hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - saltstein..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 saltstein..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  13:56:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
tror ikke det er noe galt i det.bare tegn på at de får det de trenger egentlig:)
det beste er jo rød,men nå har jeg hvite vegger og hestene hvite muler og alt blir rødt etterpå..

fant foresten en slags sirup man kunne gi som koppererstatning..

Ved lavt koppernivå kan hesten utvikle en rekke sykdommer:
Vekstforstyrrelser hos unghester
Dårlig pels og hovkvalitet
Anemi (blodmangel). Kopper er nødvendig for produksjon av pigment i de røde blodlegemene.
Hopper som har dødd på grunn av blødning i forbindelse med fødsel har vist seg å ha et lavere koppernivå sammenlignet med hopper som ikke fikk blødninger.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

MadlaogRauen

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  15:09:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadlaogRauen  Svar med kopi av melding
På stallen jeg rir på har de byttet til hvit/beige-aktig ;) fra rød..
Ælska dåkker
Himmelbjør Tora
Texas Rauen
Madlavinnen
Vinella

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  15:24:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hrafn har en ''sauesaltstein til hest''.. Sånn gul/beige aktig med hull i midten ;-) Han slikker ikke så veldig mye, men noen ganger gnager han på det, noe jeg syns han ikke bør gjøre, siden han kan få i seg for mye salt. Men som sagt så bruker han den nesten aldri..
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  15:47:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hester regulerer hvor mye salt de skal ha fint selv om vi legger ut saltstein,så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg,hrafn.bortsett fra de som tygger i seg en i løpet av to dager,da anbefaler jeg heller å ha en egen vannbøtte med salt i.

texasrauen,vet du hvorfor de har bytta?

Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 22/04/2006 :  15:56:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Har alltid gitt rød saltstein på stallen jeg hadde Niña.. Hva er det i den hvite som ikke er i den røde?

Så reklamen for den himalaya-steinen fra Hilton Herbs, og den virka jo veldig bra egentlig.

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  18:14:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det er omvendt...det er kopper i den røde og ikke i den hvite
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  18:16:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
har nettopp kjøpt himalaya stein i DK.. håper hun liker den da.. (og Katie.. ha ha Torhild) Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 22/04/2006 :  20:27:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det er omvendt...det er kopper i den røde og ikke i den hvite

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Jo, det vet jeg.. Men hvis det er alt i den røde og ikke kopper i den hvite, og det er den eneste forskjellen, hvorfor er det da noen som bytter på annenhver gang og sånn? Må da være like greit å gi den røde da? Bare det jeg lurte på i grunn

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  20:31:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
vet ikke jeg,men jeg gir i hvrt fall hvit fordi rett og slett rød er veldig upraktisk for meg.
kan noen fortelle om denne himalyasteinen?

Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 22/04/2006 :  20:32:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå står det advarsel på innholdsfortegnelsen som følger med alt Champion fôr at det ikke skal gis til sau pga høyt kopperinnhold. Dersom man gir anbefalte doser av Champion i en eller annen variant skulle vel kopperbehovet bli dekket.

Opprinnelig postet av Opal

Noen som hvet om det er kopper i Norgesfor?

Hva skjer om hesten får for mye kopper? Forgiftning?

Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  11:06:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det er sau som dør av kopper,men har ikke hørt om hest som gjør det.da hester er flinke til å regulere selv.når du kjøper f.eks norgesfor,så skal det oftest følge med en lapp enten oppi eller så står det på sekken hva det inneholder..
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  13:01:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt at den røde steinen inneholder mindre mineraler og vitaminer og for mye usunn salt (det finnes flere typer havsalt etc).. Men er ikke 100 % sikker, bare noe jeg har hørt ;-)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  07:36:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hmm,det var rart i så fall.da så overvekten ligger på rødt..
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.