hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sommer eksem..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 sommer eksem..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

t-gronni

» VIP

Skrevet - 01/05/2006 :  23:10:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå som sommeren begynner å nerme seg, begynner også mange av hestene å klø bort både man å hale...

brukte et middel på en vallak jeg hadde for mange år siden som funket veldig bra, men dette selges ikke lengere.. å nå har jeg skaffet meg ny hest med samme problem....

så jeg lurer på om noen av dere har noen råd, eller erfarende middler å ha på hesten så dette ikke skjer??

kunne ha spurt en vetriner eller dyrebutikk, men dette garanterer jo ikke at produkte virker, for de har jo bestandig produkter som virker.. men ikke alltid... åsså er det mye mer gøy å spørre her

oleo

» VIP

Skrevet - 02/05/2006 :  00:03:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hoppa mi har man og hale kløe. Jeg har prøvd trolig alt mellom himmel og jord, fra dekken til dyre preparater fra veterinær. Det som funker best for oss er olje(soya, mais, solsikke..spiller ingen rolle bare ikke oliven)med en hel kinesisk hvitløk og saften fra en hel sitron. Ta av 2 dl olje og mos alt sammen med stavmikser og hell over i oljedunken/flasken og bland det godt sammen. La det så stå over natten til alt har synket til bunnen av flasken. Du trenger veldig lite så bruk en vanlig liten svamp, ala kjøkkensvamp og press på litt olje. Ikke rist flasken før bruk, da får du ren fin olje uten biter av hvitløk og sitron. Rister du den så blir den grumsette og ekkel. Dra svampen så over hårfestet, helt inntil pelsen på hver side av eks manen og legg et tynt lag oppå det ytterste hårlaget av manen for å holde små flyvende innsekter borte. Samme på halen, du trenger bare rundt hårfestet og litt på det ytterste hårlaget.

Dette kan fort bli litt klissette dersom man ikke finner mengdebalansen med en gang, prøv deg frem litt, men det er nesten gratis og helt ufarlig å få i seg og det fungerer kjempebra. Tro meg...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 02/05/2006 00:05:25 Gå til toppen av siden

t-gronni

» VIP

Skrevet - 02/05/2006 :  00:35:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hoppa mi har man og hale kløe. Jeg har prøvd trolig alt mellom himmel og jord, fra dekken til dyre preparater fra veterinær. Det som funker best for oss er olje(soya, mais, solsikke..spiller ingen rolle bare ikke oliven)med en hel kinesisk hvitløk og saften fra en hel sitron. Ta av 2 dl olje og mos alt sammen med stavmikser og hell over i oljedunken/flasken og bland det godt sammen. La det så stå over natten til alt har synket til bunnen av flasken. Du trenger veldig lite så bruk en vanlig liten svamp, ala kjøkkensvamp og press på litt olje. Ikke rist flasken før bruk, da får du ren fin olje uten biter av hvitløk og sitron. Rister du den så blir den grumsette og ekkel. Dra svampen så over hårfestet, helt inntil pelsen på hver side av eks manen og legg et tynt lag oppå det ytterste hårlaget av manen for å holde små flyvende innsekter borte. Samme på halen, du trenger bare rundt hårfestet og litt på det ytterste hårlaget.

Dette kan fort bli litt klissette dersom man ikke finner mengdebalansen med en gang, prøv deg frem litt, men det er nesten gratis og helt ufarlig å få i seg og det fungerer kjempebra. Tro meg...

Opprinnelig postet av oleo

kansje jeg spør dumt nå, men skall man tømme det tilbake i orginale olje flsken i gjenn??

hadde aldri tenkt på at det gikk ann å lage det hemme selv!
så dette må prøves.. tusen takk for tipset!!
Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 02/05/2006 :  00:36:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk Oleo:) min har også man hale kløe. Prøvd alt jeg også, men nå prøver jeg ditt råd!!
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  09:04:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Dette skal jeg også prøve i sommer Oleo. Genialt tips!
Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  10:56:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kenzo har enda ikke klødd halen sin (ikke siden august, før det vet jeg ikke), og det er jeg kjemperedd for at han skal gjøre, for den er kjempetykk og fin! Den fineste halen jeg har sett, den henger ned som et slør da han løfter den Men hvis han begynner å klø skal jeg absolutt prøve dette Oleo!
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 02/05/2006 :  12:55:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av oleo

kansje jeg spør dumt nå, men skall man tømme det tilbake i orginale olje flsken i gjenn??

hadde aldri tenkt på at det gikk ann å lage det hemme selv!
så dette må prøves.. tusen takk for tipset!!

Opprinnelig postet av t-gronni

Ja, tøm de 2 dl du tok av og moste med hvitløk og sitron tilbake i plastflaska oljen kom i, bruk trakt så slipper du griseriet. Synes du ikke det hjelper spsielt bra så kan du prøve med mer hvitløk..

Etter du har brukt oljen den ene dagen så kan du riste flasken igjen og til dagen etter da så har alt synket til bunnen igjen.... Bare for å få oljen blandet godt med hvitløken og sitronen.

Løkke tell......

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 02/05/2006 12:58:49 Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  14:07:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
dette skal jeg også prøve, takk for tipset;P Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  00:41:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
ingen her som har prøvd farget diesel da? D bruker vi på en hest i stallen, hjelper faktisk en del =) Men er jo litt snålt å helle diesel på en hest liksom.... =p Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.