hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Clear Round’s than Party? Hva heter GGs hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Clear Round’s than Party? Hva heter GGs hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Selameyjan

Skrevet - 25/04/2006 :  09:40:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har liksom tatt det for gitt at Geir Gulliksens hest heter
Clear Round Then Party; det er jo et morsomt navn.

Men det den egentlig heter er Clear Round’s than Party?
Er det noen som kan oversette det til norsk for meg?
Jeg greier ikke å få noen mening ut av det navnet, og jeg håper virkelig noen av dere kan forklare meg det, for jeg lurer mer og mer for hver gang jeg hører det.

www.selkie.no

susanne

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  10:30:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
clear round= komme seg feilfritt gjennom banen og then party sier jo seg selv=P
altså feilfritt gjennom banen så fest.
vet ikke om det var det du mente jeg?!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  10:32:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Jeg og tror det er som Susanne sier: En feilfri runde er en fest. Noe som at det å få en feilfri runde er lett som bare det for hesten. Eller noe lignende.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 25/04/2006 :  10:57:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten heter Clear Round Then Party hadde du hatt helt rett, Susanne.

På hestemarkeds forside står det imidlertid at den heter Clear Round’s than Party.
Et kjapt søk på google forsterker inntrykket av at det er det den heter. Så mange forskjellige instanser kan ikke ha skrevet nevnet feil.

Og hva betyr det navnet? Det er det jeg prøver å spørre om.
For meg virker det fullstendig meningsløst, men det er sikkert noen ordspill eller referanser her som ikke er så lette å oppdage.

Noen forslag?

Skjønner ikke hvordan du får det til å bli at en feilfri runde er en fest, Ina. Kan du forklare nærmere?

www.selkie.no Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  11:08:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror det egentlig er en setning, men de har sløyfet noen ord. Det det betyr (tror jeg) er: Heller feilfri runde enn fest. Altså, hvis man legger til noen ord så blir det: I'd rather have Clear Rounds than Party.
Egentlig et fint ordspill med tanke på med drikkekulturen som regjerer i det norske hestemiljøet...

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  11:14:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Selameyjan: Jeg tenker på Clear Round’s than Party som jeg tror den heter (syns å huske det). Engelsk er langt i fra mitt beste fag, men vi får prøve.

Del 1: Clear Round's: Det tror jeg alle forstår. Feilfrie runder.
Del 2: Than party: Than er jeg usikker på hva er rett oversatt. Som jeg forstår det betyr det noe som: Det er en fest. Som jeg igjen tolker som om: Det er enkelt.

Utrolig rotete og ekkelt innlegg. Men det jeg oversetter navnet som er: Feilfrie runder er en fest.

Om noen forstår, men det tviler jeg på at noen gjør.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 25/04/2006 :  11:38:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men det er en apostrof i Clear Round´s, altså betegner ikke denne s´en flertall.

Enten må det vel være sammentrekning av Clear Round is.

Ellers så må betydningen være Clear Round sin.
Og for å forfølge tankegangen om at det er en del av en setning,
kan kanskje denne setningen være

I´d rather be Clear Round´s than Party

På samme måte som noen f.eks. vil tilhøre Gud eller Lenin i stedet for Dionysos (vinguden).
Det stemmer jo med at Party skrives med stor bokstav og than ikke.
Men da burde det være "`s" etter Party også. Så det kan bety heller enn å feste.

Er det et godt forsalg?

Hvis drikkekulturen er et problem i det norske sprangmiljøet, er jo det er genialt ordspill (i hvert fall hvis man vinner!)

www.selkie.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  11:39:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke "than party" betyr at det er en fest, iom. at "than" stort sett oversettes med heller. Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  11:50:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men det er en apostrof i Clear Round´s, altså betegner ikke denne s´en flertall.

Enten må det vel være sammentrekning av Clear Round is.
Opprinnelig postet av Selameyjan

Ser at min engelsk ikke er bra.

Men om det er sånn som du sier kanskje: En feilfri runde er en fest.

Men som Formosissima så kan det være noe annet også.
Kristy sa jo noe også.

Vanskelig dette.

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 25/04/2006 11:53:41 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  12:40:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ja, heller eller enn. Fortsatt ikke at clear rounds er en fest. :-) Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 25/04/2006 :  17:59:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hva heter foreldrene til hesten? Ofte blir det litt andre ord enn de som gir helt rett mening hvis navnet er laget utav hestens foreledres navn
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  18:40:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Spør Geir. *enkel*
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  22:12:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg har alltid trodd at det betydde noe sånt som: feilfri runde først, fest etterpå. Det med at apostrofen og than med a skrives sånn kan jo bare være som carambee sier, at foreldrene har disse ordene i navnet..
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 25/04/2006 :  22:49:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Then = etterpå/så/deretter, than = mer enn/heller enn.
Apostrofen i Clear Round's er vel en genitivsapostrof (sånn som ofte er FY FY i norsk ) og tilsier at det som kommer etter tilhører Clear Round.

Noen som vet hvor hesten kommer fra? Kan jo være en som ikke er helt stødig i engelsk som har gitt hesten navn...?
Eller så kan det være at en hest i slektstreet het Clear Round, slik at avkommet (hesten til GG) fikk navnet Than Party (mer enn fest) med Clear Round's som prefiks?

Forstå det den som kan!

Renate

Redigert av - Ildfuglen den 25/04/2006 22:50:50 Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 25/04/2006 :  23:10:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Hesten heter Clear Rounds Than Party, altså heller feilfritt enn festing.
Det er jeg så og si helt sikker på..

-------------------------------
Fra http://www.rytter.no/t2.asp?p=22350&x=1&a=162698
Med hesten Clear Rounds Than Party red Geir feilfritt

Fra http://www.stallgullik.com/
Geir har hjelm, men har tatt den av for å hilse dommeren da han vant Norway Grand Prix på Clear Rounds then Party i 2003

Fra http://www.hesteguiden.com/art.asp?ID=579
Geir Gulliksen måtte idag ri Clear Rounds Than Party i dagens World Cup i Gøteborg som ble vunnet av Meredith Michaels-Beerbaum

Fra http://www.stallgullik.com/cgi-bin/stallgullik/imaker?id=1913
Clear Rounds Than Party har imidlertid vist storform og kan kanskje overaske

Edit for å legge inn litt 'styrkende bevis'

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja

Redigert av - NinjaChristin den 25/04/2006 23:17:29 Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 25/04/2006 :  23:54:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men på nyhetssiden til Stall Gullik bruker de alle varianter om hverandre, med og uten apostrof og then og hhan om hverandre: Stall Gullik,
det er også det navnet hun er oppført med på en del internasjonale stevner. *klø seg i hodet* , og et søk på "clear round's than party" på nettet gir langt flere treff enn "clear rounds than party".
*klø seg enda litt mere i hodet*

Men Clear Rounds Than Party har jo en betydning da....
Jeg begynner å helle mere og mere mot teorien om at det har sneket seg inn en skriveleifs-apostrof da hesten skulle registreres eller noe slikt.

Renate
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.