hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stell/behandling av bein.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Stell/behandling av bein.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  19:30:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg har planer om å begynne med trav igjen etterhvert, så jeg lurer bare litt på hva andre gjør med beina før og etter hurtigkjøring og løp?

Leikas

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  21:07:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Jeg pleier egentlig ikke å gjøre noe som helst.. Har kun på bandasjer en liten stund før løp/trening på bane, altså på henger, og smører med helosan etter løp for å unngå mugg..
Kan hende jeg spyler beina en stund hvis de er varm.. :)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  11:39:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kommer vel egentlig an på hvordan hesten er,om den har skader/svakheter i beina eller ikke...
Men kjøler uannsett alltid ned etter en hardere treninsøkt/løp,og legger stort sett på stallbandasjer over natten.
Hender jeg har på kjøle-leire over natten også *s*

Takker for meg. Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  18:16:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at man f.eks skal massere på arnica og ha på varmebandasjer natta føre hurtigkjøring/løp. Stemmer det? Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 27/04/2006 :  22:28:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pleier ikke det...

Masserer arnica en sjelden gang...men da ETTER løp/hurtigarbeid....gjør ingenting før..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 27/04/2006 :  22:37:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
24 timers karantene på arnica:)
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

Goldman og Rex

» VIP

Skrevet - 28/04/2006 :  08:38:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Norm Rigel:

Sist jeg sjekket arnica var karantene tiden 0 og har ikke hørt om noen endringer på det siden den gangen.
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  19:34:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Jeg har plastikk på min på alle fire ben før løp..
Det gjør at varmen som hesten produserer selv, reflekteres pga plastikken og holder bena varme.. Så da slepper man å ta på noe stoffer som Arnica..
Jeg tar bandasjene og plastikken av rett før varming..
Dette fungerer kjempe fint for min hest, og det er stor forskjell fra stive til mye ledd..
Etter løp kjøler jeg kun ned bena på han.
Har brukt kjøle-leire på han en gang, og det var etter at han ble sjenert og han slo seg i kneet..

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 02/05/2006 :  23:19:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pleier ikke bruke noe spesielt før trening. Men dersom det er nødvendig, eller hesten skal starte, legger jeg bandager over natta for å holde beina varme. Evt. bruker Back On Track for å få ekstra varme, eller Arnica. Etter trening/løp bruker jeg leire.

Plastikk ble nevnt, og det fungerer godt også. Bruker det på transporten bort til banen, og tar av rett før varming.
Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 16/05/2006 :  21:27:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gjør ikke så mye spess, har av og til på magnetbandasjer og/eller magnetteppe. Etter løp/hurtigtrening spyler jeg beina og legger på stallbandasjer.
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 17/05/2006 :  10:24:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
På traveren vår,som går løp,bruker vi å kjøle ned bena med vann hver kveld og ha på arnica på morgen.Noen ganger,natten før løp,står han med bandasjer.Ellers så er vi litt forsiktige,siden han reagerer på veldig mye rart(er en følsom rød,fransk herremann).Unghesten vår,som skal begynne å gå løp nå,gjør vi lite med siden han ikke har hatt noen problemer med bena ennå(bank i bordet!)
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 18/05/2006 :  21:23:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Buker plastikk, plater og bandasjer før løp på alle 4 bein, 24 timer før. Kjøler ned etter løp med vann, og setter på plater og bandasjer samme natt som gått løp for å få ekstra sirkulasjon. Noen ganger leire som kjøler og varmer.

Gå til toppen av siden

LilleBille

Skrevet - 26/05/2006 :  19:57:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg Masserer først alle ledd på alle fire med arnica føtter kvelden før løp, så bandasjerer jeg med evnt. bare plater og bandasjer eller med plastikk i tillegg. Om morgenen masserer jeg føttene med red lotion eller arnica og har på plater og bandasjer som jeg tar av før varming ELLER så har jeg på plastikk og bandasjer. I mellom varming og løp har jeg varme transportbandasjer som jeg bruker for å holde bena varme, det fungerer kjempebra! Etter løp gjør jeg ingenting, lar bare hesten gå i luftegården et par timer, hvis det ikke er sent på kveld. Dagen etter hender det jeg masserer bena.
Pippi ... My Peace Of Mind <3 Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  22:46:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Er det ikke 4 dagers doping i Arnica?
I allefall den svenske jeg bruker..

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 26/05/2006 :  22:53:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er det på min arnica også....

Så arnica rett før løp er nok fy-fy..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 26/05/2006 :  23:52:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg mener det er 24 timers karantene!?? Men mulig det er 4 dager:) karantene er det ivertfall. Jeg sjekker med DNT. Kommer tilbake......

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.