hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ensom på boksen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Ensom på boksen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/04/2006 :  09:47:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har stallet opp hesten min midlertidig hos min kjære venninde som selv har to hester på utegang. Eller, de står ute så fremt været ikke er for ille.

Selv setter jeg hesten min inn hver natt frem til sommeren. Dette medfører jo at hun stort sett står alene på nettene og jeg ser tydelig på henne at hun ønsker selskap. Så har jeg forsøkt meg litt frem for å gjøre det best for henne ved å sette inn en radio som står på lav styrke natten igjennom. Så blir jeg i tvil om radion kanskje ikke burde stå på på natten, kanskje hun ønsker stillhet og ro når hun skal sove? Jeg vet ikke jeg...

Så kom jeg på tanken at hun kanskje kunne fått selskap av en kanin som kunne "flytte inn" til henne på boksen? Men nå sitter jeg her med 100 spm om det er smart med tanke på kaninen - og hesten?

Vil kaninen ha det bra? Vil hesten være komfortabel med kaninen? Kjedelig for kaninen om den blir tråkket flat ved et uhell? Eller er det slitsomt for hesten å måtte passe på å ikke tråkke på kaninen? Tenk om de ikke kommer overens? (Den siste var tull, men jeg får mange tanker...)

Det er det sikkert mange andre her som også har, og jeg setter stor pris på å få høre de

Lopke

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  10:49:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor kan hun ikke stå ute med de andre hestene da? Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  10:52:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
De fleste anbefaler vel ikke kanin i boksen, da det er en fare for at den blir tråkket flat. Om du skal ha det må den iallefall ha en mulighet for å rømme ut av boksen.. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  10:57:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Først av alt ville nok det beste vært om hun fikk stå ute sammen med de andre hestene, men om det ikke er mulig er det jo ikke noe å gjøre ved det (sannsynligvis).

Vet hesten til kjæresten min hadde kanin før (mens kjæresten min var liten), men det endte med at hesten tråkket ihjel kaninen ved et uhel. Hesten sørget i lange tider etterpå, og etter hva jeg har forstått var de gode venner. Men vet ikke om jeg vil anbefale det likevel, artsfrender er og blir det beste for alle dyr.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  11:18:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det spørs,noen hester blir helt overvelda og forelsker seg i kaninen sin omtrent.
mens andre.....ja,du kan jo tenke deg selv.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/04/2006 :  12:23:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm, ja det ante meg at det kanskje ikke var så lur idè...
Hun skal flyttes til større stall 1. juni hvor hestene ikke går på utegang. Problemet blir løst da, men det er noen uker til enda.

Takk for svar alle sammen
Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  12:34:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har tenkt å skaffe kanin selv, men da bygge et bur inne i boksen. Da er det ihvertfall to dyr sammen der inne, og ikke så ensomt. Jeg har kun den ene hesten, så jeg har ikke mulighet til å la henne gå sammen med noen, selv om jeg skulle ønske det. Er det noen andre som har noen vettuge tips om hester som står alene?

Angående radio på i stallen mener jeg det er greit om dagen, men ikke om natten. Tenk bare på hvor godt man sover selv med konstante lyder omkring seg?

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/04/2006 :  13:00:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har tenkt å skaffe kanin selv, men da bygge et bur inne i boksen. Da er det ihvertfall to dyr sammen der inne, og ikke så ensomt. Jeg har kun den ene hesten, så jeg har ikke mulighet til å la henne gå sammen med noen, selv om jeg skulle ønske det. Er det noen andre som har noen vettuge tips om hester som står alene?

Angående radio på i stallen mener jeg det er greit om dagen, men ikke om natten. Tenk bare på hvor godt man sover selv med konstante lyder omkring seg?

Opprinnelig postet av jameho

Hva med et speil som de kan stå og prate i? He, he, litt undulatteknikk?
Dårlig forslag, men jeg fikk et bilde i hodet som så kanskje teit ut
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  13:11:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Birre

faktisk ikke så dumt forslag det Birre. Har lest om forsøk med speil for å unngå ensomhet i boksen.
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  13:18:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det fungerer det.finnes sånn rull med speil,så det det ikke kan knuses.men hvorfor skaffe seg kanin for å ha den der i et par uker?
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/04/2006 :  13:34:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det fungerer det.finnes sånn rull med speil,så det det ikke kan knuses.men hvorfor skaffe seg kanin for å ha den der i et par uker?

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Neeei, jeg vet ikke jeg... Kanskje fordi jeg bare "tenker høyt" i en desperat situasjon? Du har jo rett, å skaffe seg kanin for noen uker er egentlig bare tull. Ikke har jeg tid til en kanin heller i utgangspunktet, den skal jo ha litt stell den også.

Jeg visste ikke at det ble brukt speil i hestebokser, men hørtes ut som en artig idè så lenge de ikke kan knuses.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/04/2006 :  13:35:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Birre

faktisk ikke så dumt forslag det Birre. Har lest om forsøk med speil for å unngå ensomhet i boksen.

Opprinnelig postet av Lopke

Men hva var resultatet da Lopke? Det er jo interessant
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  13:58:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det fungerer slik at når hesten ser seg selv tror den at det er en annen hest..
har ridd nedi gata forbi butikkvinduer som gir gjenskinn og hesten vrinsker jo som besatt!!

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/04/2006 :  14:02:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det fungerer slik at når hesten ser seg selv tror den at det er en annen hest..
har ridd nedi gata forbi butikkvinduer som gir gjenskinn og hesten vrinsker jo som besatt!!

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Men hjelper det på ensomheten over tid? Er det et alternativ til "selskap", eller er de smarte at de til slutt forstår at det er et speilbilde av seg selv?
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  15:20:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja det var det da.. leste det i Equipage eller i bladet HEST fra DK.. husker ikke resultatet, bare at det var en løsning på ensomme dyr. Nå er jo loven i DK uansett sånn at man ikke må ha hest alene.. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/04/2006 :  15:25:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke ha hest alene? Du verden, gjelder det for marsvin også???
Det ville jo ha vært trist for mange her i norge som har hesten sin hjemme på gården?
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.