hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Avliving av to friske marsvin - eneste løsning?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Avliving av to friske marsvin - eneste løsning?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

amadeus+

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  22:02:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, eller hvor jeg skal spørre om hjelp nå. Men jeg prøver her, og håper inderlig på gode forslag fra dere!

Jeg har 2 kjempesøte teddymarsvin som jeg har hatt i 2 1/2 år nå. I starten var alt bare supert og det var aldri mangel på kos eller oppmerksomhet, iallefall ikke fra min side :) Så gikk det ca 2 år før jeg plutselig begynte å få allergiske reaksjoner når jeg tok på pelsen eller var i nærheten av buret. Dette ble bare verre og verre, og til slutt måtte foreldrene mine ta over ansvaret for disse to småtassene. De var fra første stund KUN mitt ansvar, og vi var enige om at når jeg ikke tok ansvaret for dem mer, var det "rett ut" med dem. Vi begynte straks å lete etter et nytt hjem for de to. Nå har det gått et halvt år, og vi har fremdeles ikke funnet noen som kan ta imot dem :( Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lenger, og pappa truer med at avliving er den eneste løsningen nå :( De to er friske og raske, og jeg KLARER ikke tanken på at de ikke skal få leve mer pga meg :( Da vil jeg heller være allergisk med røde prikker, enn at de to ikke skal få fortsette livet!!
Som sagt er jeg UTROLIG trist og frustrert akkurat nå, og jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal gå bra for alle parter. Er også redd for at også heste/høy-allergien min skal bli verre om jeg fortsetter å holde på med marsgrisene.
De to er begge så tamme som de kan bli, og mye håndtert med flotte farger.

Hva skal jeg gjøre? Jeg blir OVERLYKKELIG for gode forslag.
Uff, dette er ingen god situasjon. Jeg føler meg super-skyldig selv om dette egentlig ikke er noe jeg kan for selv :(

Her er et bilde av den ene, Putte:

edit: skrivefeil.

(Tidligere Line Kristine)
Redigert av - amadeus+ den 17/04/2006 22:04:08

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  22:07:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
prøvd å legge ut annonnser på div.steder?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  22:08:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
eller snakket med dyrebutikk om dem vil ha dem?kjempenusselige i hvert fall
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  22:10:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg tror nok du hard prøvd hardt. Finnes det ikke en egen interesseforening for sånne småtasser? Kunne jo hørt med dem om de visste om noen.

Du har ikke søsken eller slektninger med interesse for dem? Vet om mange skoleklasser som har egne skoledyr (på skoler der ingen har allergi), kunne jo hørt om noen i det offentlige ville ha dem?

Uansett var det dyret nydelig.. Håper du finner en løsning.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

*june*

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  22:14:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff,jeg har vært oppi d samme selv. Det er en forferdelig situasjon.
Jeg skulle gjerne overtatt dem,men har gitt opp forsøket med å overtale mamma.
Den ene var allefall kjempesøt!
Jeg tror jeg ville prøvd å lagt ut annonser,ellers er d på en måte "greit" å avlive oxo... Dette sier jeg av erfaring,for tidligere marsvin jeg hadde,gav jeg bort,men tydligvid til feil person. D viste seg at denne personen "glemte" å gi dem mat i over 4 uker,og d var altfor lenge. Så mine marsvin døde av sult...
Derfor er d på en måte "tryggere" å avlive dem,for da vet du at ingen kan gjøre dem ille eller "glemme" å fôre dem.. D gjør jo ikke vondt for dem,og de vet ikke hva som skjer..
Vet d føles ille,men hvis jeg kunne gått tilbake i tid,ville jeg heller tatt dem til dyrlegen og gitt dem ei sprøyte,enn at de skulle dø på den måten som dem gjorde..
Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  22:16:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
^^ + ^^^: Ja, jeg har prøvd mitt beste i flere uker nå, for å si det sånn :p
Søsteren min er desverre litt for liten for å vaske buret og slikt, da et er ganske stort (1,10*0,50m)..
Vi har ringt til gårder rundt om, men det er VELDIG mange som har en eller annen form for smågnager fra før. (Eller katt for den saks skyld. De er ofte veldig glade i sånne dyr på feil måte :p)

Takk for svar, virkelig. Jeg er kjempetaknemlig :)

(Tidligere Line Kristine)
Redigert av - amadeus+ den 17/04/2006 22:18:13 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/04/2006 :  22:24:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Legg inn annonser, skriv at du vil ha de omplassert.

Hadde samme problem selv en stund. Satte inn en kort annonse på dyrenett.no på omplassering. Og fikk napp med en gang.

Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  22:38:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei, nå har jeg lagt ut annonse på dyrenett :) Håååper så utrolig at noen tar kontakt!

http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Gnager&kat=5&id=179196&s=1

(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  23:11:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Sikkert noen som tar kontakt! Lykke til! Få høre hvordan det går med de to nusselige marsvina (åh, har lyst på et selv nå, hadde før, men det døde..), men tror ikke min kjære blir så begeistra da.. *sukk* Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  10:45:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Har du prøvd dyrebeskyttelsen?
I hvertfall her i Tromsø tar de imot også smådyr, setter de i "krisehjem" for så å finne gode hjem til de.
Vi har selv en "fosterunge" her fra dyrebeskyttelsen nå, Maestro en kanin.
Synes det er kjekt å hjelpe når man har plass!

Kunne godt ha tenkt meg marsvin, og hadde du ikke bodd så langt unna kunne jeg ha hjulpet deg...
Håper du finner en løsning, så du slipper å avlive!

Anette Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  15:00:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Flere steder driver med omplassering av smådyr. Ingen grunn til å avlive.

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  17:16:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Prøv å få de omplassert, min foreldre ga beskjed om at før påske så skulle kaninene vandre. Jeg tenkte ikke tanke på å omplassere en gang. Men fikk hjelp av ei jeg har kontakt med gjennom et annet forum, hun la ut annonser flere steder, og vi fikk napp. Ei fra forumet "hundesonen" vil ha dem.

Lykke til.

Kan kanskje legge ut noen annoser på div forum om jeg får mail adressen din

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 18/04/2006 17:27:11 Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 18/04/2006 :  18:04:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Kan kanskje legge ut noen annoser på div forum om jeg får mail adressen din

Opprinnelig postet av *Ina*

Vil du det? Så bra! linesoh@gmail.com

Ina_R

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  18:23:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
har lagt ut to steder nå, skal se om jeg legger ut flere steder når jeg har tid.

Hva med Charlottes omplassering vet ikke om de tar inn gnagere men går jo an å spørre?

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 18/04/2006 18:27:58 Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 18/04/2006 :  18:58:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Suupert, Ina :) Så utrolig snillt av deg!

Ang. Charlottes omplassering: Det skader jo ikke å ta en tlf?

amadeus+

» VIP

Skrevet - 22/04/2006 :  11:43:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte jeg bare skulle fortelle at vi har funnet en god familie for dem, og at de flytter i løpet av helga :) Familien består av 3 barn i alderen 5-14år og de har 2 marsgriser fra før av. De forsikret meg om at de får gå ute på dagtid og at de vasker buret 2 ganger i uken. Jeg er såå lettet! Tusen takk for all hjelp, tips og forslag. Virkelig.
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.