hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Monty godtok ikke, og godt var det!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Monty godtok ikke, og godt var det!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Flokus

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  17:06:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
I det siste har det gått rundt at da Monty Roberts skulle godkjenne filmen Hestehviskeren sa han nei, på grunn av gammeldagse og brutale metoder.

Jeg er enig med ham

Er du?

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  17:10:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Gammeldagse og brutale metoder? Synes ikke Mr.roberts er den rette til å klage på det.

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  17:35:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva mener du?
Han mener å binde-opp-bakbeinet-for-å-la-en-jente-få-sitte-på-den-vettskremte-hesten-sin-metoden. Nesten den samme som faren hans brukte på innridning av hester.. :-S

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/04/2006 :  17:45:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det funka for de, hva er da problemet?

Jeg kjenner heller ikke til bakgrunnen til filmen. så vil ikke uttale meg direkte.

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  17:59:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke jeg heller, men i flere intervjuer med Monty forklarer han hvorfor han ikke godtok filmen
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  20:30:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men filmen ble sendt. Hva er problemet? Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  21:47:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Synes treningsmetodene var gode jeg. Å binde opp en fot er langt i fra det verste. og det funka jo kjempebra. Skjønner ikke vitsen med å ta opp dette egentlig. Filmen er jo godkjent for salg og jeg vedder på at de fleste hestefolk har sett den. Hva er problemet egentlig?
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:03:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lenge siden jeg har sett filmen nå, men hva var egentlig poenget med å binde opp beinet?
Syns nå filmen var så som så ellers.. Lite hester.. Var ikke mye man så av hestehvisking hvertfall!

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:41:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hmm.. Mener å huske at han hestemannen bandt opp beinet for å få hesten til å legge seg sånn at hun jenta kunne gå på hesten..? Hun hadde jo skada bein.. Correct me if i'm wrong..! Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:43:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Altså, det har aldri slått dere at dette -ikke- er en film som skal omhandle masse hestehvisking, hester, ponnier og rosa fluff? Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:44:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Det er nok rett det du sier Ragnhild E, ihvertfall sånn som jeg husker...!
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:48:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hva jeg syns om å binde opp ene beinet til hesten, slenge på den en sal og "rytter" og se den kjempe i panikk til den gir opp eller skader seg så den må avlives? Nei, det er langt fra min greie.

Kopi av melding:

Så du syns det er en helt grei måte å "ri inn" hester på?

Kopi av melding:
Nesten den samme som faren hans brukte på innridning av hester.. :-S

Nå virker det som det var en del vondt blod mellom M. Roberts og faren da. Han har fått deler av familien sin på nakken på grunn av måten han fremstiller faren og hans treningsmetoder på i "Mannen som snakker med hester". Personlig så bryr det meg lite "hvem som gjorde hva", det er M. Roberts trening av hestene som er interessant.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/04/2006 :  22:58:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Ullsokken

Grei å grei. Jeg ville ikke "ri inn" hesten min på den måten.
Men i filmen virket det som de "sydde sammen" et eget opplegg for den hesten, som funka.

Men, film er film. man skal ta alt med en neve salt.

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  23:08:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Ullsokken

Grei å grei. Jeg ville ikke "ri inn" hesten min på den måten.
Men i filmen virket det som de "sydde sammen" et eget opplegg for den hesten, som funka.

Men, film er film. man skal ta alt med en neve salt.

Opprinnelig postet av X-tine

Så vidt jeg vet var det en vanlig måte å venne hesten til sal og rytter i gamle dager. Verbet "venne" ser undelig malplasert ut i denne setningen..

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  03:01:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg sier igjen; Dette er en spillefilm - ikke en lærefilm med rosa fluff og pånniser som skal lære bort NH til folk .. Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  08:26:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda, de bandt opp en fot, men det de "glemmer" er at hesten ofte stod med hodet bundet opp og med en sekk eller to full av sand over ryggen, før en sal og rytter kom inn i bildet... DET er psykisk terror...
Hesten var da så sliten, at den ikke hadde krefter igjen til å "spille opp".

"Det funka for dem"... Blir det samme som med kastrering av smågris, uten bedøvelse, er bare å holde på, funker for de som gjør det...
Hadde alle hatt den innstillinga, hadde ikke verden gått fremover...
SUKK...
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.68 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.