hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Uhm..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Uhm..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  12:28:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding
Muligens det skulle vært under en annen kategori dette, men kom over dette på hest.no sine "ekspert sider":

Friiser

Hallo,
Jeg har bodd i USA siste året og har her blitt interessert i den rasen som her kalles "Fresian horses" - altså hester fra De Friisiske Øyer i Nederland. Det drives mye avl på dem her. Hva heter denne rasen i Norge, og vet du om det er noen som driver oppdrett av disse der. Vet du evt. om friisere som skal selges?

Jeg er meget takknemlig for å få svar.
Hilsen Bente

Hilsen Bente
Olaf svarer :
Hei Bente Brekke

Hyggelig å høre at du er interssert i Friiser. Det er det mange andre som er også. Jeg har forresten også kjørt Fiisere i USA, nærmere bestemt i upstate New York. Jeg vet det finnes mange Friisere i USA, særlig i Texas.
Her i Norge vet jeg om 6 st. 2 er i Trøndelag, en er på Vestlandet, 2 er i Oslo-området og to er på Hedemarken.
Det er ikke noen til salgs her som jeg vet om, men jeg har to Friiser-vallaker 3-åringer til salg. Disse står i Danmark.
Ta kontakt hvis du er interessert .

-----------------------------------------------------------------

Er dette en helt elendig ekspert, eller er det snakk om en annen hesterase en den Frieseren jeg tenker på?

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  12:34:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
*gitt opp de såkalte ekspertene på hest.no for leeeenge siden*

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  12:46:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
i Romedal er det jo oppdrett på friiser hester, så er vel flere enn 6 stk Nei eneste som har peil på hest.no er vel Olaf Nyby, noek en hedemarking
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/04/2006 :  13:09:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
i Romedal er det jo oppdrett på friiser hester, så er vel flere enn 6 stk Nei eneste som har peil på hest.no er vel Olaf Nyby, noek en hedemarking

Opprinnelig postet av Asa Garsy

Det er Olaf Nybys svar dette da, men..

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  14:22:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Hun som egentlig er NH expert svarer jo bedre på et travsprøsmål enn han travexperten.
Så jeg mener at hun er den eneste flinke.

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  15:03:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg har fått mye hjelp av ekspertene på hest.no, og setter ikke spørsmålstegn ved kunnskapsnivået deres på noen måte. At Olaf Nyby som svarer på spørsmål innen kjøring ikke har full oversikt over hvem, hva og hvor innen friesere i Norge er ikke rart.

Ergelig at dere dømmer en person nord og ned fordi han har ett, eller få, ukorrekte svar. Alle hans gode svar har ingenting å si da eller?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  20:32:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Ops, såg ikke skogen for bare trær.... Hmm.... Han burde da vite såppas!!
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  20:38:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Men, om denne olaf har 2 friesere til salgs i danmark, når han selv bor i norge(?), og ikke har peiling på at det finnes mer enn 5-10 friesere her i landet, tørr man kjøpe hest av ham da?
Eller har han bare vært helt på bærtur når han skreiv dette?
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  21:12:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Ætter dæ je veit så bo'n Olaf fremdeles på Furnes. Ergo æ itte dætta helt hundre prosent hass gamper å sælja, kæin du si... Je tør kavere førr at hæn få prosenter om dom bli solgt der dom stå. I Danmark. I tillegg æ de(t) slettes itte umuli' du få en bære(bedre) pris om du kontakte oppdrettar'n i Danmark direkte...

Høres ut som "fisking" det der. Bør han drive med det?

Line.
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  21:17:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Det var ikke lett å lese Sikta til noen spesielle eller?
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Redigert av - VictoriaTh den 13/04/2006 21:37:56 Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  21:22:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Forstod INGENTING av det du skreiv Cowgirlchris

Mulig å skrive på norsk?
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  21:30:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dersom jeg skal selge en islandshest, er det utrygt å kjøpe den av meg dersom jeg ikke kan si eksakt hvor mange islandshester det finnes i Norge? *klø seg i hodet* Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  21:34:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Her i Norge vet jeg om 6 st. 2 er i Trøndelag, en er på Vestlandet, 2 er i Oslo-området og to er på Hedemarken.
Opprinnelig postet av Sassy69

Såsant du ikke har redigert på innlegget Sassy, så kan ikke vedkommende regne så godt heller. Sist meg bekjent så var 2 + 1 + 2 + 2 =7 og ikke 6..
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  22:03:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
æææh.. På kolnes i stavanger står det 8 friesere!
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  22:33:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Uansett synes jeg ekspertene på hest.no har kommet med forferdelig mange flotte svar, det gjelder også Olaf. Han har god greie på kjøring først og fremst kanskje, men jeg bryr meg ikke om at han ikke vet hvor mange friesere som står i Norge, det er det vel bare de spesielt interesserte som vet.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  22:51:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Høres ut som "fisking" det der. Bør han drive med det?

Hun spør jo om han vet om noen friesere som er til salgs da..

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.