hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bo hjemmefra?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Bo hjemmefra?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  18:04:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Evt komme nordover til studieby nr 1, Trondheim

Opprinnelig postet av Natalie_S

Jo, takk, gjerne det. Om snittet hadde vært litt lavere der oppe. Nå har kanskje ikke jeg de minst populære studiene på lista mi (arkitekt og industriell design), men jeg har heller ikke de dårligste karakterene. Likevel har jeg ikke sjangs til å komme inn...

Så jeg blir nok her nede...

Nå har da venninna mi ombestemt seg (for n'te gang bare siden påsken startet, så det kan jo endre seg igjen mange ganger fram til 1.juli). Hun vil ikke hjem igjen enda, og jeg står da plutselig alene om å finne meg leilighet...*sukk*. Dette kan bli dyrt. Men tenker på å søke om studenbolig, og om jeg ikke får plass, så får jeg prøve å holde ut et år til hjemme...

Lå og funderte i går når jeg ikke fikk sove; noen som har erfaring med å eie egen leilighet som student? Er det mulig? Hvor stort lån klarer man å betjene som student? Regner med jeg må godsnakke med mamma og pappa om dette skal bli en realitet, for å få dem til å stå som sikkerhet. Tenkte at det kunne være et alternativ om jeg blir boende hjemme et år til; spare penger og spare meg for et års studielån, og så kjøpe egen leilighet til neste år...
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  18:16:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Som sagt, jeg har akkurat kjøpt egen leilighet (bankene ser ut til å være svært så ivrige med å låne ut penger for tiden, jeg fikk lån på 1,5 mill på rappen (og jeg hadde null i egenkapital), lav rente og 5 års avdragsfrihet. Betaler mye mindre pr mnd nå enn da jeg leide leilighet, men jeg tror nok ikke jeg kunne bodd her alene, så anbefaler å kjøpe leilghet med utleiemuligheter (altså minst 3-roms).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  18:25:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Veldig OT: Natalie - er det dyrt med leilghet i Tr.heim nå om dagen? Da tenker jeg på kjøp av en min. 3-roms ganske sentral beliggenhet.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  18:36:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Veldig OT: Natalie - er det dyrt med leilghet i Tr.heim nå om dagen? Da tenker jeg på kjøp av en min. 3-roms ganske sentral beliggenhet.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Kommer jo selvsagt helt an på om den er helt ny, str, fasiliteter, fellesgjeld osv, men der jeg kjøpte (like bak st.olavs hospital) har det vært en rekke leiligheter til salgs i det siste, alle 3-roms, 60-90 kvm, koster fra 1.mill til 1,5mill, synes ikke dette er dyrt ift beliggenhet og standard (jeg var på visning på de fleste, og kunne gjerne kjøpt de). Men vet ikke om dette er dyrere/billigere enn andre storbyer (men jeg synes de var utrolig billige)

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 19/04/2006 18:37:44 Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  18:41:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har da endelig fulgt pappas råd og kjøpt egen leilighet

Noen som har det... Mine foreldre skjønner ikke hvorfor jeg absolutt vil flytte ut, det er jo så myye billigere å bo hjemme hos dem, de sier de ikke skal nekte meg å flytte, men at jeg sparer jo så mye penger på det; bare tenkt på studielånet jeg må betale ned på senere..blablabla

De har jo såklart rett, men penger er ikke alt her i verden. Fra hjemstedet mitt til universitetet er det ca. 2,5 mil; en halvtimes kjøring/45 min med buss. Det er mye reising fram og tilbake når jeg neste år har forelesninger hver dag. I tillegg er alle "happenings" for studentene lokalisert i Stavanger. Jeg kommer meg ikke hjem derfra etter 23.30 på hverdager, og bussen hjem i helgene (nattbuss) koster en hundrelapp...

Kopi av melding:
Som sagt, jeg har akkurat kjøpt egen leilighet (bankene ser ut til å være svært så ivrige med å låne ut penger for tiden, jeg fikk lån på 1,5 mill på rappen (og jeg hadde null i egenkapital), lav rente og 5 års avdragsfrihet. Betaler mye mindre pr mnd nå enn da jeg leide leilighet, men jeg tror nok ikke jeg kunne bodd her alene, så anbefaler å kjøpe leilghet med utleiemuligheter (altså minst 3-roms).

Hvor stor er denne leiligheten, og hvor mye betalte du for den (behøver ikke svare, hvis du syns det er en privatsak)? Syns det hørtes utrolig ut at det ikke kostet mer med egen leilighet, sentrumsnært, enn det kostet å leie. Bodde du alene når du leide? Eller delte du med noen da og? Hvilken type leilighet er dette (ser du skriver at du betaler avdrag og husleie; med andre ord ikke selveierleilighet?)?
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  18:48:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Mari^_^

Kommer jo selvsagt helt an på om den er helt ny, str, fasiliteter, fellesgjeld osv, men der jeg kjøpte (like bak st.olavs hospital) har det vært en rekke leiligheter til salgs i det siste, alle 3-roms, 60-90 kvm, koster fra 1.mill til 1,5mill, synes ikke dette er dyrt ift beliggenhet og standard (jeg var på visning på de fleste, og kunne gjerne kjøpt de). Men vet ikke om dette er dyrere/billigere enn andre storbyer (men jeg synes de var utrolig billige)

Dæven, koster jo like mye som det gjør HER jo!! Da må nok jeg og pappa løpe og kjøpe, hehe

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  22:03:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Veldig OT Mari, men hva slags skole skal du gå på? :-)
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  22:18:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Veldig OT Mari, men hva slags skole skal du gå på? :-)

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

NTNU regner jeg med, men ingenting er jo sikkert. Hvis ikke ender jeg opp på UiO, men vi skal uansett kjøpe leilighet i Tr.heim i år =)

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  09:10:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hvor stor er denne leiligheten, og hvor mye betalte du for den (behøver ikke svare, hvis du syns det er en privatsak)? Syns det hørtes utrolig ut at det ikke kostet mer med egen leilighet, sentrumsnært, enn det kostet å leie. Bodde du alene når du leide? Eller delte du med noen da og? Hvilken type leilighet er dette (ser du skriver at du betaler avdrag og husleie; med andre ord ikke selveierleilighet?)?

Opprinnelig postet av batta

[/quote]

Den er 64 kvm, men toppetasje så det er skråtak, så boarealet (med takhøyde over 1,5m) er 48kvm, betalte i underkant av 1,1mill, og det er selveier (husleie (denne er svært lav) inkl bredbånd, snømåking ol, det er et gammelt hus, så det er ingen fellesgjeld), ville ikke ha boretslagsleilighet jeg (der kan de plutselig finne på å pusse opp et eller annet og heve husleia med 1000kr). Jeg bodde i parleilighet før, og vi betalte ca 2500,- hver i mnd (36kvm), delte hybelleilighet sammen med en venninne tidligere og betalte da 2800,- ( for 12kvm), parleiligheter er ofte billigere iom at det kun er et soverom. Jeg har stort sett leid leilighet av SiT, siden de stort sett er billigst, så man er heldig om man finner hybel under 2500,- i byene tror jeg.

Mvh Natalie

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.