hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Braute (kaldblodstraver)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Etterlysninger
 Braute (kaldblodstraver)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  15:20:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
tror ikke det skal være problem,lykke til.så må du fortelle hvordan det gikk..sigyn EELLSSKKEERR å hoppe i hvert fall,hehe.

må bare fortelle om en liten episode.jeg slapp han på banen en dag,å satt opp en liten kavalett.å først så hoppa han over den ene vegen,bråsnudde å hoppa andre vegen.må være noe magisk over denne brauteslekta;hihi

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  15:29:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
OI... nå stiger forventningene her... kanskje jeg går rett på 70 hi hi... skal fortelle hvordan det gikk (-:
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 28/04/2006 :  16:14:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Harneshaug:
Vi har prøvd å hoppe Ullsokken vi altså.. Han ble litt sånn "Ooops, shit, hvor setter jeg beina nå da!? Æææh, PINNE!" Hehe.. Det gikk jo bedre etter noen forsøk, men litt småklønete må jeg få påstå at han var, selv om han prøvde etter beste evne.
Jeg tok han også gjennom "terrengløypa" (les: skogssti med hjemmesnekra tømmerhinder) vår, og der var han mye bedre enn over de farga pinnene på banen.

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  17:40:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
FAEN FAEN FAEN.... nå dør jeg... tel. ringer og det er Therese som sier han er sjuk! Er så vidt han står på føttene, hun har ringt dyrlege og han kommer kl 2000. Jeg sitter på Harøy hesten står på naboøya og ferja går ikke før om 50 min!!!
Hvordan er det mulig? Han har aldri vært syk i sitt liv, ikke et host en gang, så første gang jeg tar han bort så skjer dette... jeg er så redd at det knyter seg rundt hjertet! Ber til gud at det "bare" er kollikk..... Hvis ikke dyrlegen kommer opp med noe lurt skal jeg sprenge båten hans så han må svømme hjem! Vet ikke engang hvorfor jeg sitter her å skriver.. men det er jo så lenge til ferja går..

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 28/04/2006 :  18:04:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Uffuff... Får håpe det er et uskyldig lite kolikktilfelle, og ikke noe verre enn det.. Stakkars Ullsokken.. Sender masse god-bedring-klemmer..
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  18:06:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
huff,sekundene føles som de varer i flere timer.ja,vet hvordan du har det.bodde ute på en øy før,mens hesten sto på fastlandet.så får jeg melding av ei på stallen at de tror hesten min ligger for døden.vil ikke reise seg eller noen ting:(
får håpe det går bra med det lille nurket ditt,så må du fortelle meg hvordan det går altså..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

AinaNangaOgGittiamo

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  18:36:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Braute døde dessverre i vinter ja.... Jeg hadde en hest etter braute på fôr. Hølje Kvass. Om noen vet hvordan han har d så si ifre!!! Var en kjempehest!!!

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  23:14:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Hadde ei hoppe etter Braute på for, knallgod hest, som også har gjort det bra i løp etter eg hadde ho. Gjorde karriere først som 9åring ho. Likar å tru at det var fordi ho fekk et år som ridehest hos meg først! Kjempeflott hoppe, bilde av ho på vipen min, Engstad Raua heiter ho. Braute døde av tarmslyng i vinter ja..

Edit for å legge inn et bilde av godjenta:

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita

Redigert av - Løkki den 28/04/2006 23:50:36 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 29/04/2006 :  00:19:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Min Holter har visst et føll etter Braute, ei hoppe ved navn Gik Terna, vet ikke hvor det har blitt av henne, men det ser ikke ut til at det har blitt noen travkarriere på frøkna (ifølge travsport.no).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 29/04/2006 :  14:49:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er jeg tilbake! Han var skikkelig elendig da jeg kom bort, ville ikke gå i det hele tatt.. sjanglet og var ustø.. ikke feber, ikke hoven og magen romlet som normalt.
Prøvde å leie han litt men holdt på å ramle på rumpa så jeg lot han bare stå. Det var 2 laaange timer før dyrlegen kom.... han undersøkte han og fant ut at det var forgiftning av siloen. Den er veldig sterk og han er ikke vandt med silo, får ensilage og høy. Han har stått på silo før men dette ble nok for sterk og brå overgang. Vi hadde ikke avtalt noe om foring, jeg trodde de gav han høy og de trodde han kunne få silo... for noen idioter vi er!!! grrrr... Fikk sprøyte og ble umiddelbart bedre. Det var en veldig lett grad av forfangenhet sa vet. så etter noen dager hvile skulle han komme seg igjen. I dag travet han lykkelig rundt på beitet og brisket seg. Han skulle stå ute (som han forøvrig er vant med) skulle holde bena kalde... lurer på om det at han har blitt stående så lenge (1 døgn) på boks i tillegg til silo har gjort utslaget? Vi satte en sprøyte i dag også og så siste i morgen.
Så fikk jeg i tillegg skamros av veterinæren! Hesten var nydelig i form, muskelsetting, pels og kondisjon (-: he he he... det hjalp jo på. Han sto som en prest under hele undersøkelsen når jeg sto ved hodet hans, sprøyting likeså! Kjekk vet. som tok seg tid med hesten, ikke viste han sprøyta osv. Han har nemlig lest Monty! (-; Artig kar, kjenner han fra spillinger, han er saxofonist så vi har konsertert en del sammen. Han fikk ikke inn i munnen på han men jeg bare åpnet og så fikk han titte inni i stedenfor å stresse opp hesten med å gjøre det selv, kjekk mann!
JEG ER SÅ LYKKELIG!!!

PS. Hoppinga m Ulskaug gikk i dass, men jeg fikk låne ene hesten til Therese, en kaldblodsvallakl som en gang i verden var kjempeflink men som nå er mer feit pensjonist som var overlykkelig for å bli brukt til noe annet en barneridning, så jeg har fått masse trening, hoppa bane på 6 hinder 1m !!! Jeg som ikke har hoppet på 15 år!
Men hun sa jeg ..kremt..host... var et naturtalent hi hi... helt sant, og jeg er så gammel at jeg bare må si at jeg er superkry!...
Adrenalinkikk, supergøy, helt rått! Skal få låne Sondre, som han heter, på konkurransen neste helg også (-: Alt ordner seg

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.