hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Grevling!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Grevling!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

maane

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  00:45:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bikkja var ute, og bjeffet voldsomt aggressivt på noe som var under stabburet. Jeg gikk (nølende, og tok med kjæresten) ut, og fant etterhvert ut at det var en grevling. Jaktinstinktet til bikkja er ganske sterkt, så det var umulig å få tak i henne. Det endte med at vi brukte vannslangen og spylte grevlingen vekk fra stabburet og gården ...

Bikkja fikk et bitt i hodet. Det så relativt fint ut, og jeg har rensa det. Men medfører grevlinger noen smittefare for hund? Noen som vet? Jeg hadde vært mer bekymra hvis det hadde vært en rev, men det er jo greit å vite.

Leikas

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  00:55:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Er sikkert sånn der sykdommer på Grevlinger også.. Er det rabies det heter mon tro? :P
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  01:16:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
kontakt dyrlege du..en telefon for mye er bedre enn en for lite..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  10:05:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Er ikke alle grevlinger som er bærere av sykdommer, men som de fleste andre ville rovdyr - de kan fort ha en og annen sykdommen. Jeg har selv blitt bitt av en grevling, og måtte ta noen sprøyter :P Best å ta en tlf. til veterinæren.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  13:30:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da har jeg ringt veterinæren, og han mente det ikke var noen fare for smitte fra grevling. Såret har ikke gått gjennom huden heller, så det trengs det nok ikke så mye stell.

Jeg tror heller ikke den grevlingen tør å vise seg på gården her igjen. :P
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  14:18:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hehe,godt å høre:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 16/04/2006 :  17:40:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slike dyr er litt skummle.
Har selv hatt problemer med skabbrev. Hunden har hatt det opp til flere ganger. Og reven har trengt seg innpå husene og godt inn i garasjene osv. En kompis av meg ble bitt av en rev med skabb, han ble syk dagen etterpå. Hovnet opp, spydde og det ble det oppstyret av det.

Det ble litt O/T

Redigert av - Bustetrollet den 16/04/2006 17:41:32 Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  19:10:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uæh. Veldig glad det ikke var rev, ja. Tror heldigvis ikke de kommer seg inn på gården, da hundene ikke kommer seg ut. Sauenetting. :P Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.