hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Galopptrening m travhest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Galopptrening m travhest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 27/04/2006 :  23:27:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det kan sikkert variere fra hest til hest om de blir mer travsikre av å galopere. Hesten min er lganske stiv i bakparten og sliter innimellom med krysslammelse, noe som ofte gjorde henne ofte ganske stiv i løp.. Men jeg synes etter å ha galoppert med henen, har hun blitt mer og mer travsikker.. Men hun har jo også blitt mer voksen og at hun skjønner hva trav går ut på..

Opprinnelig postet av Charlie04

Må bare nevne det, prøv et nytt for, hvis hesten din stadig er stiv!!! Mye stivelse i foret fra felleskjøpet. Dette setter seg i musklaturen. Vestfold mølle har en pellets som er bindt sammen med melasse. Vil anbefale den!!!

Videre....enig med det at gallopp int er bra for lite trav sikre travere. Men mener også at har du en heit traver skal man være forsiktig med å "hite" de med intervaller. Blir noen ganger enda heitere.

Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 29/04/2006 :  11:24:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg rir galoppintervaller på min traver (varmblodshoppe, 6 år) og det funker bra! Tror det er bra for hestene og bruke litt andre muskler enn de som blir brukt i trav. Travtrener Tor Olaf Halle trener oxo galopp på sine hester, og han har endel gode hester... Mvh Marte
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

*Cliffhanger*

Skrevet - 01/05/2006 :  14:56:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg har ridd en traver i et år nå, har ridd han på bare rolige skritteturer i noen måneder, og nå skal vi legge om treningen så jeg skal ri galopp intevaller med han.. Denne hesten har blitt MYE bedre etter trening, og han gjør fremskritt i travløpa.. Han er en varmblods valakk på 6 år.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.11 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.