hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - nesereimer igjen!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 nesereimer igjen!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  21:33:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
altså hvorfor får man ikke kjøpt hodelag uten nesereim egentlig??
nå sitter jeg med tre neseremmer jeg sikkert aldri kommer til å få brukt.
den ene har blitt til noe alla kapsun:)
men kunne jo sikkert ha kjøpt meg et bedre hodelag,for samme summen om ikke nesereima hadde fulgt med:(

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

Redigert av - sigyn,brauta og rubin:) den 15/04/2006 21:35:57

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  22:50:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Ekstra nesereimer er bare fint å ha. Alternativet er å selge dem.

Jeg forstår ikke helt problematikken? De fleste vil jeg våge å påstå bruker en eller annen form for nesereim på hesten sin på ett eller annet tidspunkt. Det blir tungvint, og kanskje vanskelig, for dem å måtte kjøpe nesereimer utenom og finne en i samme stil, farge og finish.

Man får kjøpt hodelag hodelag uten nesereim. Westernhodelagene er som regel uten og noen av de kan glatt forveksles med vanlige, engelske hodelag. Man får kjøpt kjørehodelag (såkalte arbeidshodelag) uten nesereim, men disse er ofte noe grovere enn ridehodelagene.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  23:22:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har westernhodelag og kjørehodelag.men bare lurte på hvorfor man ikke får kjøpt vanlige hodelag med vanlige tøyler uten nesereim?

er jo ikke no kjempeproblem,men bare lurte lissom..

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  23:32:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Fordi det er noe som er blitt standard. Akkurat som de fleste salene har tre gjordstropper, selv om man vanligvis bare bruker to.

JAU.

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  23:37:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
her hvor jeg bor får man iallfall kjøpt hodelag uten nesereim.
evt kjøpe alle delene løst og sette sammen.
så det varierer nok fra butikk til butikk.
men som ullsokken sier, nesereim på hodelaget er standar.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  23:49:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jammen den er der jo som virknig av om salen sklir frem eller bak,og for å slippe og kaste salen om en ryker..

å så kjekt.problemet mitt er at nå har jeg ett hodelag uten kinnstyke,og ett uten nakkestykke,så får jeg stort sett beskjed om det er minst like dyrt og kjøpe en ny del enn et helt hodelag..

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  23:52:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jammen den er der jo som virknig av om salen sklir frem eller bak,og for å slippe og kaste salen om en ryker..

De er vel ikke der for å hindre salen i å skli frem/bak? Trodde funksjonen var for å trykke salen mer ned fremme/bak på en sal som ikke sitter perfekt.

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  00:04:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
står det i boka strømsholm-metoden i hvert fall.
men er ikke sal-maker så tør ikke uttale meg noe mer:)

Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  00:10:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

De er vel ikke der for å hindre salen i å skli frem/bak? Trodde funksjonen var for å trykke salen mer ned fremme/bak på en sal som ikke sitter perfekt.

Opprinnelig postet av Ullsokken

Sant det, Ullsokken.. Hvis man bruker de to fremste trekker man ned forsvisselen, to bakerste for å trykke ned baksvisselen. De to ytterste blir vel en mellomting for å få jamt trykk.

Har egentlig sal-dilla..

-Marte Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  00:18:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
*banke strømsholm med yoghurtskjea mi*

hihi,da stoler jeg på det dere sier.høres mere logisk ut i hvert fall:))

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  08:22:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
å så kjekt.problemet mitt er at nå har jeg ett hodelag uten kinnstyke,og ett uten nakkestykke,så får jeg stort sett beskjed om det er minst like dyrt og kjøpe en ny del enn et helt hodelag..

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

hvor mye koster det hodelaget sammenlignet med en del da
her koster alle delene for et komplett hodelag litt mer enn et komplett hodelag.
i ditt tilfelle ville det kommet på ca 150 kr (hvis jeg ikke husker helt feil)

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  09:04:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
og hvorfor starte en helt ny tråd bare for å spørre om noe du kan legge til i den eksisterende tråden om nesreimer?
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  11:52:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
er sikkert mulig at butikken bare sier dette for at de vil at jeg skal kjøpe enda et hodelag,så sjekket ikke nærmere..

å kross:dette gjorde jeg for å irritere deg,deg,deg,deg,DEG.DEG!!!!

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  13:41:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
og du skal lissom være 18 år?
*haha*
er ikke rart folk blir oppgitt når du legger inn innlegg da..

Redigert av - LivogZara den 16/04/2006 13:42:41 Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  14:12:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
17,hehe..dumme spørsmål krever dumme svar..
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  14:42:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Mange islandshesthodelag kommer uten neserem. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.