hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mugg
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Mugg
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 30/04/2006 :  22:06:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fikk et tips om å bruke optima pH-spray for hund på mugg, og det funka kjempebra! Spraya bare på tørre og rene bein et par ganger om dagen.

Opprinnelig postet av Anniken B.

Det samme bruker vi Kjøpte det for å bruke det på strålen vi da, men har brukt den på muggen også.
Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 03/05/2006 :  09:29:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Et godt tips til å bli kvitt mugg er ren honning. Ikke slik tilsatt alt mulig fra butikk, men helt ren, helst fra birøkter. Den inneholder naturlig pencelin og er meget effektiv. Men klissete da. Men uansett metode, alt hår må nesten bort for å få en tørr flate og du må få bort skorpene....en annen salve som også er fin å bruke er er....er det ikke typisk at man skal glemme slike navn...sukk. Men det er en underlivs salve for oss damer. Den er mykgjørende og fin å ha på når du har fått bort skropene. Da legger du godt med salve på en bit gassbind, så på benet og bandasjer. La det være på over natten og så forsetter du med behandlingen til du ser at huden er fin igjen. Flasken fåes kjøpt på apoteket og har slike fine diskre blomster på seg......jeg har det på tunga....nei, gir opp, men spør du på apoteket vet de nok hva du mener.

Har også hørt at hvitløk er bra....men det er så mye forskjellig du kan bruke og alle hester er forskjellige, så her må man bare prøve seg frem til man finner det som funker for hver enkelt. Vet at det finnes en spes. salve som lages på apoteket etter bestilling fra vetrinær, men den har ikke jeg prøvd, men en venninne av meg har hatt stor suksess med den.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Birk Mollyn

» VIP

Skrevet - 03/05/2006 :  09:52:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Et godt tips til å bli kvitt mugg er ren honning. Ikke slik tilsatt alt mulig fra butikk, men helt ren, helst fra birøkter. Den inneholder naturlig pencelin og er meget effektiv. Men klissete da. Men uansett metode, alt hår må nesten bort for å få en tørr flate og du må få bort skorpene....en annen salve som også er fin å bruke er er....er det ikke typisk at man skal glemme slike navn...sukk. Men det er en underlivs salve for oss damer. Den er mykgjørende og fin å ha på når du har fått bort skropene. Da legger du godt med salve på en bit gassbind, så på benet og bandasjer. La det være på over natten og så forsetter du med behandlingen til du ser at huden er fin igjen. Flasken fåes kjøpt på apoteket og har slike fine diskre blomster på seg......jeg har det på tunga....nei, gir opp, men spør du på apoteket vet de nok hva du mener.

Har også hørt at hvitløk er bra....men det er så mye forskjellig du kan bruke og alle hester er forskjellige, så her må man bare prøve seg frem til man finner det som funker for hver enkelt. Vet at det finnes en spes. salve som lages på apoteket etter bestilling fra vetrinær, men den har ikke jeg prøvd, men en venninne av meg har hatt stor suksess med den.

Opprinnelig postet av HelleG

Du tenker kanskje på Hibotane?? Det er jo en underlivskrem og den har jeg brukt mye på mugg.

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 03/05/2006 :  11:27:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av HelleG

Du tenker kanskje på Hibotane?? Det er jo en underlivskrem og den har jeg brukt mye på mugg.

Opprinnelig postet av Birk Mollyn

Hun tenker nok på Canesten, som allerede er diskutert.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 03/05/2006 :  14:15:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Ang å fjerne skorper så har vi også lært i sykdomslæren her at de skal fjernes. Dette er fordi disse skorpene er ypperlig grobunn for nettopp de bakteriene som forårsaker muggen. Vi fikk høre at vi skulle fjerne skorpene og så smøre med en antibakteriell salve av noe slag da mugg er en bakterieinfeksjon.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  16:48:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ang å fjerne skorper så har vi også lært i sykdomslæren her at de skal fjernes. Dette er fordi disse skorpene er ypperlig grobunn for nettopp de bakteriene som forårsaker muggen. Vi fikk høre at vi skulle fjerne skorpene og så smøre med en antibakteriell salve av noe slag da mugg er en bakterieinfeksjon.

Opprinnelig postet av Anniken B.

Ja, det var akkurat derfor jeg også ble anbefalt å få bort all skorpa (og det funka jo, hesten til venninna mi har også slitt med mugg i lang tid, og den forsvant ikke før jeg sa hun burde prøve å få bort all skorpe før hun smører på salve)

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 04/05/2006 :  12:42:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Det var hibitane jeg tenkte på, ikke Canesten, men om begge funker så er det jo hovedsaken. Ble bare anbefalt Hibitane av dyrlegen. Den er også effektiv ved andre sår bare som tips...
Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.