det ikkje er økologisk. Eg er fødd og oppvakse på gard, og er vand til det. Gjødsling er eit godt teikn på våren
Men ei lukt kan eg ikkje fordra, og det er gjødsellukta til dei som held på med økologisk! Det er heilt forferdeleg.

I går starta gjødslinga for fult her, og dei gjødsla kjempe mykje rundt ungdomsskulen. Lukta trakk inn i bygget, og for ikkje ut at. Det lukta 100 gongar verre inne enn ute! I tillegg var det økologisk!

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  16:09:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Økologisk gjødsel er vel ikke annet enn dritt? Og det lukter vel.. dritt? Men det gjør ikke-økologisk også :-P Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  16:11:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gjødsling er flott :-D

Hehømm..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  16:14:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
fraulukt = vår, og hvem liker ikke våren ;D
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  17:11:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her oser det av gris om dagen. Joda, det er vårlukt, men godt er det ikke. ;)

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  19:11:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
lukter ikke noe godt nei..nyter ikke akkurat den lukta..
kunne godt vært foruten den lukten om våren

Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  19:35:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
weee...bæsjelukt.....^^

(æsj)

...:: ::.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.