hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - løsne på stivheter
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 løsne på stivheter
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  18:53:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei..

som de fleste hester er, så er de sterkere på den ene siden enn den andre, og sånn erdet med min og.

han er veldig skakk til å være 4år, men det går ann det og..
han er mye sterkere på høyresiden, og bruker det mot meg til tider,og han er dermed veldig stiv å svinge og sånt til høyre..

hvordan er det mest rikitg å myke han opp?

bøye han for den høyre sjenkel, sånn at han får strekt den andre siden?
eller har det mot sin hensikt?

rir selvsagt på begge hender, og prøver å få han myk på begge sider, men han er jo enda så ung,så det kommer vel etterhvert...

hvordan går jeg rett og slett frem for åløsne på skrotten hans?

b

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  19:07:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
bøye masse fra bakken,longere på "barokk-måten".så begynne å bøye fra salen.så versader..
men om jeg ikke husker helt feil,var du veldig i mot barokk så skal ti stille jeg;)

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  19:31:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hvordan mener du og bøye fra bakken? Ved longering eller bare stå ved siden av hesten og få den til og bøye til sidene med hodet/halsen?
Sliter med nettopp det samme problemet med min hest..
Og hvordan er "barokk-longering" i forhold til den vanlige longeringen?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  19:31:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Har litt det samme problemet med min, bare at hun har bestemt seg for å ikke gå til høyere uansett
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  21:10:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Serpentine-buer, 8-tall osv, versader osv er alle gode øvelser for å løse opp. Unngå å jobbe for lenge med samme øvelsene, men varier mye.

Ellers fikk jeg beskjed av massøren om at gulerot-triks ol. for å få hesten til å strekke hodet/nakken bakover IKKE var bra, da den vred hodet (skjevt loddplan).

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  21:48:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg henger meg på Torhild, 8-tall, versader, serpentiner, kontraversader osv. Ri like mye på begge hender, jeg vet i allefall at JEG har en tendens til å kanskje ri litt mer på den "gode" hånda, rett og slett fordi jeg vil ha en god økt (for min egen del), og fordi jeg ikke har godt nok pågangsmot til å møte problemene! Men siden jeg rir for trener flere ganger i uka, løser problemene seg ganske fort uansett
Så ri masse løsgjørende, varier mye, og longering kan også være lurt

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  21:49:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg har ikke noe imot barokk, for jeg vet ingenting om det så ;)
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  23:09:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
begge deler..begynner med å legge tøylene over hode på hesten å bøyer den stillestående fra side til side.en gang på hver,for å finne ut hvor stiv hesten er.så skal man jobbe litt med å få hesten bøyd på sporet ved hjelp av en spesiell kapsun og pisk.kapsunen brukes til å få bøyd nakken ned og inn,å pisken brukes til å få aktivisert bakparten og få skuldern ut.man begynner først på en liten volte,så større etter hvert hvor hesten blir sterkere og forstår det.etter hvert kan man også begynne med rytter på og versader.

ja,vet jeg er veldig dårlig til å forklare skriftlig.men bare å spørre altså:)
da beklager jeg,kross..husker bare det var ei med et ganske likt fjording-bilde som hadde det da.

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  16:01:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
å angående det med gulrot så er det ikke noe farlig om man bøyer hestens hode riktig og ikke skjevt som mange gjør..
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  21:58:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hmm,ingen kommetarer altså..?
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.