hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kanin-babyer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Kanin-babyer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/04/2006 :  12:26:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er jeg lei meg og har verdens dårligeste samvittighet.... Hadde den ene kaninen min sammen med en hann-kanin, men flyttet den over i fødeburet når det nærmet seg termin. Men en uke over tiden (reknet de 31 dagene), og ingen babyer kom. Så på torsdag slapp jeg den sammen med en annen hunn-kanin. Men nå når jeg skulle gi de mat i dag, så låg den 5 søte, men akk så døde, kaninunger i buret. Og de var så godt som nyfødte, for de var ikke blitt stive enda engang... Men nå har jeg så dårlig samvittighet.... Hadde jeg bare ventet noen dager til, men jeg trodde hun ikke hadde tatt seg (har gått sammen med hannen før uten å ta seg). Åhhhhh.... tenk å hatt fem søte små nøster som løp rundt om noen uker...

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  12:44:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Å, ikke morsomt
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  12:47:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ååh.. :'-(
Neii, så synd!!

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  12:57:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff, trist. Men sånn skjer..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  13:19:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Jeg har da 5 kaniner og hvis noen av de skal føde går de fremdeles sammen,noe som aldri har vært et problem her.
Men er sef trist når dem er død...

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  14:44:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff så trist. du kunne jo ikke vite, så du skal ikke ha dårlig samvittighet.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  16:49:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Så trist, men sånn er livet. Ikke alt skal gå like bra hele tiden.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  20:33:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Hadde kaninunger på den ene kaninen min i fjor, men hun tok ikke vare på de så de døde en etter en. Vi prøvde å mate de selv også, men det gikk ikke.
Hadde dårlig samvittighet da jeg også, for at jeg satte unger på den dumme kaninen min!

Eller så har jeg hatt kaniner i ca 13år, og har hatt flere kull. Det har nesten bestandig gått bra, bortsett fra èn gang.
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  21:03:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Huff, så trist..
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  21:14:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Sånt skjer ja. Like synd hver gang:( Har hatt ca 6 kull til sammen og et av kullene var det 4/6 dødfødte. de to andre døde noen dager senere, samt at jeg hadde en skada en. Var noe rart me bena, så den ble avlivd. Tenk på at de hopper og spretter omkring sammen i himmelen du. Da føles alt så mye bedre. og forresten: Det var IKKE din skyld, så du bør ikke ha dårlig samvittighet. Hvordan kunne du vite at hun hadde tatt seg?? Er du synsk kanskje??
Lykke til med neste kull

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  21:14:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Sånt skjer ja. Like synd hver gang:( Har hatt ca 6 kull til sammen og et av kullene var det 4/6 dødfødte. de to andre døde noen dager senere, samt at jeg hadde en skada en. Var noe rart me bena, så den ble avlivd. Tenk på at de hopper og spretter omkring sammen i himmelen du. Da føles alt så mye bedre. og forresten: Det var IKKE din skyld, så du bør ikke ha dårlig samvittighet. Hvordan kunne du vite at hun hadde tatt seg?? Er du synsk kanskje??
Lykke til med neste kull

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  01:41:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
På stallen er det 4 kaniner og på mystiskvis har den ene kaninen babyer i magen, tror vi. Hun lager rede og er mye mer aggresiv enn tideligere, hun har dradd av seg pels og alt. Er det sikkert at hun skal få unger? Noen som vet?
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  02:02:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
På stallen er det 4 kaniner og på mystiskvis har den ene kaninen babyer i magen, tror vi. Hun lager rede og er mye mer aggresiv enn tideligere, hun har dradd av seg pels og alt. Er det sikkert at hun skal få unger? Noen som vet?

Opprinnelig postet av Åssmo

Er nok mye mulig hun skal ha unger da ja...
Men har også vært borti kaniner med innbilskt svangerskap.

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  08:53:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
huff... kjenner til dette... når jeg var mindre hadde jeg og min lillebror en kanin hver... og vi var jo glad i de, og fant fort ut at om kaninene fikk gå ute sammen, fikk vi på mystisk vis masse små dotter løpende rundt... (en+en=mange)
vi tok også i mot noen kaniner ingen ville ha lengre, samt at vi avlet noen rasekaniner... på det meste hadde vi vell ca 30 kaniner... Og det hendte seg jo at noen kull døde...

jeg syns ikke du skal skylde på deg selv. de kan ha vært døfødte, eller ha en genfeil som hjorde at de døde etter fødselen... om kaninmoren blir redd, stressa eller nervøs kan hun drepe sine egne barn. kaniner er veldig vare for lyder, bevegelser og lukter når de har unger, og hver minste ting som kan være truende, kan får mor til å drepe ungene sine.(vi hadde et tilfelle der naboens jakthund kom seg inn i stallen vår, og skremte kaninmor med barn, mor drepte ungene og allerede rukket å spist halvparten av den ene kaninungen, det var et helt groteskt syn)
er det første gang denne kaninen blir mor...? det er ikke alle kaniner som er de "fødte" mødre med engang... de kan føde, snu seg for å kikke på hva for nå rart de plutselig slapp fra seg, så går de bare tilbake til det vanlige livet uten å bry seg om avkommet... og uten en varm mor fryser barna for ihjel...
ang om denne kaninen er førstegangsfødende, hadde hun gjort forberedelser...? laget rede? fått "fleskepølsa" på brystet...?

når vi mennesker skal få vårt første barn, har vi gjerne en mor som kan fortelle oss litt, bøker å lese, og lege/jordmor under fødselen... kaniner har kun innstinket, og av og til går det ikke på første forsøk.
om ungene var syke, er dette noe kaninmor ville merke, og kan da ta livet av dem. ja, det er kanskje grotesk, men det er naturens måte å ordne opp, for at arten skal overleve, og arten skal holde seg frisk og uten arvelige skavanker og sykdommer. Og det er på denne måten evolusjonen kan fortsette...

skjønner veldig godt at det er leit, kaninunger er jo bare helt nydelige... men siden dette skjedde er det nok en grunn til det.

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 24/04/2006 :  10:48:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg og typen min har 9 kaniner ,og 2 av de har kaninunger nå.Det ene kullet ble født midt i forrige uke,moren er førstegangsfødene,og vi har hatt litt problemer med at de ikke vil ta vare på barna sine,siden de ikke vet helt hva det går ut på ennå,men hun her er skikkelig mamma.Koslig å se hvordan hun styrer med hula/hiet til ungene
Det andre kullet på 6 levende(!) kaninunger er 2 uker idag,største levende kullet vi har hatt,de er ute av hula si noen ganger om dagen,og de begynner å få øyne og masse pels.Kjempesøte er demRenrasede og greierBlir stusselig å selge dem/gi dem bort om noen måneder

Ride with the wind Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  10:54:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Største kullet dere har hatt er på 6 kaninunger? Da slår gamle kaninen min den:P. Hu fikk 12 kaninunger, og alle overlevde, hun var førstegangsfødende. Men har vær borti kaniner som dreper ungene fordi de ikke helt vet hva det er fr noe... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.