hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HISSIG
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 HISSIG
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

dede

» VIP

Skrevet - 14/04/2006 :  11:55:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidedede  Svar med kopi av melding
NOEN SOM HAR NOEN TIPS TIL ME ELLER EN FORKLARING PÅ OPPFØRSELEN PÅ HESTEN MIN??
HAR EN 5 ÅR GAMMEL VALLAK SOM ER NOE SPES DET BEGYNNER NÅR JEG SKAL TA PÅ HAN NESEREMEN DA HIVER HAN PÅ HODET OG ER IKKE FORNØYD....
NÅR VI ER PÅ TUR OG JEG BEGYNNER OG KEVE NOE AV HAM BEGYNNER HAN OG BLI VELDIG HISSIG JO MER JEG TAR I TØYLEN JO MER HISSIG BLIR HAN OG JO MER FART BLIR DET..
PRØVER JEG OG HOLDE HAN IGJEN BLIR HAN BARE STÅENDE OG STEILE OG "KNURRE"
GALOPP KAN JEG BARE GLEMME OG RI HAN I PÅ TUR,MEN PÅ VOLTE PÅ EN BANE GÅR DET KJEMPEFINT I ALLE GANGARTER...
TRAV KAN GÅ ANN MEN HAN ØKER OG SLÅR OVER I GALOPP OG NÅR JEG SKAL TA HAN NED VIL HAN STIKKE IKKE STOPP...
NOEN SOM HAR NOEN GODE RÅD TIL MEG...

DEDE

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 14/04/2006 :  12:10:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmmm... er han sånn kun ved bruk av nesereim? prøvd å ri uten? kan jo hende han er øm over nesen og hver gang han merker tøylen så legger det press på nesen hans?
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  12:11:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Først av alt; det er mye lettere om du skriveruten Caps Lock på ;o)

Det første som slår meg er om han har tenner som bør raspes, eller om han ikke liker bittet du bruker på ham? Hva slags bitt er det du bruker?
Er han ellers sterk og fin i musklaturen i rygg og nakke?

Ble vel ikke så mye hjelp her akkurat, men sjekk hvertfall om bittet ligger godt i munnen på ham og om han har tenner som bør raspes :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 14/04/2006 :  12:14:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Nr. 1: Det er noe som heter caps lock helt til ventre på ditt tastatur, slå den av, og bruk heller store bokstaver kuni begynnelsen av setningene dine. Du kan fort risikere at folk ikke gidder å svare deg fordi det er en smule irriterende å lese kun store bokstaver.

Nr 2: Hvis han protesterer når du skal stramme nesereima kan det tyde på at han har vondt. I tillegg så stresser han hvis du tar i tøylene. Få en dyrlege til å sjekke tenna hans. Høres ut som om det er noe der, altså tannspisser, eller anre tannproblemer.

Hva slags bitt bruker du? Riktig str?
Hva mener du med at du kreve av ham på tur? Høres ut som om det eneste du bør kreve er at han skal høre etter når du vil bremse. Begynne med skritt til holdt... Når det går bra kan du trave litt, og gå ned i skritt evt holdt før han får tid til å stresse seg opp. Husk å bruke sete i tillegg til tøylehjelperne. Løsne på tøylene med en gang han bremser....

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 14/04/2006 :  12:18:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Lurte bare på en ting her... ar inne på vip'en din. Du skrier der at du har en hingst på tre år og to hopper...?
Hva skjedde med den 5 år gamle valakken??
hmf.. nå ble jeg mistenksom...
jaja, kan jo være fler som får hjelp av ditt spørsmål uansett

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  12:33:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lurte bare på en ting her... ar inne på vip'en din. Du skrier der at du har en hingst på tre år og to hopper...?

Opprinnelig postet av carambee

Kanskje det er to år siden hu oppdaterte VIP'n Da kan en tre år gammal hingst blir til en 5 år gammal valakk vettu

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 14/04/2006 :  13:18:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
hehe, ja okej da

dede

» VIP

Skrevet - 14/04/2006 :  13:20:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidedede  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av carambee

Kanskje det er to år siden hu oppdaterte VIP'n Da kan en tre år gammal hingst blir til en 5 år gammal valakk vettu

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  13:21:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hvorfor bruke nesereim? Det er tydelig hesten ikke liker den.
Dernest er det svært ofte at rideproblemer skyldes tannproblemer eller feil bitt.
Hva slags bitt bruker du?
Når fikk hesten stelt tenner sist?

Line.
Gå til toppen av siden

dede

» VIP

Skrevet - 14/04/2006 :  13:25:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidedede  Svar med kopi av melding
Jeg har akkurat hatt vetrinær til han og skjekket munnen..
Der var det ikke så mye.
Rir med ett tredelt 10,5 bitt
Jeg har prøvd uten neserem men han gaper veldig
Hingsten min ble til vallak.
tusen takk for att dere prøver og hjelpe meg..

dede
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  20:11:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
av med neserem.om jeg tar på hesten min neserem,står han bare å gaper,ved å gjespe gang på gang.å da hestekjever er sterke kunne jeg bare gi opp.men uten er egentlig best uansett:)

husk at hester gaper fordi de har vondt.bittet blir presset oppi ganen eller liknende.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:21:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
husk at hester gaper fordi de har vondt.bittet blir presset oppi ganen eller liknende.

Trodde de gapet for å unngå virkningen jeg. ikke på grunn av smerte.. hmm, man lærer noe nytt hver dag!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 17/04/2006 :  22:33:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
De gaper for å unngå virkningen, som gjør vondt.

lucky june

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  22:46:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
når hesten gir så klare signaler er det viktig å ta disse på alvor.
hesten din gir tegn allerede når du kommer med nesereima.
hvis hesten gaper når du rir uten nesereim så finn ut hvorfor han gjør det.
tydelig at noe er feil her.
Kopi av melding:
Jeg har akkurat hatt vetrinær til han og skjekket munnen..
Der var det ikke så mye.

sier ikke at det er tilfelle her, men selv har jeg erfart at veterinærer kan være litt sløve når det gjelder tenner. så ikke ta det for gitt at alt er ok bare fordi veterinæren har vært og sett på tennene.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  20:13:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen ganger er kombinasjonen tykt bitt og nesereim ganske smertefullt. Ta og se på tannkjøttet og kjenn der bittet ligger etter misfarging eller ujevnheter. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.