hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rotte (jeg gir meg ikke)!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Rotte (jeg gir meg ikke)!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  21:38:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
(Overskriften var egentlig Kanin, men endret pga. nye ideer)

Jeg har jo satt vekk hesten min nå og ikke jobber jeg heller. Nå for tiden sitter jeg for det meste på rompa og titter på både tv og pc til den store gullmedalje. Har lenge hatt lyst på hund, noe noen her sikkert har fått med seg. Har slått fra meg det grunnet diverse. Det kommer kanskje seinere i livet mitt. Allikevel sitter jeg her og klør i fingra etter å ha noe med pels å kose på. Kanin tenker jeg på da. Det er noe jeg vil kunne ha med meg når jeg flytter til høsten for å studere, og noe som ikke tar mange, mange timer av dagen min. Har igjen tatt dyr over hodet? :P

Problemet mitt akkurat nå er at kjæresten ikke vil ha dyr *sukk* Han mener de lukter vondt (av alle ting). Søstra hans hadde utekanin før, og den var ikke særlig hyggelig såvidt jeg har forstått, mulig derfor han ikke er så gira på kanin (kanskje den også lukta, ikke veit jeg). Har selv hatt marsvin før og ikke hatt noe problem med lukt. Prøvde å si det, men han mente at det ikke var det samme med marsvin som med kanin. Erfaring?

Huff, jeg tror jeg er avhengig av pels..

Redigert av - Ragnhild E den 22/04/2006 00:22:59

badminton
» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  21:44:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
vi har kanin hjemme, den står ute om sommeren å på rommet mitt om vinteren, og jeg har ingen problem med lukt, jeg skifter flis hver dag, annenhver hvis noe kommer i veien, så, jah
lukten ligger vel bare mentalt ;p

Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/04/2006 :  21:49:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Ragnhild.

Hva med en hetterotte? Det er intelligente dyr, sosiale og renslige. De lukter godt også! Jeg har selv litt erfaring med hetterotter og det er utrolig morsomme dyr. Ikke tar de stor plass, og du kan faktisk ha den med deg ut på tur

Min hetterotte het Siri og hun kom faktisk løpende når jeg ropte på henne.

Ang lukt så fikk jeg et bra tips av en bekjent. Bytt ut flisa med sandpapir. Slikt sandpapir man bruker i fuglebur. Da skal det ikke lukte.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  21:51:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har 4 kaniner. De bor ute i bur hele året, men bor i garasjen når det er kaldest (har laget en forholdsvis stor boks slik at de kan hoppe og sprette fritt). Tar de inn og koser med de om jeg føler for det. Har hatt innekanin før, og jeg synes ikke det lukter noe særlig om du er flink å skifte spon.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  21:53:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei Ragnhild.

Hva med en hetterotte? Det er intelligente dyr, sosiale og renslige. De lukter godt også! Jeg har selv litt erfaring med hetterotter og det er utrolig morsomme dyr. Ikke tar de stor plass, og du kan faktisk ha den med deg ut på tur

Min hetterotte het Siri og hun kom faktisk løpende når jeg ropte på henne.

Ang lukt så fikk jeg et bra tips av en bekjent. Bytt ut flisa med sandpapir. Slikt sandpapir man bruker i fuglebur. Da skal det ikke lukte.

Opprinnelig postet av Birre

Hvordan blir sandpapir mot potene deres da? Blir de ikke såre? For kaniner har poter de også????? *tenke-tenke*

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/04/2006 :  22:00:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Thorild:

Det går så bra så. Du skjønner det at i et rottebur må man innrede etter hvordan rottene liker å ha det. (Helt sant)
Rotteburet skal ha tre etasjer, eller fler, men min tre. Øverst har de soverommet sitt, i midten har de maten sin og nederst har de tumleplassen sin. I mellom alle disse etasjene er det fint å ha ting og tang de kan klatre i, både høyt og lavt og på kryss og tvers.
De må også ha litt stopp i soverommet og litt stopp i tumleetasjen til å gjemme seg i. Doruller er fine å ligge inni eller løpe igjennom, etc. Så de blir nok ikke såre på føttene sine, de er så mange steder på en gang

Skal man ha hetterotte bør man ha to så de har selskap i hverandre, og de skal være ute av buret sitt min en time pr dag.
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  22:03:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Får fnatt av kaniner.. Aldri i livet om jeg skal ha en til.. *Grøsse*
Fikk jo selvfølgelig en hamster til jul (som jeg egentlig ikke ville ha, etter nesten et år uten smådyr), synes det er så masse styr med de dyra.. Men hvis du er innstilt på å temme det/holde buret rent og luktfritt, så er det jo greit med en liten gnager.. Hadde gått for rotte jeg da, de er tøffe ;)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  22:04:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Så raske dere er til å svare! *impringnert!*
For meg blir det snakk om innekanin da vi ikke har muligheter for å ha en ute her vi bor nå, men vi har plen her ute, så det blir nok endel utetid om det blir aktuelt.

Birre: Hetterotte.. Har ikke tenkt tanken, men synes ikke rotter er særlig sjarmerende må jeg bare innrømme.. Prøvde å lufte tanken på hamster for kjæresten, men heller ikke det var jubel fra min "fornuftige side". Kanskje rotte kan være tingen for at jeg skal få "lov".. Synes fortsatt de er litt skumle da.. Hmmm..

Nei, det skal ikke være lett..

Redigert av - Ragnhild E den 21/04/2006 22:06:55 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  22:05:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Søsteren min hadde kanin da vi var små, og jeg mislikten den sterkt. (Håper hun ikke leser dette ).
Den bråkte hele natten og var ikke så veldig kosete (med meg i hvert fall). Aldri mer kommer en kanin inn i mitt hus!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  23:03:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Sett litt rundt på ørkenrotter nå, og de ser jo faktisk rimelig søte ut da. Og der er det flere ganger nevnt at de ikke lukter, så da kan ikke kjæresten klage på det.. Hehe.. Tanker spinner oppi mitt lille hode akkurat nå ja.. Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  23:03:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hva med marsvin?
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  23:06:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Har hatt marsvin, har ikke så lyst på det igjen. Been there, done that liksom.. Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  23:09:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg har tre kaniner. De står ute om sommeren og i garasjen om vinteren. Jeg synes det blir lukt, men det er ikke no problem for meg da. Har de jo uansett ikke inne i huset.
Eller så kan jeg si meg enig i at rotter er koselige dyr. Har hatt tre av dem også.

Hva med Ilder da? Veldig artige dyr. (Har en) Men de lukter fælt.
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  23:10:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet! Kjøp deg MINK! De lukter godt ..

Øøh.. Neeii..
Marsvin er kjempeflotte gnagere!

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/04/2006 :  23:12:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sett litt rundt på ørkenrotter nå, og de ser jo faktisk rimelig søte ut da. Og der er det flere ganger nevnt at de ikke lukter, så da kan ikke kjæresten klage på det.. Hehe.. Tanker spinner oppi mitt lille hode akkurat nå ja..

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Ikke ørkenrotter! Hetterotter! det er ikke det samme. (jeg skjønner godt at kjæresten din ikke vil ha marsvin, eller var det hamster? Jeg syned de er skikkelig teite...)
Sorry
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  23:14:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Mink ja, har litt mer lyst på oter da tror jeg.. De lukter sikkert like godt..

Nei, for å kunne snike meg rundt min kjæres argument på lukt ser det ut som at rotter vil bli et aktuelt alternativ. Falt faktisk litt for de ørkenrottene også. Dette skal vi se hvordan går.. Kanskje bare hvis jeg maser nok? *føler seg som en liten unge*
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.24 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.