hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hårløse områder
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hårløse områder
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  14:13:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Jeg er litt bekymret for Vinnie nå, for hun har fått noen områder på hode der det mangler hår. Jeg tror ikke hun var sån da vi fikk henne for ca. 1 1/2 mnd siden. Kan det være eksem? :S
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  15:49:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Har selv vært borti hester som har fått eksem fra hodelag... I dette tilfellet tålte ikke hesten oljen læret var smurt inn med! Håret var borte i d området hodelaget lå... Ved skift av lær pleie vokste pelsen ut igjen! Hvor på hodet er håravfallet? Vet også hester kan miste hår ved reaksjon på foret eller annet tilskudd, men da har som regel hesten også andre hårløse områder på kroppen... Kan d være gnagsår fra noe av utstyret? Slik som man ser på bogen til noen hester med dekken... Flasser d noe! Hva med sopp infeksjoner som feks. ringorm og dermatofilose... Noen hester kan også reagere på forandringer i miljø støv i stall etc. Eliminerer du alle muligheter uten svar, ville jeg tatt kontakt med dyrlege og bedt om eventuell hudprøve og utredning slik at d ikke blir verre... Håper d ordner seg! Lykke til! Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  16:24:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Takk for svar Jeg tror ikke det er der hodelaget sitter. Hun mangler også litt bakpå rompa, men det ser heller ut som om det har vært et sår der for litt siden. Hodebunnen på manen, eller hva jeg nå skal kalle det, er full av flass. Men nå har hun endret fòr da, tror jeg :/ Jeg skal skjekke neste gang jeg er i stallen.

Edit: Når jeg tenker over det, så mangle hun hår bla. rett bak der nakkereimen er.

-

Redigert av - VictoriaTh den 22/04/2006 16:25:01 Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  19:22:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Mange hester som har hårløse flekker, både her og der i røyteperioden da :)
Hvis hesten din går sammen med andre hester, så kan det være at de gnager litt på hverandre, hehe... Det gjør iallefall hestene våre!! ;)

Beate & Alger Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  20:20:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Ja, det er en liten shettis som biter på henne hele tiden ;)
-
Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  01:08:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Da får vi håpe Shettisen er synderen Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  01:34:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Da får vi håpe Shettisen er synderen

Opprinnelig postet av Masterpiece

He he Men om det er andre hester som gjør det, så tror jeg de begynner å bli litt for "røffe" :S For da jeg kom til stallen forig gang hadde hun et sår på rompa, stakkars (Rett overnfor der hun hadde mistet litt hår faktisk:0)

-
Gå til toppen av siden

Lizzie+Tassen
» VIP

Skrevet - 23/04/2006 :  03:29:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLizzie+Tassen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLizzie+Tassen  Svar med kopi av melding
Kanskje er det mugg?
Tassen hadde det for ikke så lenge siden. Da hjalp det med hipposan og så var han like fin igjen:)

.. Det som skjer,
det skjer..

Elsker deg Tassen<3
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  10:27:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Håper ikke det er det Gamle hesten min hadde mugg, og det var ikke noe mosomt :/
Skal kanskje dra til stallen i dag, så da skal jeg ta en nærmere titt

-
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  11:14:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Miss hadde lus for 2 år siden, og da ble hun hårløs på visse områder. Du får satse på at noen andre hester har gnagd litt på henne :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 25/04/2006 :  00:46:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihei! shettisen min begynte med disse symptonene han også, å det viste seg at han hadde ringorm.. han fikk først en hørløs flekk bak på rumpa, så to stk på hver sin side av halsen.. flekkene starter som oftest i ansiktet, men ikke noe selvfølge.. stikk på apoteket å kjøp en flakse med jodosan å smør på flekkene 2 ganger om dagen(gjerne morgen å kveld) å vask hele dyret med utblandet jodosan en gang i uka.. gjenta dette i 1 - 1 1/2 mnd.. utblandingen osv står på etiketen på flaska.. dette hørtes bare merklig likt ut som min ponni har, å siden jeg ikke gjorde noe med det så veldig tidlig, så er han ikke så veldig pen at det gjør noe nå=P men har holdt på med dette i ca 1mnd(+-) å håret begyner å komme tilbake!

Mvh Camilla Og Hestene=)
Gå til toppen av siden

slettet3

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  01:19:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er nok bare vinterpelsen som faller av Mitt føll har noe pels der å noen plasser sommerpels, som feks. lite pels i ansiktet, men har forsatt litt mer pels på magen. Er ikke så varmt i lufta enda, men om noen uker vil nok all vinter pelsen være borte..
Redigert av - slettet3 den 25/04/2006 01:20:20 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 25/04/2006 :  02:10:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får håpe at det ikke er ringorm, for det er en meget smittsom soppsykdom, som egentlig krever karantene. og så er den smittsom til mennesker også. - Krysser fingrene for at det IKKE er ringorm!

Men røytemønsteret fra vinter- til sommerpels stemmer med flekkene. Har sett nok av raggetasser gjennom 23 år til å ha sett det samme gang etter gang.

Først noen flekker på hodet (heh - mens hakeskjegget sitter på en god stund), så litt på halsen, og så løsner det mer og mer. Siste rest sitter under magen som en komisk kam av lange hår.

Lykke til med røytinga!
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  16:14:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Hun har mistet det meste av vinterpelsen alt. Har ikke funnet flere hårløse flekker heller da :)
Kopi av melding:
Miss hadde lus for 2 år siden, og da ble hun hårløs på visse områder. Du får satse på at noen andre hester har gnagd litt på henne :)

Kan lus ligne på flass?

-
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  17:05:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg tenkte også på ringorm. Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  17:30:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Hester kan, som andre sier, få hårløse flekker i røyteperioden. Dette skyldes ofte mangel på B-vitaminer, siden hester trenger det spesielt i røyteperioden.

Jeg vil tipse deg om å gi tilskudd av B-vitamin. Dette finnes i flere former, f.eks. Shy Feeder og Blue Hors B-express. Groddolje skal også hjelpe til å bedre pelskvaliteten i røyteperioden.

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.