hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nervøs på stevner
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Nervøs på stevner
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  01:58:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Ja,jeg skal jo snart på stevner nå,og blir like nervøs hver gang selv om jeg har konkurrert en del år nå...
Men iår starter jeg med en hest som aldri har vært på stevner før og ikke reist særlig mye heller.
Så da blir jeg sikkert ekstra nervøs,før har jeg lissom alltid ridd helt safe hester...Og denne hesten er jo veldig lett påvirkelig så blir jeg nervøs merker hun det med en gang...

Så noen som har noen gode tips om ikke å bli så innmari nervøs når jeg skal ri?

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 04/05/2006 :  12:35:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Bare tenkt på at du skal ha det gøy! Det er ingen som straffer deg om dere får ett riv eller noe. Da er du bare en erfaring rikere!

Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film

Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  12:43:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Jada.det er jo gøy uanz:)
Men ikke sprang jeg rir da,det er gangartskonkurranse for Isiser...

Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 05/05/2006 :  17:11:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke tenk på at du skal konkurrere, du skal ha det gøy! Se på det som en treningsøkt for deg og hesten, glem dommerne, tilskuerne og alle andre!
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  20:48:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Jeg blir også utrolig nervøs. Får meg så hjelper de ikke og tenke sånn!! Noen tips??
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  20:57:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Pust ordentlig helt ned i magen - flere ganger.

Har vært utrolig nervøs på (skyte)stevner, har blitt mye bedre nå. Er bare å trene på å slappe av.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  20:25:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Pust dypt, smil (selv om du ikke føler for det, det hjelper) og slapp av!
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  14:54:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Øremassasje!! Masse akupunkturpunkter!

Hilsen Marte som også sliter med stevneskrekk:)
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  16:16:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Det er mange avslapnings - og avspenningsteknikker som kan brukes når en er nervøs for noe. Det letteste er å tenke seg at man puster i en "firkant", dvs at man trekker et laaang drag inn av nesa og ned i magen, og så ut igjen gjennom munnen. Gjør dette mens du tenker deg at du følger sidene på en firkant, slik at du puster inn på ene lang og kortside, og så ut igjen på neste lang - og kortside. På den måten forhidres det at du puster for fort. Gjenta til du føler deg roligere.
Jeg brukte å ha skikkelig stevnenerver, men det forsvant litt ettersom jeg rett og slett var med på flere stevner. I tillegg er det viktig å ikke ta seg selv så innmari høytidelig; tenkt at man gjør de t fordi det er gøy!!!! Og smil!! Det fungerer faktisk avspennende (selv om det er et "falskt" smil). Synging er enda bedre, men det avhenger selvsagt av at det ikke er så mange rundt deg ;))

Du kan også prøve å skrive en lister for deg selv med hva som skjer når du kommer på stevnet, og hva det er som gjør det nervøs. Når du skriver dette, vil du antakelig se at grunnene til at du blir nervøs er lite realistiske og egentlig ikke så mye å være redd for likevel. Et lite eksempel fra min egen stevneerfaring. Jeg brukte å være kjemperedd for at alle som så på skulle syntes jeg var en dårlig rytter, rett og slett. Men jeg fant ut etter å ha sittet som tilskuer en del selv at sannsynligheten for at noen vil huske nettopp DEG etter stevnet er forsvinnende liten. Det hjalp hvertfall meg til å ta det mer med ro :)

Lykke til!!

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  17:38:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det som har hjulpet mest for meg er rett og slett ut å starte mye.. Hadde en periode det var fryktlig mye stevner, da var det liksom ikke så spesiellt lenger - skulle bare ut å ri, men tilfeldigvis ha på hvit ridebuske og schabrack liksom..
Merker det innimellom hvis det er lenge siden jeg har vært ute, men prøver å gjøre minst mulig ut av det, både for meg og hesten.. Typ, fletter gjerne samme dagen, hvis jeg skal ha fletter - sprangen har jeg begynnt å ri uten da Picasso også har en tendens til å snurre seg opp om hun veit at det er stevne..
Men poenget i alt dette er vel egentlig, kom deg ut å start -mye- da vil etterhvert de verste nervene gi seg iom at det blir en vane.. Og verden står i morgen også, selv om det ikke blir all verdens resultat ;)

We`re just out of controll Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.