hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Unghestslepp i sommer?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Unghestslepp i sommer?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

rapplilja

Skrevet - 18/04/2006 :  14:06:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som vet om det arrangeres unghestslepp sommeren -06?

Har tenkt på å slippe åringshoppa mi i fjellet, og vet at det har vært arrangert slepp for unghester, hopper og vallaker før.
Har søkt på nettet, men finner ikke noe informasjon om det.
Vet at det slippes unghingster på Storhøliseter, men det er jo ikke aktuelt for min del.

Det må være et seriøst slepp med godt beite, og tilsyn.

For meg er det mest aktuelt i Oppland/Hedmark.

Noen som vet??

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  16:01:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg vet om en rekke unghingstbeiter, men det er som sagt ikke aktuelt. Hva med å ta kontakt med de ulike hestelagene/rideklubbene rundt omkring?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 18/04/2006 :  21:27:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hørte det var et slepp ved Røysheim. Vet du noen som har hestene sine der, eller noen som har noe med det? Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  08:06:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Røisheim er 2 min. fra meg. Det er ikke bare unghest da, men det er et FLOTT beite med mye vegetasjon, mye terreng og skog. Det skjedde en tragedie der for en tid tilbake - ett eller annet jagde flere hester rett på elva og en ble funnet druknet, den andre måtte avlives. Dette er det eneste negative som har skjedd der, ellers er det bare bra. Du må regne med at hestene blir gående sammen med både kyr og sau, da onkelen min har dyrene sine i fjellet der.

Folk som har hatt hestene sine der er m.a. Gaute Helland & Gro Moen, om du vet hvem det er. Er andre også, men jeg kommer ikke på navn i farten...

Edit:

Har snust litt. Det er et godt beite med mye terreng, bekker, skog og godt gress. Flokken er en sammensetning av hopper, føll, unghester og valakker. Tilsyn (men det er best å se litt etter dem selv også). Sikkerheten har blitt bedre etter det som skjedde for en stund siden.

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 19/04/2006 15:43:24 Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 19/04/2006 :  16:58:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres fint ut, tusen takk for svar!

Vet at det var en ulykke der ja, men det er jo slik som kan skje når dyra er i frihet. Unner henne en sommer i fjellet før alvoret starter:)

Fint med en tur dit av og til for meg også
Vet hvem Gaute er ja, så da kontakter jeg han.

Tusen takk

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  17:19:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, den ulykken var ikke bra, men sånt skjer.

Er jo ikke direkte fjell, men er vel godt over 500 m.o.h. ihvertfall. :-) Lykke til.

www.hestene.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.