hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Middag
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Middag
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

TORHILD

» VIP

Skrevet - 27/04/2006 :  21:30:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
-Hva skal vi ha til middag/kvelds i dag? -Nei, jeg vet ikke. Hva vil du ha da? -Kjøttkaker? -NEI! Kan vi ikke ha taco da? - Jammen vi hadde taco på mandag.... -Skal vi bare bestille en Dolly da?

Hvem har vært med på denne samtalen? Vi har den ca 7 kvelder i uken. Så nå spør jeg dere; har dere noe gode og enkle middagstips slik at vi kan utfordre smaksløkene våre????

Bustetrollet

Skrevet - 27/04/2006 :  21:47:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
- Jobb
- Slitsomt?
- Slitsomt
- Middag?
- Fisk?
- Torsk?
- Æsj.

Ehm. Bakt potet med smelta smør, ost og bacon. Men det er jo litt strevsom middag.
Ellers så får man jo kjøpt sånn "ferdig" wook. I svarte esker med håndtak. Alt er med, bortsett fra kyllingen, som du selvfølgelig må kjøpe ved siden av. Enkelt, godt og får smaksløkene deres i sving(spesielt hvis du tilsetter ALT krydderet som er med).

Redigert av - Bustetrollet den 27/04/2006 21:48:09 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  21:56:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kyllingfileter (eller kylling generelt), ris og saus (berneaise, annet).
Kjøttkaker.
Og sånn farsedeig.. Spre det i en ildfast form og putt det i ovnen og stek det til det har krympa og blitt brunt (halvtimes tid på rundt 200 grader ellerno).
Også har jeg faktisk funnet ut at å koke poteter er ikke så vanskelig og tungvindt å lage som jeg skal ha det til :P
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  21:57:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kylling filet med provance krydder er snadder! lett og lage også=)Strimlet svinekjøtt i sur-søt saus= NAM

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  21:59:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kylling, ris og veggismat er standard her. Mutter'n spiser ikke kjøtt og er ganske sånn sunn av seg. :P

Vil anbefale:
- kylling med ris og kinesisk søtsaus
- Bakte poteter
- Veggis pizza

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  22:04:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm.. idag tipper jeg den står på toast.. toastbrød med ost, chilisaus og skinke stekt i toastjern.. (tipper de fines i Norge og) lett og godt..

Den gode: Lidl har kongereker ganske så billig. stek dem i litt hvitløk og ris og grøntsaker og litt soya.. umm.. (luksus slankemat)

Den daglige: Spaghetti ala typen: stek kjøttdeig (uten e.coli) med champinong og løk. Kok opp med litt fløte og krydre med litt av hvert.. med pasta al dente.. yammi!

eller den lette: hvitløksbaguette med dip til tomatsuppe og egg.. knallbra.. og litt sundt hvis du kun spiser suppa..

den late.. gå ned til svigermor..

den frekke: ring naboen og snakk om mat og gode rødviner.. klag litt og så blir du bedt ned..
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  22:13:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
fiskepinner og pommes frites, kjempegodt!

lapskaus, helt grei

Snurring, kanskje litt dyrt

kjøttkaker med poteter, kål og tyttebærsyltetøy, ekte husmannskost

Brennende Kjærlighet, potetmos og pølse, enkelt og godt!

Makaronigrateng, kan kanskje ta litt tid, men det er kjempegodt!

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  22:30:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kok pasta (alle variantar), lag kvit saus ved sida av. Krydr med alt som ser og luktar godt, og pass på å ha mykje kvitlauk nedi! Graslauk er eit pluss, og karri. Så har du pølsebitar nedi sausen. Me et det med brød til.

Moussaka er også veldig enkelt (pakke så klart). Tek litt tid, men det er sjølve steikinga som brukar tid, ikkje det å lage den.

Raspeball-pose. (kompe/ball) Det er mjøl om du berre tilsett vatn! Dei har posar på sørlandet, og mor mi har fått det veldig populært her i bygda også Det tek 1-2 timar, men dei er kjempe gode!

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 27/04/2006 :  22:35:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tandoori Kylling: Kjøp en pakke av dette (inneholder alt) + kyllingfileter og creme freshe utenom. (evt salat, brød..)

Hadde dette i dag, det er enkelt, lettvindt og kjempegodt

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  22:37:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Raspeball-pose. (kompe/ball) Det er mjøl om du berre tilsett vatn! Dei har posar på sørlandet, og mor mi har fått det veldig populært her i bygda også Det tek 1-2 timar, men dei er kjempe gode!

Opprinnelig postet av Oxhovds Victoria

er det komle??
(dansker forstår ikke greia med kokt mel og potet) servert med potet..???

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  22:51:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
- Taco, men bytt ut kjøttet med bønner. Kjapt, enkelt og veldig, veldig godt.
- Spagetti a la Silje: en boks tomatpuree, en boks fløte, en pakke kjøttdeig: brun kjøttdeig i panne, tilsett boksen med tomatpuree og fløte, rør sammen og la det stå og trekke 10 minutter (ca).
- Fiskepinner, stekte potetbåter og cheddar cheese dip.
- Tomatsuppe med kokte egg oppi.

Og mye mye mer.
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 27/04/2006 :  22:53:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

(dansker forstår ikke greia med kokt mel og potet) servert med potet..???
Opprinnelig postet av Lopke

Ikke østlendinger med spansk-marokkanske aner heller....

Formosissima: den spaghettien din skal jeg prøve!
Hvordan gjør du det med bønner i taco? Har aldri laget noe med bønner i selv, men det er jo så godt! Koker du bønnene, eller stekes de?

Så er temmelig modifisert tomatsuppe veldig godt: 1 pose tomatsuppe, friske tomater (jeg bruker ca 4), hakkes opp, litt løk og/eller hvitløk og litt salt, pepper og basilikum. Når suppen er oppi skålen er det veldig godt med litt revet ost på toppen, den smelter.
Serveres gjerne med hvitløksbaguetter.

Renate

Redigert av - Ildfuglen den 27/04/2006 23:07:40 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  23:00:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Åh, jeg glemte lasagne! Lag stor porsjon så har du for flere dager, genialt! :) Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  23:46:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Pannekaker...evnt. med kjøtt fyll...
Lettvint og godt;)

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  23:47:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Formosissima: den spaghettien din skal jeg prøve!

Gjør det - den er kjempegod, men pass på å ikke lage så mye som du lager til vanlig spaghetti, for denne er veldig mettende.

Kopi av melding:
Hvordan gjør du det med bønner i taco? Har aldri laget noe med bønner i selv, men det er jo så godt! Koker du bønnene, eller stekes de?

Jeg kjøpte en boks med "meksikanske bønner" og varmet denne som det stod på pakken - dvs. kun til kokepunktet. Veldig kjapt, iallfall.

Den suppen din hørtes god ut :-D
Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  23:50:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tandoori Kylling: Kjøp en pakke av dette (inneholder alt) + kyllingfileter og creme freshe utenom. (evt salat, brød..)

Hadde dette i dag, det er enkelt, lettvindt og kjempegodt

Opprinnelig postet av Braastad

støtter denne, innmari godt og enkelt:)

kyllingfilet med ris og bernaise er også en sikker vinner!

makaroniform er enkelt og godt. stek oppskåret kyllingfilet, kok makaronien litt. putt alt i en form sammen med spagettisaus fra glass og la det stå en stund i ovnen. putt på ost på slutten. nesten som lasagne men enklere og billigere! :)

biff er fint om man har råd, bare å ta ut av pakningen og steke raskt. ikkeno rensking eller annet tull.

i det siste har det blitt endel tomatsuppe med makaroni og hvitløksbagetter..egentlig ganske nam og iallfall billig og lett å lage. andre supper er også fin mat, blomkålsuppe og aspargessuppe.. blir ekstra godt om man putter mere grønnsaker oppi + kanksje litt pølsebiter.

også må man ikke glemme pannekaker!! bland 2 egg, 1 l melk og 4-5 dl mel + litt smør. la det stå en stund før man steker. da får du maaange pannekaker:) godt til frokost dagen etter, eller så kan man spare røre og ha det to dager på rad (når samboer lager pannekaker kommer begge de to andre som bor med oss og spiser opp alt...uannsett hvor mange vi lagde..hehe)

jeg har den samtalen med samboer hver dag jeg og forresten så det er nok ganske vanlig, og vi har bodd sammen bare ett halvt år..hehe. ingen som vet hva vi vil ha til middag (jeg klarer ikke bestemme meg for mat når jeg ikke er sulten, og han vil helst bare spise rått kjøtt med masse eddik og hvitløk sidne det er de 3 tingene han liker best her i verden^^) det at peppes pizza ligger rett nedi veien, og en av de andre som bor her har rabattkort...ja det er kanskje egentlig ikke så lurt.

...:: ::.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.