hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - halerem
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 halerem
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  18:02:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
satt å tenkte over litt det med halerem...
er ikke det litt ubehagelig for hesten at en sal som glir framover blir holdt på plass ved hjelp av halen? eller?
Brukte halerem på en hest jeg red å da følte jeg at jeg måtte stige av å legge bak salen slik at haleremen ikke skulle vær for stram for hesten....

Lopke

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  19:43:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det blir vel en følelse av g-streng for hest?? noen liker det ikke, jeg bryr meg ikke.. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  20:22:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ved turriding i svært kupert terreng (mye bratte nedoverbakker) og da særlig om rytteren er litt stor/tung,så er halereim et "nødvendig onde".
Ellers sier det vel seg selv at det ikke er det mest positive for hesten å bruke en forlengelse av ryggraden til å holde på plass sal + rytter med.

Er det snakk om mye bratte lange nedoverbakker som sagt,så er det noe man ofte MÅ ha,men ellers?
Leter man lenge nok vil man stort sett alltid finne en sal som ligger uten.Godt tilpasset sal,antisklipad...haleremmen bør unngås om det er mulig.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 01/05/2006 :  21:14:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor får man tak i sånn anti-skli pad?? åssen vikrer di??????? fungerer de på saler som skil bakover?
Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden

GPA

Skrevet - 01/05/2006 :  21:16:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det gjør en anti.skli pad.
Man kan jo også bruke fortøy, hvis salen sklir bakover!
Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 01/05/2006 :  21:33:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg gjør det, men synes ikke det er så greit at fortøyet strammer da salen har slidd x antall cm bakover, og jeg må hoppe av mitt i timen å dra den frem.. hvwet du hvor jeg kan få tak i?
Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  21:41:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
IKKE BRUK HALEREIM NÅR DU RIR SPRANG!!!! HESTEN FÅR SÅR..

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  22:09:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
www.ridebutikken.no har de disse anti-skli-paddene: http://ridebutikken.no/catalog/product_info.php?cPath=27_38_81&products_id=10921

http://ridebutikken.no/catalog/product_info.php?cPath=27_38_81&products_id=10920

http://ridebutikken.no/catalog/product_info.php?cPath=27_38_81&products_id=10919
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 02/05/2006 :  08:19:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg gjør det, men synes ikke det er så greit at fortøyet strammer da salen har slidd x antall cm bakover, og jeg må hoppe av mitt i timen å dra den frem.. hvwet du hvor jeg kan få tak i?

Opprinnelig postet av badminton

Høres ut som salen ikke passer. Et fortøy erstatter ikke en passelig sal. Ei heller antisklipad.
Men man får vel ta det nest beste om man ikke har mulighet til å kjøpe ny sal...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.