hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fartsbot og førekortbeslag
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Fartsbot og førekortbeslag
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

LinnMerethe

Skrevet - 28/04/2006 :  14:35:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Idag klarte typen min det mesterstykket å kjøre i 130 km/t i 80'n.Det resulterte i no more førerkort,og en bot.Er det noen her som har opplevd eller kjenner noen som har opplevd det samme?hvor lang tid tok det for å få igjen lappen?Stor ble bota osv...?Noen som vet?Skikkelig kjipeern siden jeg ikke har lappen selv,og er avhengig av at noen kjører meg rundt siden jeg bort langt inne i skauen
Ride with the wind

Lopke

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  14:44:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
he he he.. ja sånn går det når man ikke tenker.

Jeg har selv fått en bot på nermere 4000,- for å kjøre 74 km i 60 sone.. grusomt. Men sånn går det..

En kompis fikk fengsel og mista lappen i et år da han kjørte motorsykkel. husker ikke hvor mye. Men hvor fort skal man kjøre da for å få fengselsstraff?

OT: men det er vel litt sykt at voldtektsforbytere må vente i soningskø fordi de fyller fengslet opp med folk som har hatt det litt for travelt.. Her skiller Norge og Danmark VELDIG!!!
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  14:58:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min kjære kjørte i 83 km/t i 50 sonen, og fikk 9000 i bot og fratatt kjørekortet i 6 måneder. Han trenger ikke å kjøre opp på nytt, men fikk desverre avslag på å disponere bilen i arbeidstiden, som han er avhengig av... Men nå er det bare ca 2 uker til han får igjen førekortet, men tiden uten har vært sinnsykt kjipt.. Det er overhodet ikke verdt det! Jeg er en skikkelig tregost selv, men holder på å kjøre opp nå, i tilfelle det skjer igjen (noe det selvsagt ikke skal!). "Grunnen" til at han kjørte så fort, var fordi han skulle hente meg i stallen, og han var sent ute, og itilegg skulle vi rekke Lost...:)
Hege Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  15:20:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kompisen min kjørte i 104 i 80 sone og fikk nermere 5000. + to prikker. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  15:26:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å i H@&%#^* så sint jeg hadde blitt om noen hadde rast gjennom boligfeltet med 50 sone i den farta! Har 2 unger som jeg er på livet for skal være ute i veien i et ubevoktet øyeblikk!!!
At man tråkker på i 80 sonen, heeelt greit da det stort sett ikke er myke traffikanter der, men 50 folkens... TENK!!!
Det er ikke ment som noe angrep på deg Hege i det hele tatt (-: men har inntrykk av at man får et annet syn på "boligfeltfart" når man har barn.
Hadde noen kjørt på en av ungene mine fordi han skulle rekke en Tv-serie hadde jeg røsket huet av han! (unnskyld språket, men man føler rett og slett bare ANGST når man opplever slikt)
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  15:29:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ei i familien fikk rundt 6000 i bot + litt ekstra for å ha skjelt ut politimannen :P Hun fikk også to prikker.. Aner ikke hvor fort hun kjørte..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  15:30:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, går bra det Helen. Det var ikke et boligfelt da (ikke for å unnsylde, men for å forklare), men en tofelts forkjørsvei. Hvorfor det er 50 sone der, er vel et godt spørsmål. De fleste kjører vel rundt 70 der fordi veien er så brei, og den er også veldig oversiktlig.
Men enig med deg, jeg klikka fullstendig på han etterpå, så han kommer nok ikke til å gjøre det igjen:)

Hege Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  16:14:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
En jeg gikk i klasse med, ble stoppet i teknisk kontroll, og måtte rive av all sotinga (hadde rundt hele bilen), så ble han forbanna og reiste hjem for å klister på nytt. Men han kom visst durende 118 km/t i 70 sona!! Mista lappen i 8 mnd, og 8000 i bot eller fengsel 18 dgr.
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  16:37:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
En kamerat av kjæresten mista lappen for et par år siden, for 18mnd tror jeg (har iallefall fått den igjen nå...), ny oppkjøring, og sikkert ei saftig bot. Var i avisa, og mye oppstyr rundt det. De var to stykker med like biler (en eller annen slags råneAudi (RS?)) som kappkjørte på motorveien. Unnskyldningen for å kjøre så fort? De skulle rekke McDonalds... Tror de ble målt til 156km/t i 90-sonen.

Har aldri fått en eneste bot, og håper jeg fortsetter sånn. Kjører ganske fint, da, men er nok litt for flink til å tråkke på gasspedalen på motorveien. Og i 70-sona på vei hjemover; det var 80-sone der før, så bygget de sykkelsti (godt skjermet fra veien, da den er hevet ca et par meter over kjøreveien, med gjerde mellom) og satte ned fartsgrensa... Logisk?
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  16:39:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
litt ot,men dette var veldig uansvarlig ja..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  16:52:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Hva med de som kjører for seint?? Skulle hatt noe bøter og prikkbelastninger de også!
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  16:55:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
men da dreper du sjelden noen da...
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  17:00:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Bortsett fra tålmodigheten til den bak!! Kan jo være farliger å kjøre seint, stygge forbikjøringer, irriterte bilister bakover i køen, mer påkjørsler bakfra etc..

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  17:18:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
tror alikevel at folk kjører for fort er et større problem..å hvorfor skjer det stygge fordikjørsler og påkjørsler bakfra?
jo fordi de som utfører dette,kjører for fort.
tror nok ikke jeg blir enig med deg i dette madam fame.

Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 28/04/2006 :  17:39:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det skal svi å kjøre for fort,men bøtene er veldig høye her i Norge.Et vikepliktsbrudd f.eks er 5400kroner.Var noen kjentfolk som ikke overholdt vikeplikten overfor en polititjenestemann,og det sved!
I Finland får man bøter etter inntekten din,jeg vet ikke om det heller er en så bra ting.For en fattiglus som meg kanskje..
Selv kjører jeg litt fort i ny og ne,men aldri i tettbygdstrøk.Det er fort gjort at en unge aker/sykler ut i veien bak et hushjørne eller en hund buser ut og synes man skal respektere de grensene som er satt.Mange steder kunne nok 50 sonene blitt gjort om til 30 for å gjøre det mer sikrere.
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  18:15:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det er jo en grunn til at det er regler..

men en annen ting:det er jo sinnsykt dyrt bare å ta lappen,med det utrolig,teite trafikale grunnkurset blandt annet.så jeg ville prøvd for all del å unngå å miste den.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.