hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Valg av bitt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Valg av bitt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Torpedo

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  13:11:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Hei. Jeg har til vanlig brukt ett pessoa bitt på kaldblodstraveren min på tur. Nederste hakket. (spørs hvor jeg rir). Men den siste tiden har han bygget opp en sinnsyk kondis og blitt enda mer stresset enn tideligere, og skal jeg klare å stoppe han med det bittet, må jeg dra så han åpner munnen, og det vil jeg ikke. Men jeg er veldig usikker på hva bitt som ville passet.

Hesten er ganske følsom, men ganske stri også. Han stresser veldig der han vet vi somregel pleier å løpe, selv om jeg varierer det veldig. Han er ikke vanskelig å stoppe som regel, da bruker jeg bare stemme. Men det er det at han så veldig gjerne vil løpe virker det som. Og det er da han stresser fordi han vil løpe som er probl.

Noen som har forslag til bitt? Det er vel litt vanskelig å si her, men kan forklare litt hvordan han er.

Han stresser som sagt når han vet vi skal løpe, og det trengs ikke mer enn å viske galopp i øret så fyker han frem, men når jeg holder han igjen bruker jeg minst mulig tøyle og mest mulig setet, men det er ikke alltid det hjelper like bra. Og bruker jeg tøylene gaper han. jeg er vanligvis ikke hard i handen.

Vet ikke helt hva jeg skal si, men i alle fall... Noen som har noe å anbefalle utifra det de vet her?

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!

nn

Afghanistan

Skrevet - 20/04/2006 :  14:30:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker tredelt D-rings bitt med kobberrulle og har god erfaring med det. Men jeg har intrykk av at når Vickie vil løpe, så presser hun på uansett og er hardere i munnen enn vanlig.

Hun er veldig lett på, jeg holdt på å si "lett på tråden", på bittet og i munnen, men blir hun stressa og ivrig som hesten din, da må jeg ta i litt for å få stoppet henne.

Det er vel ikke til å unngå at hesten gaper i ny og nè, har inntrykk av at det må ikke forekomme under noen omstendigheter. Jeg er selv veldig mild på hånden, men det hender da faktisk at jeg på stramme godt for å stagge/holde tilbake.

Skulle jeg kun ha brukt setet mitt og vekt for å få henne ned i et roligere tempo, ja da hadde jeg havnet langt avgårde...
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  14:57:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg synes pessoabittet kan være litt hardt for munnen.. spesielt om du bruker nederste ring og hesten gaper.. dette kan være tegn på at du er for hard på hånden?

er det kun på tur han er sånn? hva med galopp på bane? trening av kort galopp..

Har du prøvet å bruke et mildere bitt?
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  15:46:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du prøvd pelham og to tøyler? Det er mye enklere å kontrollere hvor sterk innvirkning bittet vil ha da. Og på den måten kan du lære han hva det er du ber om når du tar i tøylen.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.