hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - morgen eller kveld?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 morgen eller kveld?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

TORHILD

» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  00:15:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser inne på debatten -Hva gir du hesten din? at mange gir betfor om morgenen istedenfor om kvelden. Når man gir 1 liter tørt blir jo dette mange liter oppbløtt, og hesten må da bruke lang tid på å fordøye dette skikkelig etter hva jeg har hørt. Bare en tanke fra meg, hadde det ikke vært bedre å gi dette på kvelden da, slik at hesten kunne bruke hele natten på å fordøye det? Gir selv 1 liter før oppbløting, og gir det om kvelden. Kan være at det bare er jeg som tenker bakvendt her, men..... Tanker om dette?

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  00:25:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg gir også på kvelden av samme grunn som deg... synes det er greit at de har noe som "fyller" magen ila natten da det er den tiden de står lengst. Metter godt og god tid å fordøye. Jeg trener ofte hesten på formiddagen og da er det upraktisk at magen er full og tung
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  12:33:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg gir også om kvelden. mye av samme grunn som er nevt, men også fordi jeg ofte ikke har tid til å vente på at hestene skal spise opp når jeg slipper ut.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  12:47:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg gir også om kvelden,av den enkle grunn at de kun får grovfôr om morgenen.
Jeg passer på å fôre tidlig om morgenen og seint om kvelden,slik at de skal slippe å bli desperate av å stå i mange timer uten mat. Vi har ikke tradisjonell oppstalling.

Min gamle hest fikk betfôr om kvelden,jeg tenkte det samme som Torhild. Synes også det er praktisk når han også fikk vitaminer om kvelden.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  15:08:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Gir også om kvelden, eller dvs etter trening, så hun har noe å tygge på før kveldsmaten kommer (er som regel ferdig med treningen 1-2 timer før kveldsmat).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

ingahelene

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  15:11:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseingahelene  Svar med kopi av melding
Han jeg er hestepasser for får 3/4 l tørt fordelt på alle måltidene, så han får jo både om morgenen og kvelden da :P
Mvh. Inga Helene Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  18:29:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ikke sånn at det man gir på kvelden legger de på seg av og det de får på morgen gir energi? Hm.... Iallefall når det gjelder kraftforet...

Hørte fra en gammal travgubbe at det som gis på kvelden legger seg på magen og det man gir på morgenen legger seg på baken. Tror det kanskje ligger noe i det.... uten å egentlig vite noe mer....

Gå til toppen av siden

filur 5

» VIP

Skrevet - 28/04/2006 :  09:32:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg gir både morgen og kveld.. han får kun en-to neve bete for morgen og kveld så det er ikke all verden:) Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  18:13:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
gir det til middagen
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.