hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - GAL da han spiser kraftfôr...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 GAL da han spiser kraftfôr...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 14/04/2006 :  12:05:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei.

Jeg satt nettopp i stallen å beundret hesten min da han spiste kraftfôret sitt, inntil jeg trodde hesten hadde blitt galt. Han sto å trampet med beina, viftet med halen og la på øra for å få tak i det siste på bunnen av krybba.. Han var nesten som selv... de gangene jeg holdt i fôr krybba da han spiste, er han snill å gjør ikke en fluefortred, men nå var det nesten så han ville rive ned hele boksen sin..
Noen av dere der ute som har opplevd no liknende?
blir nesten redd for at han skal skade seg, men etter han har spist det opp og skal begynne på høyet, er han snill som ett lam å det er akkurat som ingen ting har skjedd.... snodig type

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p

Tonje_

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  13:39:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
hehe..
En hest på stallen der Muddy står, går løst på kraftforbøtta når det er tomt hu.. hihi
Biter tak i den og kaster den rundt i boksen..
hihi..

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Berit_og_Glanni

Skrevet - 14/04/2006 :  17:27:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du høyet på gulvet?
Hvis det går det sikkert an å prøve å bare legge kraftforet oppå høyet - ingen krybbe å angripe. Bare et forslag, aner ikke om det funker ;)
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 14/04/2006 :  17:38:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
glanni! har høyet på gulvet ja.. skal teste det ut i morgen, skader jo ikke det:) alt er bedre enn at han gjør hærverk:)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  19:21:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
rubin har kraftforbøtta på gulvet,å hun er kjempeivrig til å få tak i maten.står og veiver med ene forbeinet!også bærer hun bøtta triumferende rundt etterpå..

å sigyn tar helt av om han hører det skrangler i forbøtter,humrerud.hihi

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Berit_og_Glanni

Skrevet - 15/04/2006 :  23:00:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei Angela, nå er jeg nysgjerrig! Funka det? :) Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 16/04/2006 :  10:13:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe... joda, eneste var at han kasta høyet rundt i hele boksen for å få tak i kraftforet, men han reiv da ikke ned hele boksen..hehehee

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  11:29:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hihi,synes jeg ser det:))
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 16/04/2006 :  17:49:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
da jeg ga han kraftor i dag, virket det som om han skulle være helt rolig, men nei da, så fort jeg gikk ut av synet hans, begynte han å dunke og "slå" med beina igjen...hehe er en snoooodig type ja...

Fatal&Mona

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  12:46:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min Araber er akkurat sånn han også! Når kraftforet kommer så legger han ørene flatt bakover- og ser ut som en GALNING! Dersom jeg stryker han over halsen, eller noe liknende så hopper øra fram igjen!
Når så kraftforet er i krybba ser han iallefall gal ut! Måtte begynne å ha vann i foret sånn at han ikke skulle kaste all foret ut av krybba.
Han er "snill" så lenge jeg står å ser på at han spiser, men i det øyeblikket han ikke kan se meg mer bryter det løs... PANG!! sier det i stall og boks veggene, føttene hans flyr i alle retninger!! (satte opp kamera i stallen for å se hva han gjorde når jeg ikke var der- fikk litt sjokk!)
Han blir den engelen han alltid er etter foret er spist Men for hans egen sikkerhets skyld så står jeg alltid å ser på han når han spiser kraftfor.
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 26/04/2006 :  16:16:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min fullblodsvallak var omtrent slik da jeg kjøpte han.
Det ble borte da jeg ga han generelt mye mer høy og han ikke gikk rundt og var sulten mer.
Nå kan han til og med dele med lille pånnis i naboboksen om jeg holder forbøtta mellom de, og det hadde jeg aldri trodd for 6 mnd. siden...

Redigert av - xxxx den 26/04/2006 16:17:58 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  17:36:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde samme opplevelse med en av mine gamle "løpeforthester".
Etter et par mnd på fri tilgang på høy var det slutt på angrepene på krybba...og naboen..og de som tilfeldigvis gikk forbi boksen. Ja,selvfølgelig også på veggene og ikke å forglemme saltsteinholderen.
Var nok sulten han...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.