hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - dritt hest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 dritt hest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Minelly

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  15:15:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMinelly  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMinelly  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Minelly: Flott å lese at du fikk til denne hesten. Men vær forsiktig. Noen hester gir seg ikke så lett.Plutselig tester de deg, og klarer du ikke å ståimot (altså ikke vike) kan det gå riktig ille.

Skal man gi seg ut på roundpen trening bør man ha hjelp i begynnelsen, iallefall med aggressive hester.

Jeg har selv lært en del om NH... Trent hesten "min" etter disse prinsipper.. Praktierer sundt hestevett i all min omgang med hest. Også med den nye hoppa i stallen.. Men enda så lenge jeg har drevet med slike prinsipper så er ikke jeg den første til å ta en aggressiv hest i en round pen. Da skal du ha god peil og god kroppskontroll (kroppspråk)..

Arbeid i round pen kan se fantastisk ut, og funke flott med noen hester. Men er det en hest som er sta, og kanskje tidligere har lært at å steile mot eller sparke mot folk gjør at de slipper arbeid, såkan det gå veldig galt.

Bare en liten advarsel, siden mange ser på round pen arbeid som den ultimate løsningen, og ofte sier at andre bør gjøre dette med sine vanskelige hester...

Opprinnelig postet av carambee

jeg er helt enig med deg,jeg har sett hester som absolutt ikke gir seg i ringen,og er man redd da,så er det skikkelig farlig..

men det som var så sprøtt med hingsten var at jeg på en måte kunne "se" at han ikke ville angripe meg.

det er litt vanskelig å forklare,men det var noe jeg følte der og da når jeg så på hesten.jeg var redd men ikke så redd.jeg hadde studert oppførselen hans o.l innen vi gjorde dette.

jeg tror "mitt tilfelle"var enkelt i grunn.det virket bare som om han ville ha en "venn" om du skjønner.tror det var derfor det gikk så kjapt å få tillit fra ham.

Men uansett når det gjelder HMS så bør man være erfaren før man setter i gang med en "gal" hest som er truende og mannevond.

men det jeg har sett til nå beviser bare at det er ingen hester som er dumme,galne,de har bare blitt oversett,ikke blitt brukt,mishandlet o.l.
det er det som har forårsaket oppførselen.eneste utveien med slike hester er desverre ikke slakteriet.det går ann å ordne det igjen!

man sender da ikke en person med aggresjon og deperasjon problemer til slakten?

Nei,vi sender dem til psykolog og får orden på dem..hehe..litt teit eks;)

http://www.halsband.piczo.com Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  17:41:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
en hest i en stall jeg hørte om var helt gal særlig når den var brunstig!
den måtte til slutt avlives!
den var nymfoman!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2006 :  19:03:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jeg sitter da med en troen at alle hester kan helbredes på et vis.men desverre er de fleste blitt avlivd innen jeg har fått kontakt med dem.

sier ikke at jeg kan det,men en eller annen person.,

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  21:06:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg sitter da med en troen at alle hester kan helbredes på et vis.men desverre er de fleste blitt avlivd innen jeg har fått kontakt med dem.

bevare meg vel jente...

joda alle hester kan sikkert helbredes, men jeg har faktisk ingen interesse og drive noe særlig med den hesten...det har gått greit de to siste dagene, steilet og tullet i går, men ingen sakde skjedd..
i dag hadde jeg kjetting,og hesten ble så rar...

så jeg håper det var en 2 gangs hendelese ;)

men jeg vil aldri bli sikker på den merra,går kun inn i boksen for å ta av grima/legge på dekken...
men slipper hesten aldri hesten med ute dekkenet inn i boksen for å ta det av senere..
holder henne alltid før jeg tar av dekkenet og slipper henne...

jeg har stor respekt for de bakbena hennes, og vet aldri når de kan komme...

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  22:33:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
var ikke ditt tilfelle jeg mente altså...

for guds skyld ikke utsett deg for sånt!

selvfølgelig skal du ikke sette liv og helse på spill,for dette.

men nå er verken du eller jeg monty roberts eller peer verner vogel.

nei,sånne hester er for folk som enten har "spesielle evner" eller folk som ikke bryr seg om livet sitt..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.