hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - bedekke vb hoppa mi med pinto???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 bedekke vb hoppa mi med pinto???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Primern

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  21:41:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrimern  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePrimern  Svar med kopi av melding
Heihei!!!
Jeg har vist ikke helt forstått alt dette med avl, raser og regler ...
Har fått høre at man kan bedekke vb med pinto (eller gjeller bare dette pintofarget vb). Må innrømme at jeg er ganske forvirret når det kommer te slikt...
Er det noen som kan forklare dette?
Har ei vb hoppe (traver) som jeg gjerne vil bedekke med pintofarget hest av no slag. Noen som hvet om noen bra hingster.
Vil selvfølgelig ikke bare gå på farge men hadde vært litt stas med et flekket føll

(hvet det ikke er lov å krysse raser i landet....)

Håper på svar

http://i108.piczo.com/view/q/7/q/t/p/l/u/c/v/c/h/img/i320944273_45594_6.gif

linki

Skrevet - 03/05/2006 :  22:10:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan bedekke hoppa di med painthingsten Gamblers Blackmail.
Den flotteste hingsten i Norge....
Du vil få registrert avkommet i PtHA i USA. Vil da bli reg. som pinto

Mer info her: http://www.stallvalmen.no/
Her er hingsten: http://www.stallvalmen.no/index.php/article/articleview/30/1/4/

Han er den eneste hingsten som bedekker amerikanske vbl hopper har jeg hørt.... Han er forresten homozygot for Tobiano genet, dvs at alle hans avkom vil bli Tobiano flekkete
Gå til toppen av siden

Primern

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  22:32:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrimern  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePrimern  Svar med kopi av melding
ja.... men altså hoppa mi er jo ikke amerikansk da. Har det noe å si? moren er dansk og faren svensk??? Den hingsten var kjempeflott men kan jeg bedekke med han da??
http://i108.piczo.com/view/q/7/q/t/p/l/u/c/v/c/h/img/i320944273_45594_6.gif Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  22:49:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Har nok ikke no å si om hoppa di ikke er Amerikansk.
Jeg har et avkom etter denne hingsten hvor mora er Varmblodstraver KJEMPE flott hingst på snart 2år!
Gå til toppen av siden

Primern

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  22:54:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrimern  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePrimern  Svar med kopi av melding
okay... hehe...
Tror jeg må sette meg litt mere inn i dette her
tusen takk for svar....

http://i108.piczo.com/view/q/7/q/t/p/l/u/c/v/c/h/img/i320944273_45594_6.gif Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 03/05/2006 :  23:08:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Altså det finnes ikke norsk el svensk el danske varmblodstravere!

det er kun amerikanske - franske - russiske.

Hoppene deres er amerikanske varmblodstravere. Men norskfødte..

jeg har hørt at han bare bedekker amerikanske travere, fordi den skal registreres i USA (de fleste traverne er amerikanske)

Er den født i Norge el Sverige osv har ikke det noe å si. Det er en amerikansk rase.

Redigert av - linki den 03/05/2006 23:12:57 Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 04/05/2006 :  07:41:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Han er den eneste hingsten som bedekker amerikanske vbl hopper har jeg hørt.... Han er forresten homozygot for Tobiano genet, dvs at alle hans avkom vil bli Tobiano flekkete Gå til toppen av siden

Stemmer dette.
Molly skal turen over til denne hingsten i sommer.
Har snakket med Nina, hun som eier/driver stedet, og hun sier at hester av denne kombinasjonen faktisk har gitt veldig greie ridehester/hobby hester

Og så blir føllene lovlige med papirer og alle rettigheter, blant annet utstilling.
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 04/05/2006 :  11:52:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Vil bare nevne at utenoom det med Gamlbers Blackmale er det ikke varmblodstraver det er snakk om innen lovlig pinto avl.
De varmblod det er snakk om er varmblods ridehest, som de fleste pintohingster som er kåret i Norge er kåret til. Altså kåret for alv på norsk varmblods ridehest (ikke det samme som vb-traver)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Spich

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  01:34:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke det har noe å si om det er amerikansk eller fransk traver, han bedekker vbl. hopper - punktum.
Føllene blir derimot registrerbare i PtHA i USA.
Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  11:22:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
vennina mi har bedekkt med gambler og fikk et nydelig føll dette er da en fransk traver dere kan se bilder av føllet på vip lolita
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 07/05/2006 :  11:40:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den hoppa er 1/4 fransk (lolita) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.