hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva kan jeg bli??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Hva kan jeg bli??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

-Azze-

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  21:36:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Har et lite problem. Har noe sinnsykt lyst til og bli noe innen hest. først er det det at hva skal jeg bli da? det er jo så mye og gjøre, men jeg er ikke den med mest talent for og si det sånn..
Så kommer det største problemet. Mamma.. hun vil IKKE at jeg skal bli noe innen hest, syns jeg kan bli noe anna(sier at jeg skal få velge hva jeg vil bli da, men ikke hest liksom) Hun er ikke redd for hest så det er ikke problemet.

lino

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  22:00:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Vel, først og fremst er det du som bestemmer hva du skal bli. Det kan bare du bestemme, det er du som skal leve ditt liv!
Så kommer det jo anpå hva du har lyst til, hva brenner du for. Jeg selv har mange ting jeg har lyst til, feks drive med oppdrett, drive rideskole, terapiridning, turisme osv.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  22:50:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Ja, men så var det det med talentet da.. For og si det mildt så har jeg intet talent. Kommer IKKE til og gjøre noe bra innen rideskole(ikke fordi jeg ikke har lyst)
Oppdrett har jeg tenkt på, men er ikke helt sikker på det.
Er ikke så flink til og omgås folk, er litt sjenert..(men har vist en stor evne til og få opp snaketøyet har jeg hørt)
Mora mi er ganske bestemt og jeg mister motet bare jeg tenker på det! Hva skal jeg gjøre??*fortvilet*

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  22:58:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hovslager? Veterinær? Oppdrett?

Jeg fikk ikke lov å gå videregående med hest dessverre, men jeg har funnet ut at jeg heller kan ta meg en utdannelse og drive med hest på fritiden.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/04/2006 :  23:02:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hvor gammel er du da? Det er vel mange som opplever at foreldrene forsøker bestemme over dem mens de er unge, særlig dette med utdannelse. Men det viktigste å huske på da er at selv om du velger feil nå er du ikke låst for resten av livet!
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  23:31:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
hei=) jeg fikk heller ikke lov til å gå vgs. med heste linje, men klarte å snakke meg til det etterhvert.. er ikke foreldrene dine som bestemmer det.. det viktige og vanskelige valget kommer etter videregående! bare husk på at en studiekompetanse er veldig lurt å ta uansett=) og det får du om du går med hest eller allmen.. hva du vil bli finner du ut av etter vgs. jeg hadde ikke peiling på det før nå.. jeg er nå 18 år og går påbyggning på landbruksskole.. jeg trodde jeg ville bli noe innen hest, men fant ut at det er fort å gå lei og du tjener lite. men det er jo seff forskjellig=) jeg ønsker å bli sosionom, og det har ikke stort å si m ossen vgs du har gått.. lykke til!

mvh ronja&connie
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  14:01:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Har ikke tenkt og la foreldrene mine bestemme hva jeg skal bli, men det blir vel en diskusjon av det som varer en stund..
Jeg er bare 13år så jeg har god tid til og tenke.
Hovslager har jeg desverre ikke rygg til, og har nok ikke gode nok karakterer til og bli vetrinær.
Har hørt at man tjener ikke så mye innen hest, men har lyst til og holde på med det likevel=)

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  17:08:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Du har 3 år på å bestemme deg da. :-) Tenk nøye gjennom hva du vil bli, men husk at ting er ikke ødelagt om du velger feil eller velger å ta en annen utdannelse.

Straight Chip

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  16:52:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du skal ikke tenke på talent, fordi at du klarer det du vil! er det noe du virkelig brenner for så klarer du det, bare du vil!!! Og ikke la noen bestemme over deg. veterinær kan du jo bli, du trenger gode karakterer men du kan jo søke i utlandet(sverige, danmark, london, usa osv.). Hovslager: ryggen?? det skal ikke røyne på ryggen hvis du gjør det rett. Vi har hestene hos en som plages mye med ryggen og har vondt, han skor ganske ofte og han sier at det slett ikke røyner på ryggen... Men det er jo mye du kan bli innen hest. Du må bare bestemme deg. Søk litt på internett å se hva du finner:)

sjekk ut litt her: www.vilbli.no

Redigert av - Straight Chip den 17/04/2006 17:06:27 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 18/04/2006 :  10:40:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har et lite problem. Har noe sinnsykt lyst til og bli noe innen hest. først er det det at hva skal jeg bli da? det er jo så mye og gjøre, men jeg er ikke den med mest talent for og si det sånn..
Så kommer det største problemet. Mamma.. hun vil IKKE at jeg skal bli noe innen hest, syns jeg kan bli noe anna(sier at jeg skal få velge hva jeg vil bli da, men ikke hest liksom) Hun er ikke redd for hest så det er ikke problemet.

Opprinnelig postet av Azzesnuppah

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg tror nok mamsen din vil deg det beste her i livet. Det hun kanskje tenker på er at du skal få deg en bra utdannelse som vil gi deg en god økonomi her i livet. Et yrke innen hest er vel ikke det du vil tjene mest på her i livet.

Mye jobbing og lite betalt

Jeg er ganske sikker på at du vil endre syn om noen år, men det du kan gjøre er jo å utdanne deg til veterinær kanskje? Da kan du jobbe med hester så mye du vil. Kontakt norges veterinærhøgskole, de kan informere deg om utdanning
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  20:17:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Synes det er dumt at penger skal bety alt her i livet..
Jeg vet hva jeg virkelig VIL bli! Men som vanlig er det vel litt lite betalt, og da blir det vanskelig å få ting til å gå opp etterhvert:(

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Lunah

Skrevet - 02/05/2006 :  10:23:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLunah  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLunah  Svar med kopi av melding
Jeg har selv tatt utdannelse med hest, vgs med hestefag + lærlingetid og fått fagbrev. Men jeg vil anbefale deg å ta en annen utdanning, men drive med hest ved siden av, så kan du eventuelt ta utdanning innen hest etter det. Du kan ta vgs med hestelinje, men da vil jeg anbefale deg å ta studiekompetanse det siste året, og ikke gå rett ut som lærling. Jeg hadde mye moro i lærlingetiden min, men i det hele så ble det litt for mye hest. Full arbeidsdag + egen hest + en hest jeg rei i trening. Etter lærlingetiden fant jeg ut at studiekompetasne var en grei ting å ha, noe som jeg var så dum å ikke ha tatt først... Og jeg skal si det var TUNGT å begynne på skolen igjen! Blir nok aldri noe mer skole på meg, det må i såfall være om veldig mange år. Så det er greit å ta skolen mens du er i gang, og bare bli ferdig med det. Skaff deg en god utdannelse med store muligheter for jobb. Men nå koser jeg meg med min egen hest og er på leting etter jobb. Og det blr antagelig ikke noen hestejobb, da me jeg komme borti noe spessielt. Godt å ha hest som hobby igjen
"Oh, come on. You heard them, just behind the veil, didn’t you? They were just lurking out of sight, that’s all. You heard them." - Luna Lovegood

http://www.hildeogreggy.piczo.com/
RIP bebin min </3
Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  11:54:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei du!:)

Sjekk ut denne:

STUDIET - VETEROPATI

Veteropatstudiet er rettet mot naturmedisinsk behandling av dyr. Veterinærhomeopati er et hovedfag med orientalsk medisin (akupunkturlære) ernæring og fysioterapi (massasje, stretching, ultd osv.) som viktige tilleggsfag. Det gis også undervisning i urtemedisin og biologisk medisin. Artskunnskap og dyreforståelse er sammen med praktisk arbeid med de forskjellige dyreartene en viktig del av studiet. Det vil i hovedsak være fokus på hest, hund og katt, men også på smådyr og produksjonsdyr.
Studiets mål er å gi kompetanse for en veteropatprofesjon slik at studentene kan bidra til å optimalisere dyrs helse og utvikling, samt ve og vel.

Studentene skal ha relevant praksis fra arbeide med dyr fra tidligere eller skal skaffe seg dette før start av 2. studieår. Akademiet kan være behjelpelig med eget undervisningsopplegg for studenter uten slik erfaring.

Studiet er bygget opp med et grunfag 1. år og deretter 4 moduler som kan gjennomføres med 1 eller 2 moduler pr. år. Dette gjør det mulig å gjennomføre studiet på 5 alternativt 3 år. Forutsetning for undervisning med doble moduler er at et tilstrekkelig antall studenter ønsker en slik gjennomføring.

Mer info på :

www.nan.no

Jeg er snart ferdig med første året på skolen og stortrives!!

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  17:37:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
oki takk for svar:)

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  20:24:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Galie: Leste det, hørtes interessant ut! *Sjekke ut mer*

samor

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  23:37:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
det er jo mye du kan bli innen hest.. hestetrener inne mange forskjellige grener.. veterinær, hovslager.. Veteropat som Galie skriver om..

men som Birre skriver er det meste innen hest delt opp i lite penger og mye arbeid.. det er ikke billig å drive med hest..

dette er noe du selv må finne ut av, men et tips er jo at du kan utdanne deg til noe som ikke har med hest å gjøre først.. da blir moren din fornøyd og du har noe å "falle" tilbake til om det jobbe med hest ikke funker.. enten økonomisk eller at du ikke trives med det..

Si Hei og vær glad

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.