hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Show Sheen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Show Sheen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  13:00:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri brukt show sheen, men nå har pappa sagt at han kan spandere!! Jippi!! Men hvilket merke er det som hvirker best?
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com

Opal

» VIP

Skrevet - 01/05/2006 :  13:21:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det Show Sheen du skal ha er det jo bare denne, da de andre med samme effekt har andre navn:

http://www.skoies.no/shop.asp?p=1031545
Koster rundt 190-200 (1 liter?)

Jeg er ingen storforbruker av slike produkter men til man og hale synes jeg denne er veldig bra:

Koster 89 hos Horze for 1/2 liter
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  14:50:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har brukt - og bruker - Show Sheen ganske mye ettersom hesten min har dårlig pelskvalitet. Det skal lite til for at pelsen blir "rufflete" og fæl under sal, dekken osv..
Da syntes jeg det er greit og kunne spraye på litt Show Sheen for og glatte ut pelsen hans igjen.
Den som Opal linker til er jo kjempebra!! Det er den jeg liker best og bruek, og som jeg syntes fungerer best i pelsen hans. Men den andre som der er bilde av er også bra
Denne her : http://www.araberhest.no/bilder/mustang_stor.jpg er også bra og bruke. A`la samme effekt og type som Show Sheen.

Den er også grei og bruke i man og hale, men selv bruker jeg den mest i selve pelsen. Men kun som ekstra hjelpe ettersom pelsen hans blir slitt fort enkelte steder..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  15:02:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruker denne http://www.skoies.no/shop.asp?p=1031545
bra og billig.
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/05/2006 :  18:27:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har Show shine fra Blue Hors, er veldig fornøyd med denne.. Bruker den stort sett i flokete hale da jeg er så priviligert å ha en veldig blank hest i utgpkt. Men synes den funker bra - glatt og fin hale og utrolig glatt pels da jeg bruker den der ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 03/05/2006 :  19:14:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man skal være litt forsiktig med å bruke show shine der salen skal ligge. Har vært borti hester som salen har sklidd på fordi det har blitt brukt show shine der! Dessuten blir tøylene glatte om man bruker mye spray på halsen og i manen. Jeg pleier å begrense meg til hale, bakpart og så tar jjeg litt på hånda til slutt og tar i panne til hesten min. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  19:49:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
I man og hale pleier jeg og bruke noe som heter Riders Magic. Det er en slags gèl. Om halen er veldig flokete og du tar i litt av denne gèlen, blir halen helt glatt og flokefri!! :o)
Har dessverre ikke link til denne, men jeg kjøper den på Rine Stutteri.
Kan virkelig anbefales og prøve :o)
Ikke blir halen ekkel eller noe heller etterpå.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 04/05/2006 :  08:28:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er ingen tilhenger av slike produkter. Har hesten din dårlig pelskvalitet bør du helle fòre med tillegsfòr som hjelper mot dette. Show shine og lignende produkter ødelegger det naturlige fettlaget i pelsen ved for mye bruk.

Til flokete man og hale har det sikkert ikke så mye å si, men ellers på kroppen ville jeg tenkt meg om to ganger
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  19:17:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg har Pälsglans fra tib horse som jeg er kjempeførnøyd med!
den lukter godt og gjør man hale og pels skinnende og glatt!
får ut alt som heter floker av man og hale+ at den lukter godt=D
jeg vet ikke om den er å få kjøpt over nettet, men jeg vet at brumby har den.

haha må bare si at jeg en gang var så uheldig å søle showshine på børsten min før jeg børsta over hesten, og jeg skulle på barbak tur, tror jeg datt av 3-4 ganger=P

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 17/05/2006 :  19:20:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Birre:
Vi bruker stort sett kun Show Shine på utstilling/konkurranser og lign.Men er kjekt ellers også.Brukes ikke som erstatning for noe fôr.

Jeg bruker den som Skoies har;mane and tail(bildet)Kjempebra og billig!

Og ja;pelsglans i salleiet er ikke så lurt.Var på montèløp og hadde fått dette i salleiet.Ditta blei glatt ja!
Belinda

http://www.belinda1982.piczo.com
Redigert av - belinda1982 den 17/05/2006 19:24:49 Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/05/2006 :  19:32:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne synes jeg er best. Drøy i bruk, stor flaske, varer lenge og fin pris. Og så blir de jo såååå glatte da

http://www.stallfrisk.no/bilder/annet/stort/Bilde%20818.jpg

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 18/05/2006 :  14:16:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Birre:
Vi bruker stort sett kun Show Shine på utstilling/konkurranser og lign.Men er kjekt ellers også.Brukes ikke som erstatning for noe fôr.

Jeg bruker den som Skoies har;mane and tail(bildet)Kjempebra og billig!

Og ja;pelsglans i salleiet er ikke så lurt.Var på montèløp og hadde fått dette i salleiet.Ditta blei glatt ja!
Belinda

Opprinnelig postet av belinda1982

Utstilling og konkurranser er helt greit synes jeg, men jeg er mer skeptisk til all bruken som er rundt om kring bare for at man skal ha en ekstra blank og fin hest. Jeg synes det er helt tullete, og jeg vet det er mye brukt.

Hadde selv en fòrrytter som pluselig en dag hadde sprayet inn hesten min med show sheen, og jeg ble IKKE glad. Han var utrolig blank og fin i åelsen fra naturen sin side, og så kommer jeg på stallen og hesten min er helt seig og ekkel over alt. Jeg ser ikke helt poenget bortsett fra som sagt til utstilling, konkurranser og show.
Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 28/05/2006 :  21:07:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruker ikke så mye pelsglans, show sheen, osv. tror ikke det er spesielt bra. de eneste gangene jeg evt bruker det er før løp (bare i man og hale) og hvis det er noen umulige floker i man/hale. bruker ikke på kroppen og i pelsen, bare man og halen
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  23:33:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker den typen som det er bilde av (mane and tail?) KUN i halen. dette gjør jeg for at halen skal holde seg ren og pen og fordi jeg ikke vil dra ut for mye hår når jeg børster.
denne typen holder lenge i halen, trenger bare å friske opp med en sprut av og til.
jeg er også veldig fornøy med den gel-versjonen: bowboy magic. bruker denne om vinteren hvis den andre fryser til is :D

er enig med dem som sier at det er bedre å gi fortilskudd dersom hesten har dårlig pels. dårlig pels viser tross alt at hesten "mangler noe", dårlig pels blir uansett ikke skikkelig fin bare ved hjelp av showshine!!!
dere må løse problemet på "gamle" måten: børste, vaske og fore skikkelig :)

jeg har forresten hørt noe om at showshine inneholde silikon. silikonen legger seg visst nok uten på hårstråene / i pelsen og ødelegger hårenes naturlige egenskaper....
noen som vet noe om dette??

Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2006 :  10:21:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Jeg bruker supersheen fra Veredus, den fungerer supert! Ikke er den så dyr heller

http://ridebutikken.no/catalog/product_info.php?manufacturers_id=96&products_id=10632

"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.