hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan gjoor dere det med transport?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Hvordan gjoor dere det med transport?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 14/09/2003 :  06:25:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Tenker litt paa aa ta hesten min paa stevner utenfor stallen. Hesten maa jo kjoores dit i henger, men jeg er bare 15, har vaerken bil eller lappen. Man maa jo ha egen lapp for aa kjoore henger og(?). Hesten staar paa en stor konkuranse stall, og det er oftest flere som skal paa samme stevne. Saa jeg boor vel kanskje spoorre om jeg og hesten kan "sitte paa";) Men hva boor jeg vite om hestetransport(skjoonner hesten maa ha beskyttere, flis og hooy, men annet vet jeg kanskje ikke...) Og kan jeg bare slenge meg paa saann, eller maa jeg ha noe spesial tilatelse(jeg skal ikke kjoore hengeren, bare sette hesten min i den). Boor jeg betale de jeg "sitter paa" med?Lasting virker ikke som ett stort problem her paa stallen, men jeg har faktisk en ganske ung, uerfaren nybegynner, x-galopphest, og jeg vil ikke skape problemer. Leser om hengertrening, men jeg kan vel egentlig ingenting om hengere;) Hvordan gjoor dere det?

xxxx

Skrevet - 15/09/2003 :  01:45:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Vi bruker lastebil for da spleiser vi på drivstoffet og har samtidig et sted å sove.Liker ikke å bo på hotel når det er på stevneplassen "alt skjer", og du må tidlig opp å fore,varme opp osv.Bruker også lastebilen på de få en-dags stevnene vi er på ,da som nevnt flere står på og spleiser og jeg synes hestene står bedre på bilen enn hengeren.(vi kjører ofte veldig langt).Jeg synes du bare skal spørre pent om å få en plass og tilby deg å betale for drivstoffet.Ta med deg en voksen/dyktig person som kan hjelpe deg å laste de første gangene.

Det du må huske på til hesten ved transportering er;høynett, som du har vanna-transportsokker,halebeskyttelse,en solid grime og 2 leietau.Dette er det viktigste.Selv har jeg også alltid med meg en kniv, hvis uhellet skulle komme.Kniven brukes til å feks.skjære av leietau/grimer osv,om bilen skulle velte/bli påkjørt/hesten får panikk o.lign.Men det bør en voksen person huske å ta med..Du trenger ingen spesial-avtale for å kjøre med noen,det er du som er ansvarlig og foreldrene dine for hesten og deg.Hvordan du/dere skal laste hesten er umulig å si da jeg ikke vet hvordan den oppfører seg på henger/bil.Selv har jeg hesten bak meg og går rett opp og inn,snur hesten på plass,( for de står på tvers på bilen)samidig som en annen skyver skilleveggen på plass og så fester jeg kjettinger/tau på begge sider av grima.Lykke til!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.